شنبه 5 تیر 1395 - 13:56

واکنش مدیرعامل بانک رفاه به خبر برکناری اش، در بانک نشسته ام

مدیر عامل بانک رفاه خبرهای منتشر شده درباره خروجش از کشور را نادرست خواند و گفت که برکنار نشده و در دفتر کارش حضور دارد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل بانک رفاه گفت: همه اسناد مربوطه را به صورت مکتوب به مقامات کشور ارسال کرده ام و هیچ شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

علی صدقی درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها در دو روز گذشته مبنی بر خروجش از کشور، افزود: در دفتر کارم در بانک نشسته ام؛ پنجشنبه ها ادارات ستادی بانک تعطیل است و من نیز تلفن همراه خود را خاموش کرده بودم.

رییس هیات مدیره بانک رفاه درباره تصاویری که به عنوان فیش حقوقی یک ماهه وی در هفته های اخیر منتشر شده و به استناد آن گفته می شود از بیت المال این هزینه پرداخت شده است، توضیح داد: «بانک رفاه یک بانک خصوصی و مشمول قوانین مربوط به موسسه های خصوصی است؛ از این رو هر نوع تصمیم گیری درباره پرداخت حقوق و مزایای مدیرعامل و هیات مدیره آن از طریق مجمع عمومی صورت می گیرد.

صدقی تاکید کرد: من همه مسایل را به صورت مکتوب به مقام های قانونی کشور ارسال کرده ام و هیچ شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه حدود یک سال است مسئولیت این بانک را برعهده دارد، گفت: امور مالی بانک همان روند مدیران پیشین را در مورد مدیرعامل و هیات مدیره جدید بانک اعمال کرده است که همه اسناد آن در مجمع عمومی بانک که در اسفند 94 تشکیل شد، مورد بررسی قرار گرفت.

صدقی تاکید کرد: از آنجا که هنوز این اسناد تعیین تکلیف نشده بود، حق برداشت حقوق از حساب را نداشته ام؛ بنابراین هیچ حقوقی در مدتی که در بانک رفاه مسئولیت گرفته ام، دریافت نکرده ام.

وی خاطرنشان ساخت: مجمع عمومی بانک هنوز صورت های مالی و حساب های مربوط به سال گذشته را نهایی نکرده است که بخواهد پرداختی صورت گیرد.

انتشار صورت حساب به جای فیش حقوقی

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: تصویری که به عنوان فیش حقوقی من منتشر شده، یک صورت حساب بوده است و برخی به عمد و با نیت سوءاستفاده، به نام فیش حقوق آن را منتشر کردند.

صدقی تاکید کرد: قصد این افراد از انتشار یک صورت حساب به جای فیش حقوقی کاملا معلوم است زیرا قالب فیش های حقوقی بانک یک فرمت مشخص است نه اینکه گردش کار بستانکاری یک حساب را در یک بازه زمانی 10 ، 11 ماهه به نام فیش حقوق منتشر کنند.

وی با انتقاد از کسانی که به عمد و با نیت دروغ پراکنی در جامعه این تصاویر را منتشر کردند، گفت: بهتر بود پیش از انتشار آن، خبرنگاران با حراست و یا مسئولان بانک تماس می گرفتند و صحت و سقم آن را جویا می شدند.

رییس هیات مدیره بانک رفاه تاکید کرد: پرداخت حقوق 200 میلیون تومانی اصلا در هیچ بانکی سابقه نداشته است.

حق شکایت محفوظ است

رییس هیات مدیره بانک رفاه درباره پیگیری قضایی موضوع نیز گفت: از کسانی که این گردش حساب را به نام فیش حقوق منتشر کردند در دادسرای جرایم رایانه ای شکایت کرده ایم و حق شکایت از کسانی که به دروغ اخبار آن را منتشر، اذهان عمومی را تشویش و مردم را به مسئولان نظام بدبین کردند، محفوظ می دانیم.

صدقی تصریح کرد: طبق قانون، افشای اسناد شغلی افراد جرم است و از این رو باید مورد پیگیری قضایی قرار گیرد و با مسببان آن برخورد شود.

وی با اشاره به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب به دولت و نیز دستور رییس جمهوری بر پیگیری موضوع فیش های حقوقی، اظهار داشت: ما نیز خواهان بررسی موضوع هستیم تا تخلفات صورت گرفته مشخص شود و کسانی که تخلف کرده اند، به سزای عملشان برسانند.

فضاسازی دروغ درباره خروج از کشور

مدیرعامل بانک رفاه درباره خبرسازی ها درباره خروجش از کشور در هفته گذشته نیز اظهار داشت: «اینکه روز پنجشنبه که ادارات ستادی بانک تعطیل و ممکن است من به مسافرت رفته و تلفن همراهم را خاموش کرده باشم، به دروغ بگویند که فرار کرده است، چه مبنا و توجیهی دارد.»

صدقی تاکید کرد: «برای چه و به چه دلیل باید فرار کنم؟ مگر جرمی مرتکب شده ام؟ اینگونه اخبار دروغ منتشر کردن خلاف تقوا و انصاف است و در هیچ مکتبی وجود ندارد.»

وی افزود: «باید با کسانی که مردم را با اخبار دروغ تحریک کردند و مردم را به آه و ناله و افکار غلط انداختند و آنها را به مسئولان نظام بدبین کردند برخورد کرد.»

از بودجه عمومی دولت دریافتی نداریم

مدیرعامل بانک رفاه با تاکید بر خصوصی بودن این بانک، گفت: در ماده پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک های دولتی مشمول این قانون دانسته است.

صدقی یادآور شد: بانک ها از دولت بودجه نمی گیرند بلکه از محل ایجاد درآمد، هزینه های خود را پوشش می دهند.

وی درباره اینکه گفته می شود عمده سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و از این طریق به نحوی به دولت متصل است، گفت: بانک رفاه به این دلیل، از بودجه دولت مبلغی دریافت نمی کند بلکه تامین اجتماعی به عنوان سهامدار آن در مجمع عمومی حضور دارد.

صدقی درباره انتشار برخی اخبار تایید نشده مبنی بر برکناری وی توسط علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آقای وزیر در راس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی قرار دارد اما اینکه بتواند مدیرعامل بانک را عزل کند، چنین نیست.

وی توضیح داد: درباره عزل مدیرعامل بانک باید مجمع عمومی تصمیم بگیرد ضمن آنکه درباره تصمیم آقای ربیعی اطلاعی ندارم.

وی تاکید کرد: مدیرعامل و هیات مدیره هیچ نقشی در تعیین حقوق ندارند و این مجمع عمومی است که درباره آن باید تصمیم بگیرد.

صدقی گفت: از سال گذشته که به بانک رفاه آمدم، هیچ شرط و شروطی برای حضور در بانک نگذاشتم و خود بانک طبق روال گذشته تصمیماتش را برای تعیین حقوق و مزایای مدیرعامل عملی کرد.

صرافی مورد نظر منتقدان مدتهاست که تعطیل شده است

مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره اخبار منتشر شده مبنی بر همکاری اش با حسین فریدون در یک صرافی و دستمایه قراردادن آن برای نقد دولت و رییس جمهوری توضیح داد: «این صرافی چند سال پیش(اواخر سال 1390) ایجاد و سپس بسته شد زیرا توان و سرمایه بالا را نداشت اما امروز عده ای که می خواهند با دولت برخورد کنند، آن را بهانه قرار داده اند.»

وی تاکید کرد: آن صرافی در زمان فعالیتش نه ارز از بانک مرکزی می گرفت و نه فعالیت اقتصادی سنگینی انجام داد و در نهایت بعد از حدود دو سال فعالیت بسته شد.

صدقی تاکید کرد: «برای آمدنم به بانک رفاه، نه آقای فریدون با من ملاقات داشت و نه از وی کسب تکلیف کرده ام و نه حتی در طول یکسالی که در این بانک هستم خواسته ای از من داشته است؛ همه این ها با نیت برخورد با دولت و رییس جمهوری برنامه ریزی می شود و امروز کسانی که با دولت مخالفت می کنند، به دروغ متوسط شده اند.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195632
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما