پنجشنبه 10 تیر 1395 - 1:56

معاون احمدی نژاد رسانه ها را درباره فیش حقوقی اش چگونه فریب داد؟

در روزهایی که انتشار فیش های حقوقی بعضی مدیران ارشد دولتی خبرساز شده و رسانه‌ها با آب و تاب اخبار مربوط به حقوق و دریافتی نجومی برخی مدیران را پوشش می‌دهند، حمید بقایی، معاون رئیس‌جمهور سابق سعی کرده با تدلیس دیپلماتیک، حکم کارگزینی خود را به جای فیش حقوقی به افکار عمومی قالب کند.

تصویر حکم کارگزینی بقایی در حالی در رسانه ها منتشر و ادعا شده که نامبرده بر اساس این حکم یک میلیون و ششصد هزار تومان حقوق می‌گرفته که همه می‌دانند رقمی که در حکم کارگزینی مستخدمان دولت درج می‌شود با خالص پرداختی به آنها فاصله بسیار زیادی دارد. یک نگاه به فیش‌های حقوقی که تا بحال رسانه‌ای شده‌ و تطبیق ردیف‌ها با حکم کارگزینی آنها، پرده از تدلیس دیپلماتیک این مقام سابق دولتی بر می‌دارد.

به عنوان مثال در فیش‌های مربوط به بیمه مرکزی – که اولین سری فیش های افشا شده دولتی بود- رقمهای چندین میلیونی به عنوان اضافه کار در فیش‌ها درج شده که درصد قابل توجهی از خالص پرداختی به افراد مورد نظر را تشکیل می‌دهد. اضافه کار از جمله مواردی است که در بالارفتن دریافتی نقش اساسی دارد اما بدیهی است که جایی در حکم کارگزینی مستخدمان دولت ندارد.

مواردی همچون حق جذب هم که در فیش‌ها هست هم تابع همین قاعده است و در حکم کارگزینی نمی‌آید.این مطلب در سایت پایش منتشر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=196089
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما