شنبه 5 تیر 1395 - 15:14

اقدام جهادی لودابی‌ها در مقابل شعله های آتش (+تصاویر)

مردم لوداب برای خاموش کردن آتش جنگل کوه «نیر» که خاطره‌های جاودانی از آن دارند همت جهادی به خرج دادند.

به گزارش بویر نیوز، کهگیلویه و بویراحمد را نگین سبز زاگرس می‌نامند چرا که بیشترین عرصه‌های جنگلی را بعد از شمال کشور در منطقه جنوب و جنوب غربی کشور در سلسله جبال و رشته کوه زاگرس به خود اختصاص داده است.

در همه مناطق استان از سردسیر گرفته تا گرمسیر درختان جنگلی با محوریت بلوط در دامنه‌ کوه‌ها و حتی در دشت‌ها دیده می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد را به نام استان چهار فصل می‌شناسند که یاسوج مرکز این استان از چند سال قبل به نام پایتخت طبیعت ایران نام گرفته است.

همه مسؤولان نیز به این نکته اذعان کرده‌اند که محور توسعه استان منابع طبیعی و محیط‌زیست است چرا که اگر صنعت گردشگری را نخستین محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد بدانیم پیش‌نیاز آن همین محیط زیست و منابع طبیعی با محوریت درختان سترگ بلوط و سایر گونه‌های جنگلی است.

اما در سال‌های اخیر برخی آتش‌سوزی‌ها که مواردی از آن‌ها نیز مساله‌دار و غیر طبیعی به نظر می‌رسد موجب ایجاد نگرانی در بین اهالی استان و به خصوص طبیعت‌دوستان شده است.

چند سالی هست که به کرات از آتش‌سوزی‌های پی در پی در جنگل‌ها خبرهای ناگواری می‌شنویم که البته سهل‌انگاری‌ها نیز مزید بر علت شده تا همه امروز به فکر راه چاره بیفتند.

امکانات منابع طبیعی اجازه نمی‌دهد که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن در محل آتش‌سوزی حضور داشته باشند و همین موجب ضررهای بسیاری شده که باید هر چه زودتر مسؤولان استان برای تهیه بالگرد و برخی ملزومات ضروری دیگر اقدام عاجل کنند.

به گزارش فارس، آخرین آتش‌سوزی مربوط به روزهای پنج‌شنبه و جمعه سوم و چهارم تیرماه در منطقه لوداب و در کوه افسانه‌ای نیر بود که مردم خاطرات زیادی از گذشته‌ها نسبت به این کوه افسانه‌ای دارند.

در این اتفاق مردم از پیر و جوان برای خاموش کردن آتش حضور داشتند که  خستگی پیرمرد لودابی پس از خاموش کردن آتش کوه نیر جالب توجه است.

ا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195640
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خسته نباشید خدا لعنت کنه کسانی را که به راحتی دست به تخریب طبیعت ومحیط زیست می زنند

  2. ناشناس گفت:

    خدا خیرتون بده

  3. ناشناس گفت:

    باید برخورد شدید شود تا دیگر جرعت تخریب جنگل را نداشته باشن

دیدگاه شما