یکشنبه 6 تیر 1395 - 2:41

بالاخره خادمی رسما مقابل نمایندگان ایستاد/ پیش لرزه های سفر ریاست جمهوری در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – هفته گذشته در نشست شورای اداری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی کم سابقه به دفاع از عملکرد مدیران استان پرداخت.

به گزارش «بویر نیوز»، تیم مدیریتی سیدموسی خادمی در سه سال اخیر بشدت مورد انتقاد بوده است چرا که بسیاری معتقدند مدیران وابسته نمایندگان هستند و بسیاری از آنها وقعی به دولت و استانداری نمی گذارند.

 تقابل تلویحی خادمی با دستگاه قضایی

از همین رو ابتدا انتقادات خطاب به خادمی و سپس رو به مدیران شدت گرفت و بارها شاهد نقدهای تند علیه مدیران کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم و بسیاری معتقدند مدیران خود را پشت نمایندگان پنهان کرده اند، که البته بسیاری از آنها هم وارد بوده است.

اوج نارضایتی مردم باعث شد تا در ماههای اخیر رئیس کل دادگستری نیز زبان انتقاد بگشاید و به همراه دادستان مرکز استان علیرغم خبر دستگیری برخی مدیران در نشست های مختلف بدون نام بردن از مدیری، به ناتوانی و ضعف مدیران اشاره کنند.

سرانجام استاندار خادمی موضع گیری کرد و در آستانه سفر ریاست جمهوری، تیم مدیریتی را قابل دفاع دانست و استدلالش نیز مقایسه شرایط اعتباری با سال های گذتشه و ویرانی های بجا مانده از دولت قبل بود.

خادمی همچنین دلواپسان و یا کسانی که به سمت های مدیریتی نرسیده اند را منتقدان مدیران خواند که بنوعی جداسازی عامه مردم از منتقدان مدیریتی بود.

پاس خادمی به مدیران؛ آیا مدیران هم پاس می دهند؟

این سخنان خادمی و مواضع کم سابقه وی درباره تیم مدیریتی اش هر چند ممکن است در آستانه سفر ریاست جمهوری برای هر چه بهتر برگزار کردن مراسمات سفر باشد اما بازهم بنوعی چراغ قرمز به مخالفان تیم مدیریتی بود.

حال سوال اینجاست، مدیران که عموما کمتر وابسته دولت هستند و بارها صراحتا عنوان کرده اند نیروی نمایندگان هستند، دعوت سیدموسی خادمی را برای بازگشت به آغوش استانداری لبیک می گویند و یا ترجیح می دهند در حاشیه امن سایه نمایندگان حرکت کنند؟

و پرسش دیگر اینکه اگر این اتفاق نیفتد و پاس استاندار به مدیران بی پاسخ بماند، آیا خادمی تمهیدی برای برخورد اندیشیده است و یا این سیاست ها در همین جا دفن می شود!؟

اولین موضع گیری استاندار در مقابل دخالت های صریح نمایندگان

اگر بخش اول سخنان خادمی را “کم سابقه” بدانیم که وی در برابر انتقادات مردمی و مقامات قضائی پیرامون ناتوان خواندن مدیران موضع گیری کرده است، یقینا باید تقابل صریح خادمی با بدعت سفارش نمایندگان به مدیران را “بی سابقهبخوانیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فرهنگ غلط سفارش در ادارات استان گفت: اینکه هر کسی که می‌خواهد در اداره‌ای پیگیر کارش شود باید از طرف نماینده‌، مدیر و یا از جایی نامه داشته باشد تا به کارش رسیدگی شود فرهنگ زشت و غلطی است و از اخلاق اسلامی به دور بوده و مانع توسعه می‌شود و این رفتارها باید حذف شوند.

این موضوع هم چند سوال را به ذهن متبادر می سازد، که پاسخ آن البته نیاز به استدلال و تحلیل زیادی ندارد.

سوال اول اینکه، آقای استاندار در سه سال گذشته چرا هرگز به این موضوع انتقاد نکردند و آیا تازه متوجه این بدعت شده اند!؟

در ثانی، چطور آقای استاندار از مدیرانی که صراحتا و علنا در جلسات تودیع و معارفه خود را سرباز و نوکر و … نمایندگان می خوانند، توقع دارد، فرمان آنها را اجابت نکند و سفارش نپذیرند!؟ آیا براستی چنین توقعی برآورده شدنی است!؟

سوال مهمتر اینکه، اخلاق بجای خود و تقریبا موضوعی شخصی است، اما جایگاه قانون در این پروسه کجاست!؟ سیدموسی خادمی می خواهد با اینگونه رفتارها که بقول خودش زشت و غلط است مقابله عملی کند و یا درخواستش بیشتر جنبه خواهش و تمنا دارد!؟

مردم کدام وری هستند!؟

باید منتظر دید در سفر ریاست جمهوری مردم عملکرد مدیران و استاندار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد را تائید می کنند و یا ندای اعتراض سر می دهند و ماجرای سیدمسعود حسینی نیز برای خادمی تکرار می شود.

بنظر می رسد بیش از استاندار، نمایندگان باید نگران سفر ریاست جمهوری باشند که ممکن است بیش از نمایندگان دولت تخت انتقاد قرار گیرند.

البته طرف دیگر ماجرا کسانی هستند که از این وضع منتفع شده اند و امتیازات خود را گرفته اند و باید دید نمک شناسی بجای می آورند یا یاران سر سفره هستند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195668
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دکترسجاد حسینی گفت:

    فساد از سر و روی اداره هاتون میباره آقای استاندار…
    نماینده ای که فقط کارش شده سفارش افراد و فامیلهاش شآن ومنزلتش در همین حد هست بخدا درمحیط کارم خانمی هست که نه کار میکنه نه حضور درست وحسابی داره ووقتی هم سر کار تشریف دارن بچه 1سالشو باخودش میاره وفقط از پسرش مراقبت میکنه وقتی هم که اعتراض میشه درجواب میگن آقای نماینده سفارش کرده

  2. ناشناس گفت:

    مدیران نمایندگان! استاندار باید تیم مدیریتی عملکرد وبازرسی خود را قوی ودر ایام هفته به ادارات به طور غیر محسوس سرکشی نموده واین جای سوال دارد که نمایندگان به جای دولت در ادارات نیرو جابجا می کنند.

  3. یاسین گفت:

    تا جایی که ما سراغ داریم شخص اول استان رسما استاندار ولی عملا تاکنون نماینده بوده  هردو باید درآخرت  جوابگو باشند البته ادوار مختلف .خدا به دادشون برسه

  4. نصیر گفت:

    به نظر بنده باید هیچ استقبالی از رییس جمهور صورت نگیره از طرف مردم مثل سفر مردم مازندران تا متوجه وخامت اوضاع بشود. استان ما فقیر و بیکارترین استان اما اخرین استان های که میاد

  5. شهروند گفت:

    به حول و قوه ی الهی اکثریت مردم به خصوص جوانان در سفره هیات دولت اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به عملکرد استاندار و مدیران ناتوان او نشان خواهند داد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. علی گفت:

    استانداریعنی چوب باقلوا 

  7. منتظر گفت:

    سلام.بارها وبارها شاهد این بی عدالتی ها در ادارات بودم.من پارتی نداشتم و ندارم جز خداوندمتعال. چون پارتی ندارم وسالها در ادارات مختلف التماس کردم و خواهش وتمنا که منو در یکی از ادارات با حقوق ماهی 500 یا 600 حتی به عنوان نیروی خدماتی و……مشغول به کارکنید.شاید حدود ده یا 12سال هست که  ادارات مختلف بارها رفتم وبرگشتم اما ناامیدنشدم.بارها وبارها شرمنده کودک و همسربیمارم شدم ….اما باز کاری پیدا نکردم.همسرم بخاطر علاقه ام به ادارات و…هرگزمانع رفت وامدم به ادارات نشد. تا شاید روزی خود خسته شوم.باز خسته نشدم. ….پارتی  نداشتم….کسی سفارشم رو نمی کرد. چکاربایدمی کردم.ده و دوازده سال دنبال کار در ادارات گشتم بی فایده.درآمد کارگری همسرم خرج بیماری و کرایه خونه می شد. اماچون پارتی نداشتم.چه فایده؟من خدای متعال رو شاهد می گیرم .ازبس ادارات مختلف شاهد رفت و آمد والتماس من بودند خودشون خسته شدندو من خستگی ناپذیر بودم.برای گرفتن یک وام ده تومانی که سودش  جگرسوز است.صدباررفتم بانک ولی بازبی فایده بود.افرادی می رن بانکها و وام صدمیلیونی می گیرن و ….اما من برای ده تومان پاهایم تاول زده.پارتی و پول کارسازه که من ندارم.منی که حتی پول کرایه و رفتن به مشهد رو ندارم.ولی اگر کارمندبودم هم مهمانسرا داشتم و یه حقوق ثابت که شرمنده خانواده ام نشم.دخترکوچک من منتظر روزی که من کارمندبشم و بامن بیاد اداره و سر صندلی بشینه. اما ….من اگه پارتی داشتم الان کارمند بودم.آقای استاندار:کاش می دونستی بی پارتی و بی پولی چه قدر درداور و عذاب آور….کاش می دونستی پارتی نداشتن و بی خانمانی یعنی چه؟ کاش می دانستی چه حسی بهت دست می ده وقتی دخترت با امام رضا هرروز حرف می زنه و الان 5روزه با امام رضا قهر کرده چون می گه امام رضا بهش پول قرضی نمی ده تا بره پیش خدا برای ما یه خونه کوچک بخره. آقای استاندار: کدوم مدیر پول پوشاک و بستنی بچه اش رو نداره؟ کدوم مدیر حاضره با ترمینال مثل دختردو ساله من بره پیش امام رضا؟کدوم مدیر اومده و ازت خواسته با پول یه ماه حقوقش به مستمندان کمک کنه؟و……. نگاه پاراف نامه مدیران کنی متوجه پارتی وسفارشی بودنشون می شوی.چرا مدیران گاهی روزا از ماشینشون پیاده نمی شن و توی شهر مثل مردم عادی راه برن وبین مردم باشن؟ چرا؟چرا؟ چرا بیشترجوانان ما که تحصیل کرده و…..بایدبیکارباشند و نمی توانند ازدواج کنن؟چرا حقوق مدیران  رو باهم برابر نمی کنی و بابقشون حداقل چندتاجوان بی پارتی وتحصیل کرده رو که به حقوق کم هم راضی ان بکارنمی گیری؟و…….پارتی ……دستت طلا که دم از پارتی و…زدی……واقعا ثابت کردی سایت باعرضه ای هستی….درود برسایت بویرنیوز

  8. کتابدارن گفت:

    خدا لعنت کند کسانی که این مدیرکل ضعیف برای کتابخانه ها انتخاب کردند مخصوصا استاندار مقصر است .هیچ کار مثبتی از این دولت در استان تا حالا ندیدیم 

  9. ع م گفت:

    جناب خادمی اینک دیگر وقت رفتن است باور بفرمایید خیلی دیر شروع کرده ای .

  10. ر غ گفت:

    کمی هم انصاف داشته باشید وقتی دو یا سه روز بعد از انتصاب مدیری در یک اداره شروع به تحقیر و تضعیف استاندار میشه آن هم مستقیما از ناحیه همان مدیر چه انتظاری دارید بقیه افراد حمله به استاندار نکنند / ما همه هم و غممون این است که فزندان خودمان را مورد حمله قرار بدیم واین حرکتها پیامد خیلی بدی برایمان خواهد داشت و جلوی رشد استانمان را خواهد گرفت

  11. ا گفت:

    دراین استان همه کار دولتی می خوان؟!!!

  12. حقگو گفت:

    اگر جناب خادمی مقابل زیاده خواهی نماینده منفعت طلب و متکبری که عامل اصلی تبعیض در استان است ایستاد با وجودیکه دیر هم شده اما مورد حمایت همه مردم خواهد بود.

  13. علیرضا گفت:

    رئیس جمهور بعد از سه سال تازه یادش اومده بیاد محروم ترین استان کشور…به نشانه اعتراض استقبال نخواهیم کرد

  14. ناشناس گفت:

    یکی از بهترین استاندارانی که در این استان بوده همین دکتر خادمی است کمی انصاف داشته باشین واقعا حیفه 

  15. مخاطب گفت:

    چرا نمی پذیریم که خادمی بهترین استاندار برای مردم و توسعه است اگر همه میدانند مشکل از نمایندگان است پس در سفر ریاست جمهوری فریاد عدم دخالت نماینده گان سردهید

  16. ناشناس گفت:

    متاسفانه عده اي كه دنبال پست بوده اند و به جهات متعدد به اين مهمً دست نيافته اند دنبال تخريب استاندار هستند   مسايل سياسي به كنار واقعا همه ماها كارهاي عمراني زيادي رو تو استان شاهد بوديم استاندار به جد دنبال كارهاي عمراني هستند و ايشان با برنامه كاري از قبل طراحي شده جلو ميره و باج به هيچ كس نميدهد لازم است بيان نمايم كه ريس جمهور از استاندار كار ميخواد نه اينكه تو فلان روستا چرا ريس مدرسه از فلان جناح سياسي هست يه كم انصاف داشته باشين استاندار استاني رو تحويل گرفت كه از لحاظ بودجه و عمراني زير صفر بوده استاندار يكي از نيروهاي قوي فكري و مديريتي است كه در جلسات دولت طرح و نظر ارايه ميده و عملكرد ايشان بيست بوده و جايگاه ايشان در حد وزارت خونه است و ايشان تشنه پست نبوده همانطوري كه چندين بار استعفا داده و اين وزير كشور بوده كه موافقت ننموده

دیدگاه شما