سه شنبه 8 تیر 1395 - 1:00

بخشی از کهگیلویه و بویراحمد واگذار می شود، الحاق بخش هایی به بوشهر و خوزستان

فرماندار گچساران در کهگیلویه و بویراحمد از مسوولان گذشته این شهرستان در حوزه تقسیمات کشوری وتجزیه شدن این شهرستان انتقاد و اظهارداشت: متاسفانه بدلیل سهل انگاری برخی مسولان در گذشته برخی مرزهای اراضی گچساران در خطر از دست رفتن است.

به گزارش بویرنیوز، «عبدالرحیم رحیمی» یکشنبه شب در نشست فوق العاده شورای اداری گچساران که با حضور «غلامرضا تاج گردون» نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد با طرح این سوال که برخی‌ها می‌گویند فرمانداری چه تلاشی انجام می‌دهند؟ یادآورشد: من هیچگاه بدنبال حاشیه سازی نبوده و همواره کوشیده‌ام کار‌ها را در فضایی آرام جلو ببرم.

وی با انتقاد از سهل انگاری برخی مسولان در دهه‌های ۶۰ و ۷۰، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی امضاهای این مسوولان در گذشته سبب بروز مشکلات متعددی برای مسوولان کنونی شهرستان گچساران شده است.

فرماندار گچساران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدلیل‌‌ همان سهل انگاری‌ها، امروز برخی خطوط مرزی گچساران در خطر از دست رفتن بوده، بطوریکه برای مثال خط مرزی گچساران و بهبهان به دژسلیمان رسیده است.

رحیمی افزود: امروز اگر شهرستان بهبهان پیگیر شود منطقه دژ سلیمان متعلق به آن‌ها می‌شود یا اگر استان بوشهر ادعا کند تا منطقه قلعه گلاب (نزدیک پل زهره) ادعای مالکیت کند و از سویی روستای «پادوک خیرآباد» در این مرزبندی‌ها، مراتعش آن سو افتاده و دعواهای زمین بین افراد زیاد شده است.

وی به تلاشهای همکاران خود برای حل این موضوع اشاره کرد و یادآورشد: تلاش می‌کنیم تا مرزهای شهری خود را حفظ کنیم ونشست‌هایی با مسولان استانهای اطراف داشته‌ایم و به آنان توضیح داده‌ایم که این اشتباه در اثر غفلت و امضای برخی مسئولان و بی‌دقتی آن‌ها در گذشته رخ داده است.

رییس شورای اداری گچساران از مکاتبات فرمانداری شهرستان گچساران به وزارت کشور جهت جلوگیری از تجریه این شهرستان خبرداد.

رحیمی گفت: در این رابطه مستندات و مدارک لازم را به وزارت کشور ارسال کرده تا وزارت کشور حکمیت کرده و همچنین از آقای تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست داریم دراین زمینه تلاش کند تا حق شهرستان تضییع نشود.

فرماندار شهرستان گچساران در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به اشتباهات و سهل انگاری‌های مدیران سابق این شهرستان در حوزه اراضی ملی اشاره کرد.

رحیمی گفت متاسفانه برخی زمین‌ها به افرادی که صلاحیت نداشته‌اند واگذار شده که این موضوع نیز نشان از بی‌توجهی مدیران سابق به آینده شهرستان گچساران بوده است.

منبع: ایلنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195870
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما