دوشنبه 28 تیر 1395 - 0:16

نظر تاجزاده درباره شعار عبور از روحانی/ رایزنی شبانه سلیمانی، شمخانی و ظریف/ بزرگترین اشتباه زندگی بازیکن پرسپولیس/ اعتراض نمایندگان به تصمیم شورای نگهبان/ کدام نمایندگان بادیگارد دارند؟

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اینستاگرام جلوی کامنت‌های بی‌ادبانه را می‌گیرد 

اینستاگرام با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که در جهت پاک‌سازی کامنت‌ها و نظرات مشترکان خود، جلوی انتشار هرگونه ناسزا و عبارت بی‌ادبانه را می‌گیرد. برای مثال، زمانی که یک کاربر کامنت یا نظری را با کلمات نامناسب ارسال می‌کند، با پیغام مسدود شدن کامنت مواجه می‌شود و به این ترتیب کامنت مذکور برای دیگران قابل دسترس نخواهد بود

یکشنبه سیاه تامین اجتماعی کی بود؟

تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: در دولت قبل اتفاقات بی‌نظیری در این سازمان رخ داد که منجر به این شد که بدهی این سازمان که در سال 84 ، 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده در سال 92 ، 60 هزار میلیارد تومان بشود. یکشنبه سیاه که در سازمان تامین اجتماعی دولت قبل شکل گفت و رئیس سازمان به همراه برادر یکی از روسای قوا در حال انجام مذاکره بودند و نشان دادن فیلم آن در مجلس شورای اسلامی حیثیت این سازمان را خدشه‌دار کرد. اکنون به جرأت می‌توانم بگویم که این سازمان حیات خلوت هیچ گروه و یا باندی نیست ضمن اینکه خط قرمز ما سلامت اداری است به طوری که در سال 92 دبیران 6 هیئت تشخیص از مجموع هشت هیئت را به دلایل مسائل مالی اخراج کردیم و تحویل دادگاه دادیم. ایلنا این خبر را منتشر کرد

نظر تاجزاده درباره شعار عبور از روحانی

مصطفی تاجزاده در نخستین گفتگوی خود پس از آزادی گفت: هیچ کدام از دو جریان سیاسی به تنهایی قادر نیستند مشکلات کشور را حل کنند، نمی‌توانند دیگری را نادیده بگیرند یا اینکه از صحنه سیاسی کشور حذف کنند. در شرایط کنونی برخلاف ادوار گذشته تنها دو نوع بازی پیش روی خود می‌بینیم:«برد-برد» یا «باخت- باخت».در شرایط کنونی محافظه‌کاران جنبه‌های سخت افزاری و اصلاح‌طلبان جنبه‌های نرم‌افزاری قدرت را در ایران در اختیار دارند. بدون شک کنار هم قرار گرفتن این ابزارها شرایط بهتری را برای حل مشکلات کشور به وجود خواهد آورد. بنده هیچ گاه از تئوری«عبور از رئیس دولت اصلاحات» حمایت نکردم و همواره معتقد بودم جریان اصلاحات باید پشت سر ایشان بایستد. خوشحالم که می‌بینم کسانی که روزی شعار «عبور از رئیس دولت اصلاحات» را مطرح می‌کردند امروز به این نتیجه رسیده‌اند که با شعارهایی مانند این به دموکراسی بیشتر نمی‌رسیم. این خطای گذشته باعث شده که امروز کسی به راحتی از شعار «عبور از روحانی» استفاده نکند. نتیجه مطرح شدن شعار «عبور از رئیس دولت اصلاحات» روی کار آمدن دولت تک‌صدایی احمدی‌نژاد بود که از کارایی و سلامت لازم برخودار نبود و با مدیریت خود مشکلات اقتصادی مردم را تشدید کرد. ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و آن اشتباهات را تکرار نکنیم. اگر کسی در شرایط کنونی موضوع «عبور از روحانی» را مطرح کند در حال بازی در زمین رقیب و پیش بردن اهداف جریان رقیب است. ما نباید با کسانی که با نقاط قوت آقای روحانی مخالف هستند در یک جبهه قرار بگیریم. روزنامه آرمان این خبر را منتشر کرد.

پاسخ تند مهرجویی به یک پزشک معترض

در پى انتشار تصاویر یکى از پزشکان بیمارستان جم در شبکه‌های اجتماعی و مخاطب قرار دادن داریوش مهرجویی، او یادداشتی زیر را منتشر کرد:”آقای دکتر، سعى نکنید بی‌لیاقتی، بی‌کفایتى و بی‌مسئولیتی خود و برخی همکارانتان را زیر نقاب الفاظی نظیر صنعتی سنتی که فقط خودتان معنای آن را می‌دانید و احتمالا سخت گرفتارش هستید پنهان نمایید. حیف از روپوش سفید پاکى که بر تن شماست. بهتر بود به‌جای این دلقک‌بازی‌ها خود شما به عنوان یک پزشک هرچه زود‌تر آشکار می‌کردید که چه کسی و چه کسانی باعث مرگ دلخراش کیارستمی عزیز ما شدند. انگار باید براى شما بازهم تاکید کنم که خطاب من به کل جامعه پزشکى نبوده و نیست، فقط خطاب به پزشکانى است که در طول درمان کیارستمى سهل‌انگارى کردند و تمام شواهد و مدارک آن نزد خانواده کیارستمى موجود است. بد نیست فیلم آسمان محبوب من را ببیند که چگونه از یک پزشک متعهد و با وجدان که جان خود را فداى بیمارانش مى‌کند، تقدیر کرده‌ام.” روزنامه شهروند این خبر را منتشر کرد

واکنش اینستاگرامی سیدحسن خمینی به کودتای ترکیه

حجت الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام با انتشار عکسی از کودتای نظامیان در ترکیه در صفحه اینستاگرامش نوشت: این روزها که کودتا در ترکیه شکست خورده است، به یاد سخنرانی امام بعد از شکست کودتای نوژه افتادم. ایشان در آن سخنرانی می فرمایند: «خوب ، اینها نمی‌فهمند که اگر فرضاً هم شما از پایگاه همدان پا شده بودید و آمده بودید و فرض کنید چند تا جا [را] هم کوبیده بودید، شما بالأخره باید زمین هم بیایید یا همان آسمان می‌مانید؟ ما از این امور نمی‌ترسیم.» جایی که مردم حاضر باشند و اراده ملت با عزم و تصمیم همراه باشد و کسانی آماده فداکاری باشند ، نتیجه معلوم است. ضمن اینکه در روزگار شبکه‌های اجتماعی امکان کودتا وجود ندارد.

تجمع‌جلوی مجلس برای برکناری مدیران احمدی نژادی

تعدادی از کارگران و بازنشستگان امروز در برابر مجلس تجمع کردند و چند نماینده برای شنیدن خواسته های ایشان به جمعشان رفتند. سهیلاجلودارزاده نماينده مردم تهران در مجلس درباره این تجمع گفت: تجمع كنندگان امروز سه خواسته مشخص داشتند؛ اول اينكه مديراني كه از دولت قبل باقي مانده اند و دلسوز كارگران و بازنشستگان نيستند، تغيير كنند. دوم اينكه دولت بدهي هاي سازمان تامين اجتماعي را پرداخت كند و سومين خواسته تجمع كنندگان مربوط به همسان سازي و افزايش حقوق و پرداخت هاست تا نظمي در پرداخت ها ايجاد شود.خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

توییت جالب یک شهروند ترک و قیاس کیارستمی با اردوغان

اگر امروز اردوغان بمیرد؛ جهان دومین کارگردان مشهور بعد از کیارستمی را از دست داده است.

ابد و یک روز برای کودتاچیان ترک

کودتا در ترکیه نافرجام بود و آنچه اکنون بیش از هر چیزی مورد پرسش قرار دارد، این است که «چه مجازاتی در انتظار کودتاچیان است؟»اردوغان درباره مجازات این افراد گفته است که «کودتاچیان تاوان سنگینی خواهند داد.» ییلدریم نخست وزیر ترکیه هم گفته است که «مجازات اعدام در قانون اساسی وجود ندارد اما تغییرات حقوقی بررسی خواهد شد.»دولت ترکیه با یک چالش حقوقی جدی مواجه استاحساس دولت ترکیه برای پاسخگویی به افکار عمومی و ایجاد بازدارندگی لازم در مورد این قبیل اقدامات علیه حاکمیت، آن را به سمت اعدام کودتاچیان سوق می‌دهد اما عقل و دوراندیشی آن برای به نتیجه رساندن پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، حبس ابد را پیشنهاد می‌دهد. و این شاید در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش حقوقی و تقنینی ترکیه باشد؛ تلاش برای یافتن مجازاتی بین اعدام و حبس ابد، یک مجازات خیالی مثل «ابد و یک روز». ایسنا این خبر را منتشر کرد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

کدام نمایندگان بادیگارد دارند؟

رئیس مجلس به‌واسطۀ ریاست قوۀ مقننه گروه حفاظت پرتعدادی در همایش‌ها، برنامه‌های کاری و شخصی وی را همراهی می‌کنند. این افراد حتی پس از پایان ریاست مجلس نیز بدون محافظ نمی‌مانند و تیمی با تعداد کمتر مسئولیت حفاظت از منزل و همراهی با وی برای حضور در برنامه‌های کاری و شخصی ـ حتی در سفرهای داخل و خارج کشور ـ را بر عهده دارند. نواب رئیس مجلس نیز با قرار گرفتن در این جایگاه دارای محافظ شخصی می‌شوند. البته نایب‌رئیس‌ها دیگر پس از پایان کار نیازی به داشتن محافظ ندارند.برای نمایندگان برخی حوزه‌های انتخابیه که قبلاً مورد خطاب تهدیدات تروریستی قرار گرفته‌اند نیز گروه حفاظتی مشخص می‌شود. مثلاً «حسینعلی شهریاری» نمایندۀ مردم زاهدان جزو این افراد محسوب می‌شود. «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نیز با توجه به سوءقصد ناکامی که علیه وی صورت گرفت، ممکن است به‌زودی با مصوبۀ شورای عالی امنیت ملی مورد محافظت یگان حفاظت از شخصیت‌ها قرار بگیرد

  سمت جدید برای امیرعبداللهیان

خبرگزاری فارس مدعی شد؛ حسین امیرعبداللهیان معاون سابق عربی ـ آفرقایی وزیر امور خارجه قرار است طی مذاکراتی که با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی داشته است قرار است مدیرکل امور بین الملل مجلس و جایگزین حسین شیخ‌الاسلام شود.این مسئله در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.
حقوق کدخدایی چقدر است؟
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: عضو هیئت علمی دانشگاه هستم و حدود 5.5 تا 6 میلیون از دانشگاه حقوق می‌گیرم و از شورای نگهبان نیز اضافه‌کاری دریافت می‌کنم و از جای دیگر حقوق نمی‌گیرم.عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان شب گذشته (شنبه) با حضور در برنامه متن و حاشیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر “چقدر حقوق دریافت می‌کنید؟”، گفت: عضو هیئت علمی دانشگاه هستم و حدود 5.5 تا 6 میلیون از دانشگاه حقوق می‌گیرم و از شورای نگهبان نیز اضافه‌کاری دریافت می‌کنم و از جای دیگر حقوق نمی‌گیرم.مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با وجود حضورم در دفتر ریاست مجلس خبرگان رهبری، از این نهاد هم حقوقی دریافت نمی‌کنم.
سند گزارش ساواک درباره جدایی علی جنتی از سازمان منافقین
صفحه توئیتر مرکز اسناد انقلاب اسلامی سند گزارش ساواک درباره جدایی علی جنتی بعد از تغییر ایدئولوژی از سازمان مجاهدین خلق را منتشر کرد.
بسته یکشنبه
تتلو استقلال و پرسپولیس را تهدید کرد
امیر تتلو خواننده زیرزمینی که مدتی است برای ورود به دنیای فوتبال ایران به هر دری میزند، پس تمام حاشیه ها و جنجال های به وجود آمده، این بار برای ورود به یکی از دو تیم پرطرفدار ایرانی در پست اینستاگرامی خود استقلال و پرسپولیس را تهدید کرد.
بسته یکشنبه
خروج یک چهره نزدیک به عارف از بنیاد باران
یکی از نیروهای نزدیک و همسو با محمدرضا عارف «رئیس فراکسیون امید» که سابقه مدیریت در دولت اصلاحات را دارد، از بنیاد باران خارج شده است و هم اکنون فعالیت‌های خود را در بنیاد امید متمرکز کرده است.همچنین گفته می‌شود تعدادی از اصلاح‌طلبان از رئیس دولت اصلاحات خواسته‌اند در انتخابات ۹۶ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات محوریت را برعهده بگیرد چرا که نسبت به عملکرد شورای سیاستگذاری انتقاد وارد است.این مطلب رد سایت نماینده منتشر شده است.
علت قطع سخنان روحانی در کرمانشاه
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در سفری یک‌روزه وارد کرمانشاه شد.رئیس‌جمهور در اولین برنامه خود در این سفر یک‌روزه برای سخنرانی و دیدار عمومی با مردم کرمانشاه به ورزشگاه آزادی این شهر رفت و برای مردم از مشکلات موجود اقتصادی ازجمله بیکاری، رکود، شرایط نامناسب محیط کسب و کار و موارد دیگر سخن گفت.البته این سخنانی رئیس جمهور با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. در این دیدار مردم کرمانشاه با شعارهایی در اعتراض به رکود بیکاری و حقوق‌های نجومی برای لحظاتی سخنرانی رئیس جمهور را قطع کرد.روحانی نیز در واکنش به شعارهای اعتراضی مردم اعلام کرد: «خب… گوش نمی‌کنید و مدام شعار می‌دهید. با این شعارها که مشکلات حل نمی‌شود. با شعر که مسائل برطرف نمی‌شود».علاوه بر این مردم کرمانشاه با در دست داشتن پلاکاردهایی به عدم تحقق وعده‌های 100 روزه رئیس جمهور برای حل مشکلات اقتصادی اعتراض کردند و اعلام کردند «با فسادهای درون دولت برخورد کنید».این مطلب در فارس منتشر شده است.
انتقاد علم الهدی از قراردادهای خارجی دولت
آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به یکی از فرمایشات امام خمینی (ره) اظهار داشت: آرمان انقلاب، مردمی بودن و تعلق داشتن به ملت است و «مردم، صاحبان اصلی این انقلاب هستند»، نه‌فقط یک شعار بلکه یک آرمان و هدف همیشگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.وی افزود: اینکه اخیراً دولت قراردادهای اقتصادی مختلفی را با برخی کشورها منعقد کرده اما از اطلاع‌رسانی عمومی و پاسخگویی در برابر پرسش‌های نمایندگان ملت در مجلس سرباز می‌زند، باروح مردمی بودن نظام در تقابل است. پیش‌تر نیز در جریان مذاکرات هسته‌ای، مرتباً چنین مواردی اتفاق می‌افتاد و موضوعاتی تحت عنوان “محرمانه” از مردم پنهان نگه‌داشته می‌شد، درحالی‌که کمی بعد رسانه‌های صهیونیستی و غربی آن‌ها را برای افکار عمومی جهان مطرح می‌کردند.امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید وارد عمل شوند و از مسئولین امر بپرسند که آیا طرف‌های غربی بیشتر از ملت ایران برای دولت محرم راز هستند؟ آیا مسئولان مربوطه به بیگانگان بیش از ملت خود اعتماد دارند؟
رایزنی شبانه سلیمانی، شمخانی و ظریف 
 نماینده رشت در مجلس با اشاره به جلسه غیر علنی امروز وزیر امور خارجه در مجلس گفت:‌ آقای ظریف ورود اردوغان به ایران را بشدت تکذیب کرد و گفت به صورت مرتب با تمام مسئولان تا صبح بیدار ماندیم، با آقایان سلیمانی و شمخانی موضوع را تا صبح رصد می کردیم و لحظه به لحظه با هم هماهنگ بودیم.غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، در مورد جزییات جلسه غیر علنی امروز وزیر امور خارجه در مجلس در ارتباط با حادثه ترویستی نیس فرانسه و کودتای ترکیه گفت: آقای ظریف در این جلسه به این موضوع اشاره داشت که در حادثه تروریستی نیس فرانسه می تواند نقش صهیونیست ها پررنگ باشد به دلیل اینکه آنها به دنبال اسلام هراسی هستند و افرادی را غیر مستقیم آموزش می دهند که بتوانند عملیات تروریستی انجام دهند.وی افزود: وزیر امور خارجه در عین حال نسبت به این حادثه تروریستی ابراز تاسف کرد و گفت با این اقدامات ترویستی مخالف هستیم.این مطلب در جام جم منتشر شده است.
روحانی پاسخی به نامه جامعه مدرسین نداد
آیت‌الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامه اخیر جامعه مدرسین به حجت‌الاسلام حسن روحانی، گفت: ما در آن نامه، به برخی اشکالات آقای رئیس‌جمهور اشاره کردیم و نسبت به آن تذکر دادیم اما تا این لحظه هیچ پاسخی از سوی آقای رئیس‌جمهور درباره نامه دریافت نکردیم.وی گفت: وقتی نامه اعتراضی و انتقادی را خطاب به آقای روحانی می‌نوشتیم، بحثش بود که اگر ایشان جوابی به نامه ندادند یا اینکه تغییری در رفتار ایشان به وجود نیامد نامه را به‌صورت علنی منتشر کنیم تا مردم از محتوای آن مطلع باشند و اکنون نیز این احتمال که نامه را علنی کنیم، وجود دارد.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.
واکنش فتاح به دزدی از صندوق صدقات
فتاح درباره دزدی از صندوق‌های صدقات کمیته امداد توسط متکدیان و معتادان گفت: این افراد دزد و معتاد هستند، کارشان این است و اگر جلوی آنها را بگیریم و از صندوق های کمیته امداد دزدی نکنند، از جای دیگری دزدی خواهند کرد و درگیر جرائم به مراتب سنگین‌تری خواهند شد. وی افزود: در حال حاضر بخشی از صندوق های صدقات کمیته امداد اصلاح شدند، اما میدانیم که دزدی از صندوق ها برای مردم بار روانی ایجاد کرده است؛ به همین دلیل در تلاش هستیم تا با اصلاح صندوق‌ها و همچنین گرایش به سمت صندوق‌های الکترونیکی و پرداخت‌های غیر حضوری از این آسیب به سلامت عبور کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
پاسخ رهبری به پرسشی درباره حقوق ایشان
حجت‎الاسلام رحیمیان از اعضای سابق دفتر امام و رهبری، در گفت‎وگو با پنجره، با اشاره به سطح زندگی بسیار ساده امام خمینی (ره) و آیت‎الله خامنه‎ای (مد ظله العالی)، گفت: چند وقت پیش، در یکی از سخنرانی‎ها، برای مردم از لزوم ساده زیستی مسئولان صحبت می‎کردم که در انتهای مراسم یکی از حاضرین از من پرسید که رهبر انقلاب چقدر حقوق می‎گیرد؟ عرض کردم ایشان از حداقل نذورات استفاده می کنند. روز بعد در مواجهه با مقام معظم رهبری، ضمن شرح ماجرا از ایشان پرسیدم چقدر حقوق بابت کار رهبری می‎گیرند؟ پاسخ آقا برای بنده بسیار قابل تامل بود. ایشان با نهایت تواضع فرمودند: «مگر من کاری می‎کنم که بابت آن حقوق بگیرم؟»
میلیاردها تومان پول بیت‌المال در بنیاد شهید حیف‌ و میل می‌شود
خجسته،  رئیس کمیته تحقیق‌وتفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران با مشکلات بسیاری مواجه هستند، افزود: به طور قطع، در حوزه بهداشت و درمان دولت باید تمام توان خود را به‌کار گیرد تا مصوبات مجلس در حوزه ایثارگران عملیاتی شود اما تاکنون به این موضوع عمل نشده است. او با انتقاد از اینکه خانواده شهدا از ١٢‌ هزار ملک و سیستم اقتصادی عریض‌وطویل در بنیاد شهید هیچ بهره‌ای نمی‌برند، تصریح کرد: متأسفانه ایثارگران برای حل مسائل پیش‌پاافتاده و جزئی مانند دریافت وام باید پیچ‌وخم‌های بسیاری را طی کنند. رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس نهم، با اشاره به اینکه در سیستم‌های اقتصادی بنیاد شهید‌ میلیاردها تومان بیت‌المال از جامعه ایثارگری حیف‌ومیل می‌شود، گفت: با توجه به موارد گفته‌شده به دفتر مقام معظم رهبری، پیشنهاد شده است هرچه سریع‌تر سیستم‌های اقتصادی از بنیاد شهید جدا شده و این سرمایه‌ها به فروش برسد تا بتوان به داد ایثارگران و رفع مشکلاتی بهداشت و درمانی آنها رسید.روزنامه شرق این خبر را منتشر کرد.
اعتراض احمدی‌نژادی‌ها به سفر روحانی
بسته یکشنبه

میزان درآمد وزرا؟!

علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در رابطه با پرداختی‌های نجومی اظهار کرد: در شورای حقوق و دستمزد سقف پرداختی حقوق و دستمزد مدیران تعیین شده که بر این اساس برای مدیران شاغل در مناطق سخت پزشکان و شرکتهای بزرگ استثنا درنظر گرفته شده ، درحال حاضر برای وزرا هم سقف حقوقی در نظر گرفته شده که بر این اساس وزرا با ارقام تک رقمی حقوق می گیرند.بر این اساس حقوق وزرا کمتر از ده میلیون خواهد بود.این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

اعتراض نمایندگان به تصمیم شورای نگهبان

نمايندگان مجلس، جلسه روز يكشنبه-27 تير- مجلس را به بررسي موادی از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور كه از سوي شوراي نگهبان برگشت خورده بود، اختصاص دادند. اين لايحه جز همان دسته از طرح‌ها و لوايحي است كه در روزهاي آخر فعاليت مجلس نهم، در كوتاه‌ترين مدت زمان ممكن از سوي نمايندگان سابق تصويب و راهي شوراي نگهبان شد. اما لايحه احكام دائمي برنامه توسعه كشور به طور کامل از سوی شورای نگهبان رد شد و به مجلس عودت داده شد.امری که با تعجب مجلسی ها و البته انتقادات آنها همراه شده بود.مجلس دهمی ها اما در جلسه امروز خود به ایرادات شورای نگهبان ورود کردند. اما بررسي مواد مختلف اين لايحه از ابتداي جلسه با تذكرها و اخطارهاي مختلف نمايندگان مجلس همراه شد. به همين دليل بود كه علي لاريجاني رئيس مجلس بارها در مقام پاسخگويي به ابهامات نمايندگان همچون دلايل اين اقدام شوراي نگهبان و نحوه بررسي شكلي يا محتوايي مواد لايحه و …برآمد.علی لاریجانی همچنين در واكنش به تذكر نمایندگان در رابطه با بررسي اين لايحه عنوان کرد که«کار شورا از عجایب بود، البته من با آیت الله جنتی مذاکراتی در این باره داشتم. نظر ایشان این بود چون تعداد مواد الحاقی بیشتر از بندهای لایحه بوده و حاشیه بر متن غلبه کرده است و این مورد قبول نیست.» زماني كه اين جملات او با موافقت چند نماينده همراه شد، گفت: پس این کلمه عجایب مهم بود.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

نظر جالب عراقچی درباره جابجایی خطوط قرمز هسته ای

سید عباس عراقچی روز یکشنبه در ادامه نشست خبری با خبرنگاران افزود: در مواردی خط قرمزها جابجا شد، یکی از آن ها این بود که باید همه تحریم ها لغو می شد. آمریکاییان گفتند دولت نمی تواند تحریم های مصوبه کنگره را لغو کند و اگر ما اصرار می کردیم به معنای عدم توافق بود. وی ادامه داد: در دو سه مورد، وزیر خارجه گزارشی خدمت رهبر معظم انقلاب داد و خط قرمزها جابجا شد. اینگونه نبود که ما سرخود اقدام کرده باشیم.

تکذیب حذف یارانه نقدی 65 میلیون نفر

اگرچه برخی رسانه‌ها از دور جدید حذف یارانه‌ها توسط دولت و محدود شدن پرداخت یارانه به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهای آسیب‌پذیر و دارای بیمار لاعلاج خبر داده‌اند، اما دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون اعلام کرد حذف یارانه‌ها تنها بر اساس قانون بودجه در حال انجام است. «اقتصادنیوز»، برخی گزارش‌ها از قول «کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند» اعلام کرده‌اند که به‌زودی 65 میلیون نفر از لیست یارانه‌ها حذف می‌شوند و تنها حدود 10 میلیون نفر شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهای آسیب‌پذیر و دارای بیمار لاعلاج یارانه می‌گیرند.اما یک مقام آگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز این خبر را تکذیب کرد و گفت: مبنای حذف یارانه‌ها قانون بودجه سال 95 است که دولت را موظف کرده بر اساس معیار درآمد بالای 35 میلیون تومان در سال، سه دهک بالای جامعه را از لیست یارانه‌ها حذف کند و دیگر افراد به روال گذشته یارانه ماهانه خود را دریافت می‌کنند.

بزرگترین اشتباه زندگی بازیکن پرسپولیس

مهدی طارمی پس از قطع همکاری اش با تیم ریزه اسپور ترکیه و بازگشت به پرسپولیس گفت: من بزرگترین اشتباه زندگی ‌ام را انجام دادم که از پرسپولیس رفتم. هر کسی در زندگی اش اشتباهی انجام می‌دهد.طارمی با تاکید بر اینکه خوشحال است به پرسپولیس برگشته است ادامه داد: اشتباه من خیلی بزرگ بود و به همین دلیل از همه هواداران عذرخواهی می کنم.وی که ظهر امروز به باشگاه پرسپولیس رفته بود ادامه داد: فقط در مورد فوتبال حرف می‌زنم. درباره عقد قرارداد با ریزه اسپور و فسخ آن هم صحبتی ندارم و بهتر است دکتر طاهری درباره آن حرف بزند.مهر این خبر را منتشر کرده است.

قطع مکرر بلندگوی نمایندگان مجلس توسط علی مطهری

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی دوفوریت طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در تذکری شفاهی خطاب به علی مطهری که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، گفت: مدیرانی که حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کردند باید به مردم شناسانده شوند.هنوز صحبت‌های زهرا سعیدی به اتمام نرسیده بود که علی مطهری با بیان اینکه تذکر شما مربوط به دستور جلسه نیست، در اقدامی تأمل‌برانگیز میکروفن وی را قطع کرد.همچنین در این جلسه تعداد دیگری از وکلای ملت از جمله نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، علی ادیانی‌راد نماینده سوادکوه و حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم نیز تذکراتی را به صورت کوتاه مطرح کردند، که علی مطهری در حالی که نمایندگان در حال صحبت بودند، میکروفن آنان را قطع کرد و اجازه ادامه بیان تذکرشان را نداد.این خبر را فارس منتشر کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197758
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما