چهارشنبه 30 تیر 1395 - 2:33

مهم ترین درخواست استان کهگیلویه و بویراحمد از رئیس جمهور چیست؟

بخش خصوصی رغبتی به سرمایه گذاری در این استان ندارد و چاره ای جز حمایت مستقیم دولت در این استان وجود ندارد.

گروه اقتصادی – در آستانه سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داریم.

به گزارش بویرنیوز، آنگونه که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد گفته اند به احتمال زیاد در نیمه اول مردادماه شاهد حضور رئیس جمهور و هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

همچنان که پیشتر نیز در مطلبی آورده شد، زمانبندی این سفر گره گشای مشکلات عدیده بیکارترین استان کشور با ظرفیت های متنوع طبیعی نخواهد بود و لازم بود به جهت حاد بودن وضعیت این استان و افزایش شاخص های نامطلوب این خطه، هیات دولت با اولویت بیشتری به این استان نگاه می کرد.

با این وجود باید تلاش کرد با برنامه ای حساب شده بیش ترین استفاده را از این سفر برد و ارائه درست و قوی از ظرفیت ها و کمبودها توسط مدیران استانی می تواند در نگاه دولت به این استان موثر باشد.

لزوم ارائه تصویر واقعی از این استان به مسئولان کشوری بدون لکنت تنها راه برای نشان دادن مظلومیت تاریخی این مردم خواهد بود.

از آن جایی که دولت در سال پایانی خود قرار دارد و کمتر از ده ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم، عملا کلنگ زنی های جدید هر چند مفید خواهد بود اما دردی از دردهای این استان دوا نخواهد کرد.

آنگونه که شواهد نشان می دهد پروژه قابل توجهی برای افتتاح در استان وجود ندارد، مگر آنکه قرار باشد افتتاح چند باره  صورت گیرد و از طرفی با توجه به عمر ناچیز دولت، کلنگ زنی در این شرایط چندان توفیقی برای استان محسوب نخواهد شد.

از طرفی با بررسی پروژه های ناتمام کهگیلویه و بویراحمد، بخوبی می توان دریافت که برخی از این پروژه ها افتتاح نشده عمر خود را کرده اند و  بطور مثال بیمارستان 274 تختخوابی یاسوج و پل سوم بشار یک دهه از کلنگ زنی آنها می گذرد و با همین شرایط تا یک دهه دیگر هم شاهد افتتاح آنها نخواهیم بود.

بخش خصوصی رغبتی به سرمایه گذاری در این استان ندارد و چاره ای جز حمایت مستقیم دولت در این استان وجود ندارد.

هر چند مدیران استانی خود تلاش کرده و اولویت ها و نیازمندی های سازمان خود را مشخص نموده اند اما باید ارائه درخواست ها توسط تیم مدیریتی استان از انسجام و هماهنگی برخوردار باشد.

دولت وضعیت مالی مساعدی ندارد و ارائه درخواست های متنوع می تواند باعث خرد شدن کمک های دولت و در نتیجه معطل ماندن مطالبات اصلی استان خواهد شد.

به نظر نگارنده باید به دو موضوع اولویت داد و تلاش نمود تا از کلنگ زنی جدید و ارائه طرحی هایی که نیاز به بررسی و مطالعه دارند در این زمان خودداری نمود.

اولویت اول توجه به وضعیت اشتغال استان که در 3 مسیر قایل پیگیری است

1 – احیای سهمیه از دست رفته استان در طرح مهرآفرین و مطالبه جدی این موضوع توسط استاندار از رئیس جمهور

2 – تلاش برای همکاری با کسانی که در ادارات زمان بازنشستگی آنها فرا رسیده اما به دلایل کمبود اعتبار امکان بازنشسته کردن آنها وجود ندارد که از این طریق بتوان استخدام جدیدی تعریف نمود.

3 – تلاش برای تکمیل پروژه های اشتغال زایی استان مانند پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت و سیمان مارگون با تزریق اعتبار مناسب می تواند کمک بزرگی به رفع مشکلات بیکارترین استان کشور باشد.

اولویت دوم نیز پروژه هایی است که در بالا به آنها اشاره شد و بعد از چندین سال هنوز مردم طعم استفاده از آنها را نچشیده اند.

ترافیک سنگین شهر یاسوج و ناپایدار بودن پل های اول و دوم بشار، لزوم تکمیل سریع پل سوم بشار را ایجاب می کند به گونه ای که در صورت واقع شدن مشکل برای پل های اول و دوم که پایه های لرزانی نیز دارند ارتباط مرکز استان عملا قطع خواهد شد.

بیمارستان یاسوج با روند کنونی امید به افتتاح تا ده سال دیگر را نیز نخواهد داشت و با توجه به نیاز مبرم استان به چنین بیمارستانی لزوم مساعدت دولت برای تخصیص کامل این پروژه ضروری به نظر می رسد.

جاده های پاتاوه به دهدشت و یاسوج به اصفهان نیز به عنوان راههای برون رفت استان از انزوا کمک و مساعدت دولت را طلب می کند.

امید است تا مسئولان استانی با هماهنگی و انسجام بتوانند نتایج خوبی را از این سفر به سود مردم استان ببرند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197917
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    ای برادر عزیزی که این مطالب را درج نموده ای چرا از وضعیت نابسامان مسکن های مهر چیزی نگفته اید؟

  2. آگاه از مسائل گفت:

    ضمن تشکر از نگارنده محترم .به نظر اینجانب بهترین ومهمترین پیشنهاد به ریاست محترم جمهور وارائه احقاق استان دوموضوع مهم است.1- باتوجه به 27درصد صدور گاز ونفت خام از استان پیشنهاد میشود از خط گاز مسیر دهدشت در حوالی تنگ پیرزال تا طولیان (یک) میزان برداشت مستقیم دومیلیون متر مکعب گاز مجوز گرفته تاخوراک پتروشیمی های دهدشت وگچساران سریعا بدون کمترین هزینه آماده شود (تولید مواد اولیه گودهای شیمیایی وپت و…)2- باتوجه به خروج فراوان آبهای شیرین از استان وسدهایی که در نقطه های انتهایی استان در حال ساخت یا ساخته شده اند برای … پیشنهاد میشود میزان برداشت مستقیم مورد نیاز استان را به استان مجوز گرفته تا تمام دشتها وتپه های استان به زیر گشت انواع واقسام محصولات کشاورزی رفته تا بواسطه خود استان اشتغال زایی ایجاد شود وچشم به دست دولت ودولتیان ممبعد ندوزیم .محصول استانمان است وحقمان .همانند استانهای همجوار .خرزوخان

  3. احمدی گفت:

    یاسوج پیشانی استان است ولی تا کنون کسی پیدا نشده دلسوزانه مشکلات این شهر را بر طرف کند با وجود اینکه مرکز استان است نه بیمارستان درست وحسابی نه پلهای ورودی بدرد بخور ونه زیر ساخت شهری مناسبی وجود دارد .چه کسی باید از رئیس جمهور بخواهد مشکلات را حل کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. مردم گفت:

    تکمیل خیابان جمهوری . بازسازی بافت فرسوده شهری یاسوج

  5. ناشناس گفت:

    سلام آگاه از مسائل ،خوب فرمودی ،منابع طبیعی اکنون نمی گذارد مردم زمینهای سند دار خود راکشت کنند آنگاه می گذارد تپه وماهورها کشت شود ،کجایی این دنیایی!؟

  6. انصاف گفت:

    سلام ،اگر در مورد اینکه در زمان استانداری حاج حسینی استان از محرومیت خارج شده در ظاهر ولی عملا وعینا همچنان رنگ محرومیت بر چهره استان نمایان است با رئیس جمهور مذاکره شود میتوان حق مناطق محروم کارمندان بیچاره را که سالهاست در بایگانی دولت خوابیده وخاک میخورد ستاند لطفا پیگیری فرمائید

  7. بهمئی گفت:

    ما فرهنگیان هم خواهان احیای مرخصی مناطق محروم خود هستیم چون استان ما ازتمام امکانات زندگی و…. محروم است ودولت گذشته این حق را از ما گرفت

  8. دانشجو گفت:

    درود بر نگارنده این مطلب
    خوب فرمودی ولی اگر دولت تمرکز خود رو تنها بر سهمیه طرح مهرآفرین بگذاره کار بزرگی کرده برای این استان
    سهمیه 1400 نفری برای استان بسیار کارساز خواهد بود

  9. ناشناس گفت:

    اینجورمشخصه این استان از لحاظ سیاسی اصلاطبلای خاص خودش داره وباتوجه به مساحت استان بیشترین اصلاح طلب رادرکشورداره با این وجود این دولت هم اصلاح طلب بود به نظرشما چرا شدیم استان اخر دیدار ریس جمهور درشرایطی بایداولین یادومین استانی بودیم که ایشون تشریف میاوردن….؟؟؟حالا جای سوال داره خوداین اصلاح طلبا روشون میشه دیگه اسم دولت اصلاحات بیارن وحرف گنده گنده بزنن حالا بگذریم از محرومیت از فقر از بیکاری از سرمایه استانی که جاهای دیگه استفاده میشه ما بعداز خوزستان دومین استان تولید نفت راداریم ولی کجا میره خدامیداند و مسئولین بی مسئولیت ما……

  10. شهروند یاسوجی گفت:

    تکمیل پل سوم و چهارم . تکمیل بقیه خیابان جمهوری . سینما . ترمینال بیمارستان

  11. عبدالله گفت:

    آب های فروانی که از استان خارج می شوندو برای استانهای همجوار منبع کسب کار درآمد است و نفتی که در خلیج فارس بر کشتی های غول پیکر به همه جای دنیا صادر می شود ولی سهم روستا وشهر های این استان مظلوم ومحروم چقدر است آیا دولت مقصر است یا مسئولا ن استان توان اعلام این وضعیت را ندارند.از بویر نیوز عاجزانه تقاضا داریم تمام این کامنت ها را در 10 برگ پرینت گرفته وبرای مسئولان استان بفرستید تا شاید فکری بکنن.

  12. saeed گفت:

    خیال همه راحت اب از اب تکان نمی خوره. مگه برجام با اون همه هیاهو چکار کر که رئیس جمهور بخواد ابرا استان ما کاری کنه

  13. بویر گفت:

    افتتاح پروژه  در یاسوج :بیمارستان شهیدجلیل پل سوم  پل چهارم راه آهن  جاده باغچه سادات و……

  14. جوانان طرف دار دولت تدبیر وامید استان چهارمحال گفت:

    لطفا جناب آقای روحانی شخصیت برجسته وپاک وسالم جناب آقای سید صفدرحسینی بچه این آب وخاک ونماینده ملییون ها نفر قوم لور دربیش از7استان کشور فقط در هیات دولت جنابعالی بوده چون واقعا ایشان بیگناه بوده ومدیری دلسوز برای نظام وریشه ای قوی برای دولت تدبیر وامید بوده انتظار بوده دراین فضا با استعفای وی موافقت نمینمودی یا عزل آبرومندانه خاهشن از شخصیت ایشان ک نماد هزاران هزار نفر قوم لر هست عذرخواهی وزمان تشریف فرمایی هیات محترم دولت ایشان باید همراه حضرتعالی و هیات وزرا ونمایندگانت باشد چون تنها شخصیتی ک برای مناطق محروم دل سوز بوده شخص صفدر حسینی بوده به امید دیدار ایشان بهمراه هیات محترم دولت دراستان کهگلویه وبویراحمد

دیدگاه شما