شنبه 26 تیر 1395 - 12:34

درخواست جوانان گچساران از فرماندار و صدا و سیما

DVB-T- سیستم پخش تلویزیون دیجیتال زمینی به مرور جایگزین سیستم پخش زمینی فعلی خواهد شد که باید همه جای کشور فرستنده ها و تجهیزاتش نصب شود، این سیستم هم اکنون در اغلب شهرهای ایران نصب شده است

در سال جاری نسخه جدید DVB-T به نام   DVB-T2 عرضه می شود که 50% پهنای باند بالاتری نسبت به DVB-T دارد که این امر باعث میشود تا کانالهای بیشتر و یا باکیفیت تری را نسبت به حالت قبل برای پخش فراهم کند و همچنین امکان پخش کانالهای HD نیز به صورت گسترده،  رو به ازدیاد خواهد رفت و کم کم جایگزین DVB-T خواهند شد که در آن زمان سیستم آنالوگ کاملا منسوخ شده است.

نوع اول dvb-t1   که ظرفیت فرستنده 10 شبکه یا 4 شبکه hd  می باشد

نوع دوم  تلویزیون دیجیتال زمینی  DVB_T2 که ظرفیت آن 60 کانال sd و یا 12 شبکه hd  می باشد

ایستگاه گچساران  دارای دو فرستنده  که از نسل اول( dvbt )است  فرستنده اول ( ts1)  که شامل شبکه های تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر، آموزش و قرآن وسلامت و نسیم، شبکه های رادیویی ایران، جوان، پیام، فرهنگ، ورزش، قرآن، معارف، صدای آشنا، سلامت/نوا و اقتصاد.

وفرستنده دوم (ts2) که شامل شبکه های تلویزیونی ورزش، مستند،  نمایش، آی فیلم، پویا، PRESS TV وشبکه استانی به همراه شبکه رادیویی استانی .

فرستنده سوم (ts3) دیجیتال که از نوع دوم ( dvbt2) است که  در بیشتر شهرهای کشور هر استان در حال نصب میباشد سیگنال رسانی این شهرها از طریق فیبر نوری میباشد  و صداوسیما برای ارتقای کیفیت شبکه سوم و شبکه ورزش در راستای hd کردن قبل از بازیهای المپیک  شروع به نصب فرستنده سوم در تمام نقاط کشور گردید اما متاسفانه صداوسیمای استان در خواب به سر میبرد

فرستنده اول ديجيتال تلويزيونى ايستگاه  گچساران صبح دوشنبه 21/04/ 95و پس از پايان بازيهاى فوتبال جام اروپا ، مجددا به ماهواره سوييچ گرديد

سئوال: برنامه صدا و سیما  استان برای انتقال سیگنال های فرستنده اول و دوم از ماهواره به خطوط انتقال سیگنال رسانی زمینی (S.T.M.I)  فیبر نوری در این شهرستان قبل از بازیهای المپیک و فوتبال لیگ  کشورهای اروپای چیست؟غیر استان ما تمام شهرهای کشور مشکل سیگنال فیبرنوری کاملا حل کردند.

چرا صداوسیمای استان برنامه ای برای  ایجاد فرستنده جدیدو پیگیری نصب فرستنده سوم ندارد؟

برای راه اندازی فرستنده سوم دیجیتال گچساران چه اقدام جدی و پیگیرانه صورت داده اند؟

در پی پرسشهای متداول مخاطبان خود جویای این امر از مسئولین شبکه سوم سیما و صدا و سیمای مرکز یاسوج شد: روابط عمومی شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در هر منطقه از سطح کشور دلایل خاصی در تغییر برنامه ها دخیل است که باید این امر از مدیریت مراکز فرستنده های استانها پیگیری شود.

به محض بروز چنین مسائلی در شهرستان گچساران  درخواست های مردمی  ابزارمی شود امید است مسئولان استانی و شهرستانی و در راس همه آنها مدیر کل محترم صدا و سیمای استان در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی از طریق تقویت و بهبود وضعیت دریافت و ارسال شبکه های تلویزیونی به مناطق محروم و ثروت مند شهرستان گچساران دلسوزی بیشتری داشته باشند تا تنها سرگرمی جوانان بیکار  و ورزش دوست شهرستان یعنی تلویزیون هم از دست نرود و آنها را به ماهواره نکشاند.

مدیرکل محترم صدا و سیمای مرکز استان امروزجنگ صفر و یک هاست.دوستان امروز دشمن از هر راهی وارد خواهد شد که فرهنگ ما را مورد هجمه قرار دهد.پس چه خوب  است که مسئولین محترم در راستای جلوگیری ازگرایش به ماهواره و فرهنگ غرب نسبت به تجهیز هرچه بیشتر گیرنده دیجیتال در شهرستان اقدام تا با یک باد سیگنال ضعیف نشده و مردم به ماهواره گرایش پیدا نکنند.

مردم انتظار داشتند با راه اندازی فرستنده های دیجیتال برنامه های موردعلاقه خود رابدون مشکل دریافت نمایند اما این موضوع هنوز تحقق نیافته وبیشتر مردم شهر نمی توانند بخوبی ازبرنامه شبکه دیجیتال بهره مند شوند با توجه به اهمیت نصب و راه اندازی شبکه دیجیتال  روی فیبر نوری درامر مبارزه با تهاجم فرهنگی و مسلم بودن حق مردم و جوانان گچساران  امید است مسئولان رسانه ای درخصوص رفع این مشکل اهتمام  ویژه ای بعمل آورند .

ما جوانان گچساران ازفرماندارپرتلاش و استاندار خدمتگزار دولت تدبیر و امید تقاضامندیم از آقای افشارنیا رییس محترم صدا و سیما استان بخواهند در این باره چاره ای اندیشیده شود تا در حق مردم گچساران کم لطفی صورت نگیرد.

**نقش رسانه ملی را باید هدایت ساز و مؤثر درامر فرهنگ سازی دانست و یکی از بهترین و مؤثرترین برنامه فرهنگی کشور تقویت صدا و سیما است چرا که رسانه ای عظیم و تأثیر گذار است.

صدا و سیما به دلیل تنوع برنامه سازی و حجم مخاطب نسبت به سایر دستگاههای فرهنگی در امر الگو سازی جامعه تأثیر گذارتر است

چگونه باید توجیه کرد که در دنیای دیجیتال و مجازی امروزی، از چنین مشکلاتی برخوردار بود و به سوی ماهواره ها سوق پیدا نکرد.

در عصری که دشمنان نظام، مصرانه برای نابودی فرهنگ اصیل همه اقوام ایرانی می کوشند و میلیاردها دلار برای این کار با هدف نابودی بنیان خانواده هزینه می کنند، صدا و سیما به کدامین سمت پیش می رود؟!

آیا اینگونه خدمات رسانی به مردم، در راستای شعار سال ” مقاومت اقتصادی و عمل و اقدام”، گام بر می دارد و باعث می شود مردم با این مشکلات با دولت و نظام همراهی کنند؟

آیا مرتفع نشدن یک مشکل پیامی به همراه ندارد؟

آیا سوق پیدا کردن مردم ورزش دوست و روستائیان در مناطق شهرستان گچساران به سمت شبکه های ماهواره ای و تزلزل در نظام خانواده های آنان پیامی غیر از بی تدبیری بعضی از مسئولین  صداوسیما دارد؟

چگونه می توان توجیه کرد که در عصر ارتباطات از فراهم نیاوردن فرستنده ها روی فیبر نوری و محروم کردن جوانان ورزش دوست و به سمت فضای مجازی آلوده و شبکه های ماهواره ای رایگان سوق پیدا نکرد و بنیان خانواده ها را مستحکم نگه داشت و با همه مشکلات موجود در راستای تحقق شعار سال گام برداشت؟

در پایان لازم است که تاکید کنیم مسئولین صدا و سیما باید در راستای تحقق شعار سال گام بردارند و به فرموده مقام معظم رهبری به فکر خدمات رسانی به مردمی باشند که در طول سی و چند سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد همواره پشت سر نظام بوده اند و همه نوع حمایتی از دولت و نظام جمهوری اسلامی را کرده اند و حق لازم و قطعی آنهاست که از این نعمت هرچند کوچک برخوردار باشند.**

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197649
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    مطلب جالب و کاملی است از مشکلات، خواهش میکنم پیگیری کنید که صداوسیما پیگیری کند

دیدگاه شما