پنجشنبه 10 تیر 1395 - 3:57

وضعیت پروژه ی بزرگ آبرسانی به لوداب/ آینده روشن آب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

گروه اجتماعی – مدیرعامل آبفار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در طول سال‌های اخیر بیان داشت: بنا به دستور رهبری معظم انقلاب در سال گذشته، 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه آب روستایی در کشور در نظر گرفته شد.

فیض‌الله پاسره در حاشیه بازدید نماینده بویراحمد و دنا، معاون عمرانی استاندار و فرماندار شهرستان بویراحمد از پروژه بزرگ آبرسانی به لوداب، به خبرنگار «بویر نیوز»، گفت: مجتمع آبرسانی به بخش لوداب تا پایان سال مالی 95 به بهره برداری خواهد رسید و در اختیار مردم شریف این بخش قرار خواهد گرفت.

DSC_0685

وی با با بیان اینکه این مجتمع کار آبرسانی به 68 روستای بخش لوداب را بر عهده خواهد داشت، افزود: با بهره برداری از این طرح 7 هزار و 338 نفر جمعیت ساکن این روستاها با مشکل بی آبی و کم آبی مواجه نخواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی محل اعتبارات این پروژه را از صندوق توسعه ملی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مبلغ اعتبار این پروژه 49 میلیارد ریال است که خوشبختانه به دلیل جذب اعتبارات از صندوق با مشکل اعتباری مواجه نیستیم.

پاسره با تشریح روند مطلوب عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی لوداب گفت: آب این مجتمع از چشمه های میان تنگان تامین می شود که از دبی آب بالا و پایداری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه باعث رشد قابل توجهی در شاخص برخورداری روستاهای استان در برخورداری از آب سالم خواهد شد، تاکید کرد: هم اکنون میانگین برخورداری روستاهای استان از آب شرب مناسب 72 درصد است که حدود 4 درصد از میانگین کشوری پائین تر است.

فیض‌الله پاسره با بیان اینکه علیرغم مشکلات اعتباری دولت به دلیل کاهش درآمد نفت و تحریم ها، اعتبارات خوبی به آب روستایی اختصاص داده شده است، افزود: بنا به دستور رهبری معظم انقلاب در سال گذشته، 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه آب روستایی در کشور در نظر گرفته شد که خوشبختانه رقمی بسیار بالایی از مجموع این اعتبارات به استان ما اختصاص یافته ست.

وی گفت: رقم اختصاص یافته به استان ما 381 میلیارد ریال از مجموع 500 میلیون دلار اعتبارات صندوق توسعه ملی است که با این رقم، تعداد 18 مجتمع آبرسانی برای 464 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

 طی این بازدید غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا با ابراز خرسندی از روند مطلوب اجرای این پروژه ضمن تقدیر از مسئولان آبفار استان، گفت: طی بازدید صورت گرفته کار آبرسانی به روستاهای لوداب که یکی از نیازهای اصلی مردم بود بخوبی در حال انجام است و انشالله در زمان مقرر شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار هم تلاش های مسئولان آبفار را ستودنی خواند و بیان داشت: اقدامات خوبی در برای آبرسانی به روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید انجام شده است که امیدواریم با ادامه این تلاش ها میانگین برخورداری روستائیان از آب مناسب افزایش یابد.

سیدمحمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد نیز با تقدیر از مسئولان آبفار گفت: روند خدمت رسانی به بخش لوداب مطلوب است و آینده ی روشنی برای لوداب متصور هستیم.

DSC_0693

DSC_0695

DSC_0684

DSC_0691

DSC_0689

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=196133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لودابی گفت:

    آقای دکتر پاسره و مهندس احسانی واقعا زحمت کش و بی ادعا هستند خدا قوت

  2. لطفا مقایسه کنید گفت:

    کاش مردم با این خبر را با لینک خبری از بویر نیوز که گذاشتم یک مقایسه کنند.
    ببینید اینجا چه خبر است و آنجا چه خبر بود.

    تبلیغات این کجا و آن کجا … به روزنامه ای که روی زمین افتاده نگاه کنید!

    (هر دو بویرنیوز – هر دو آبفار اما یکی لوداب یکی باشت!) https://boyernews.com/141275

  3. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر پاسره

  4. قوم بزرگ شول گفت:

    درود بر سردار سازندگی بویراحمد..حاج زارعی. .و با تشکر از پیمانکار پروژه 

دیدگاه شما