سه شنبه 8 تیر 1395 - 5:33

تسویه حساب جناحی با صفدر حسینی؛ رقم واقعی دریافتی مدیرعامل صندوق توسعه ملی چقدر است؟

این روزها موضوع فیش های حقوقی به یکی از مباحث چالش برانگیز در سطح جامعه تبدیل شده است.

سایت عصرامید نوشت، شفافیت به عنوان یک پارامتر مهم در توسعه اقتصادی امروزه مطرح است و در این خصوص البته لازم است تا در تمام نهادهای قدرت دیوارهای شیشه ای وجود داشته باشد چرا که پستوها موجب فساد می شود.

انتشار فیش ها امری است درست البته بشرطی که گرایش های جناحی در آن دخیل نباشد؛ اما آنچه موجب اما و اگر در خصوص انتشار فیش های حقوقی شده انتشار این فیش ها توسط رسانه هایی است که چشم و گوش خود را بر غارت هزاران میلیاردی اموال ملت بسته اند و انگار که نه انگار اتفاقی افتاده است اما در عوض برخی فیش های حقوقی که باز هم محصول دستورالعمل های دولت سابق است را هر روز همراه با بزرگ نمایی و آمیخته با دروغ به مردم تحویل می دهند و ذهن جامعه را مشوش می کنند.

دلواپسی مشکوک رسانه های خاص برای حقوق ملت که بیشتر به تسویه حساب سیاسی شبیه است تا دادخواهی حق مردم، البته که در آینده نزدیک برملا خواهد شد و امید است تا دولت نیز نسبت به رفع خلاهای قانونی دراین خصوص اقدام کند.

یکی از مواردی که بیش از همه در رسانه های دلواپس به آن پرداخته شد، موضوع فیش حقوقی سید صفدر حسینی مدیرعامل صندق توسعه ملی است.

در این خصوص پیگیر های خبرنگار ما نکات مهمی را روشن ساخت.

قبل از آغاز به کار هیات عامل صندوق توسعه ملی  اختیارات هیات امنا به هیات عامل واگذار شده بود و رییس صندوق از هیات امنا درخواست نمود این اختیارات باز پس گرفته شود تا عملکرد و نظام پرداخت صندوق تحت مدیریت و نظارت هیات امنا قرار گیرد و این کار انجام شد
آیین نامه پرداخت های صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۰ و قبل از شروع به کار اعضای جدید هیات عامل مصوب شده بود
– رئیس فعلی هیات عامل صندوق یعنی دکتر حسینی تنها دو هفته پس از انتصاب یعنی در تاریخ ۹۲/۷/۱۷ از دولت درخواست نمود که اعضای هیات عامل با سایر مقامات دولتی همتراز شوند. این درخواست بصورت کتبی در سال ۹۴ نیز تکرار شد که نهایتا بر پایه  درخواست رسمی صندوق به تصویب رسید.
– پیش از طرح موضوع فیش ها رئیس صندوق توسعه ملی در سال ۹۴ مابه التفاوت پرداختی ها را خود به شکل داوطلبانه ای به صندوق واریز نمود. بر این اساس خالص دریافت ماهیانه رئیس صندوق نه تنها رقم نجومی رسانه ای شده نبود بلکه رقمی حدود ۱۸ میلیون تومان در سال ۹۴ بوده است.
– دانش و تجربه هیات عامل به شرح می باشد:
دکتر نوری نایینی دکترای اقتصاد استاد تمام دانشگاه نماینده سابق ایران در فائو و کاندیدای ریاست فائو از سوی کشورهای عضو
آقای مسعود  مزینی نماینده ایران در بانک جهانی و معاون اسبق ارزی بانک مرکزی
دکتر شجاع الدینی دکترای اقتصاد، استاد دانشگاه و معاون اسبق بانک مرکزی
سید قاسم حسینی کارشناس ارشد و متخصص بودجه و معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
دکتر سید صفدر حسینی دکترای اقتصاد، استاد تمام دانشگاه تهران و وزیر اسبق کار و وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی
این تیم ۸۰ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را مدیریت و صیانت می کنند.
در دوران مدیریت این تیم منابع صندوق صرفا در جهت توسعه کشور با واولویت مناطق محرم بکار گرفته شد و در این مدت حتی یک ریال از منابع صندوق معوق نشد و صورتهای مالی و عملکرد صندوق در سه سال متوالی به تصویب هیات امنا متشکل از سه قوه رسیده است.
به گزارش عصرامید، همچنین دکتر حسینی اخیرا نیز در گفتگویی تاکید کرده بود که خود بارها برای همترازی حقوق به دولت نامه نگاری کرده و همچنین به شکل داوطلبانه اضافه پرداخت ها را برگردانده است، با این وجود و وقتی سخنگوی محترم قوه قضائیه می گوید تنها در یک وزارت خانه ۵۰ نفر بیش از ۴۰ میلیون حقوق دریافت کرده اند و دهها مورد دیگر اما آنچه که کانون حمله رسانه های دلواپس قرار می گیرد صفدر حسینی است.

چه رازی است که این رسانه ها عقده وار نوک پیکان حملات خود را معطوف صفدر حسینی می کنند.

کسانی که هنوز در شوک انتخابات مجلس قرار دارند، تلاش دارند به هر شیوه ممکن از مردم انتقام بگیرند و چه گزینه ای بهتر از صفدر حسینی استاد تمام دانشگاه تهران که به عنوان فردی خوشنام سالها در دولت اصلاحات وزارت کرده و به عنوان یک چهره شاخص سیاسی دخترش را نیز روانه مجلس کرد و امروز او نه به خاطر خودش بلکه بخاطر اعتقادات سیاسی اش مود هجمه قرار می گیرد و برخی ناخواسته آب به آسیاب دلواپسان می ریزند.

آنها با شخص صفدر حسینی مشکل ندارند بلکه در حال تخریب جریان سیاسی مورد اقبال مردم هستند و در واقع در حال انتقام گرفتن از مردم هستند چرا که اگر ذره ای دلسوزی برای مردم داشتند چرا روزی که احمدی نژاد ۱۶ میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری را به نام دانشگاه شخصی خود که تاکنون هم مجوز نگرفته واریز می کند، حتی حاضر نشدند یک خط مطلب بنویسند اما امروز داعیه دار حقوق ملت شده اند.

خورشید زیر ابر نمی ماند و روسیاهای همیشه به ذغال خواهد ماند و ملت هوشیازند که این یقه گیری ها نه برای منافع مردم که ریشه در تسویه حساب های سیاسی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باسلام
    من نميدونم در حاليكه فيش هاي با مبلغ250ميليون رئيس بانك رفاه و710ميليون رئيس بانك تجارت رو شده چرا فقط گير دادن به حقوق 57ميليوني آقاي سيدصفدر حسيني.

  2. ریسی گفت:

    باسلام..جناب دکترسیدصفدرحسینی از پاکترین و دلسوزترین مدیران کشور هست با توجه به این حساس ترین پست های کلیدی کشور را سکانداری میکرده سرسوزنی خطای نکرده عده ای از خدا بی خبر و بیسواد واقعا بیسواد شخصیت بزرگ جناب حسینی را بدون جهت زیر سوال بردند فقط وفقط برای راه گم کردن ملت و سرپوشاندن اختلاس های میلیاردی دست به این هیا هوی تو خالی می زنند…

دیدگاه شما