سه شنبه 8 تیر 1395 - 11:42

اظهارات تامل برانگیز مسئولان در فرمانداری بویراحمد/ کنایه فرماندر بویراحمد به مدیران مخالف کمک به شهرداری یاسوج/ پیشنهاد جالب باقری

فرماندار بویراحمد در ادامه با ابراز تاسف از مخالفت بی دلیل برخی مدیران با کمک به شهر یاسوج به عنوان پیشانی و مرکز استان بیان داشت: شهر یاسوج متعلق به همه استان است و پیشرفت آن نیز باید موضوعی استانی تلقی شود.

گروه اجتماعی – صبح امروز (سه شنبه) جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار بویراحمد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین مدیران شهرستانی عضو این ستاد در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

 5858558585 (2)

به گزارش «بویر نیوز»، در ابتدای این جلسه معاون برنامه ریزی فرماندار بویراحمد با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، گفت: هدف از برگزاری این جلسه افزایش خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافرانی است که در ایام تعطیل پیش رو شهرستان بویراحمد را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

سید کرامت اله فرج زاده با اشاره به پاره ای مشکلات شهر یاسوج در ایام تعطیل، ابراز داشت: به دلیل حجم بالای ورود مسافران در ایام تعطیل، مشکلاتی از قبیل کمبود مرغ، نان و برخی دیگر از مواد غذایی بوجود می آید که باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا در ایام تعطیل متناسب با نیاز بازر مواد غذایی نیز عرضه شود تا مشکلی برای شهروندان و مسافران بوجود نیاید.

در ادامه عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به مشکلات شهر یاسوج بیان داشت: در همه شهرها هزینه های زیای برای ورودی پارک ها و اماکن گردشگری اخذ می شود، اما هزینه ناچیز ورودی پارک های شهر یاسوج اعتراضات فراوانی را به دنبال داشته است که با این وجود نمی توان توقع درآمدزایی و به تبع آن خدمات رسانی مطلوبی را داشت.

سیدهدایت اکبری دردباره انتقادات از مشکل سرویس بهداشتی در شهر یاسوج نیز بیان داشت: پارک های شهر یاسوج جوابگوی حجم مسافران و گردشگران نیست و سرویس های بهداشتی نیز متناسب با سرانه فضاها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با با بهره برداری از سه پارک بانوان، ولایت و غدیر تا پایان شهریور ماه بخشی از مشکلات اسکان مسافران برطرف خواهد شد.

هدایت اکبری در بخشی از سخنانش با اشاره به آخرین جلسه شورای برنامه ریزی استان، گفت:با توجه به حجم عمده مشکلات مرکز استان از سوی شهرداری یاسوج درخواست شد تا اعتباری به این شهرداری اختصاص یابد اما برخی مدیران بدون دلیل قانع کننده ای با این موضوع مخالفت کردند.

وی بیان داشت: در جلسه مذکور این موضوع با 8 رای موافق؛ 8 رای مخالف و 1 رای ممتنع فعلا بی نتیجه مانده است و قرار است در جلسه بعدی نیز مطرح شود.

اکبری افزود: لازم است از فرماندار شهرستان محترم، مدیرکل محترم میراث فرهنگی و مدیرعامل محترم شرکت برق و سایر مدیراین که موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند، تقدیر و تشکر نمایم.

حذف ورودی پارک ها در تعطیلات عید فطر

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر با اشاره به افزایش 36 چشمه سرویس بهداشتی در پارک اسکان و آبشار یاسوج تاکید کرد: در تلاش هستیم که مشکلات سال های گذشته بوجود نیاید.

الهام آذرگشسب با ارائه گزارشی از خدمات انجام شده و با اشاره به ورودی پارک های شهر یاسوج بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته در ایام تعططیلات عید فطر، ورودی پارک ها اخذ نمی شود.

پیشنهاد جالب باقری برای تحقق کمک به شهر یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این جلسه بیان داشت: همه دستگاههای خدمات رسان جهت خدمات دهی مطلوب به مسافران تلاش کنند.

5858558585 (1)

محمود باقری با بیان اینکه گردشگری صنعتی است که با کمترین هزینه بیشترین درآمد را بوجود می آورد، گفت: شهرستان های بویراحمد، دنا و چرام در فصل تابستان ظرفیت خوبی برای درآمدزایی در بخش گردشگری دارند.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امیدواریم شهرداری یاسوج نیازهای اساسی گردشگران از جمله سرویس بهداشتی پارک ها و آبشار یاسوج را برطرف کند.

باقری نیز با اشاره به جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استان گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی موضوع کمک به فضای عمومی شهر یاسوج مطرح شد که با توجه به حجم مسافران و گردشگران به این شهر این موضوع ضروری به نظر می رسد که مبلغی در اختیار شهرداری مرکز استان قرار گیرد و به همین خاطر پیشنهاد می کنم که مسئولان شهرداری و شورای شهر یاسوج و سایر مسئولان شهرستانی با ارسال نامه ای خواستار تحقق این موضوع شوند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

کنایه فرماندر بویراحمد به مدیران مخالف کمک به شهرداری یاسوج

در ادامه نیز فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به مشکلات شهر یاسوج در ایام تعطیل گفت: نانوایی ها، کشتارگاهها، بازرسان اصناف و نیروی انتظامی جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران باید آمادگی کامل داشته باشند.

سیدمحمدکاظم نظری تصریح کرد: به منظور خدمات‌رسانی و رفاه حال مسافران و گردشگران باید از تمام توان و ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدماتی نیز استفاده کرد و شهرستان بویراحمد را با وجود جاذبه‌های گردشگری و تفریحی به مسافران و مهمانان معرفی تا شاهد جذب هرچه بیشتر گردشگر و توریست به مرکز استان باشیم.

5858558585 (3)

وی بر لزوم آمادگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در استقبال و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نتاکید کرد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به آب و هوای گرم جنوب کشور و بروز پدیده گرد و غبار، گردشگران زیادی در تابستان امسال به شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد سفر کنند.

فرماندار بویراحمد در ادامه با ابراز تاسف از مخالفت بی دلیل برخی مدیران با کمک به شهر یاسوج به عنوان پیشانی و مرکز استان بیان داشت: شهر یاسوج متعلق به همه استان است و پیشرفت آن نیز باید موضوعی استانی تلقی شود.

نظری با اشاره به حجم بالای مهاجرت و مسافرت به شهر یاسوج و توجه گردشگران به این شهر، بیان داشت: متاسفانه برخی مدیران که خودشان هم در شهر یاسوج ساکن اند و مشکلات این شهر را از نزدیک می بینند، بدون استدلال منطقی با کمک برای رهایی این شهر از بند مشکلات مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه تصمیماتی برای استقبال و پذیرایی بهتر از مسافران عنوان اتخاذ شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195897
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    توریستی که بیایدچادربزند وهمه مایحتاج راازشهرش بخرد هیچ درآمدزایی نخواهدداشت فقط زحمت درست میکنند

  2. مردم گفت:

    برای مدیری که دریاسوج زندگی میکند وحاضر نیست به این شهر کمک کند جای تاسف است

دیدگاه شما