شنبه 5 تیر 1395 - 11:07

استراتژی دولت در برخورد با حقوق های نامتعارف؟

پرسنا نوشت، در ده روز گذشته قضیه فیش های حقوقی برخی مدیران باعث ایجاد تنش در اوضاع کشور شد وخیلی ها فیش های ریز و درشتی را رو کردند و برخی ها هم فیش های خود را به صورت داوطلبانه در اختیار رسانه ها قرار دادند .

اما براستی داستان اصلی فیش های حقوقی نا متعارف چیست و دولت باید با این قضیه چگونه برخورد کند ؟

شکی نیست که گروهی با استفاده از این حربه سعی در ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور و بر هم زدن تمرکز دولت داشتند ،هرچند که گرفتن وجوه نا متعارف پسندیده نیست و باید بررسی گردد اما دولت نباید شتابزده مدیران توانمند خود را قطع همکاری نماید و مطابق گفته حسام الدین آشنا بهتر است دولت کمیته شفاف سازی تشکیل دهد و بررسی نماید و قبل از اینکه برخی مدیران قوی خود را بخواهد برکنار نماید از زوایای مختلف قضیه را وارسی نموده تا مشخص شود که این حقوق ها تخلف بوده یا خلا قانونی  قطعا هم اگرتخلف باشد برخورد متناسب باید صورت پذیرد اما دلواپسان خیلی تمایل دارند دولت را به طرف برکناری مدیران هل دهند تا ضمن تضعیف دولت یک بل نیز گرفته باشند و موفقیت های دولت رابی فروغ جلوه دهند .

برخورد قاطه رییس جمهور و اظهار نظر های وی و معاون اول در افطاری وزرا، استانداران موضع دولت را بیشتر معلوم نمود.

اظهارات جهانگیری در خصوص نشان های مختلف به اعضای دولت گذشته و پرداخت سکه های رنگارنگ دریچه ای جدید به این موضوع باز کرد تا همگان بدانند دولت بگذشته قصه ها دارد و در این خصوص، اظهارات جهانگیری در خصوص اختلاس های چند هزار میلیاردی مختلف و پولهای به تاراج رفته و پاداشهای سنگین نیز جالب توجه بود.

حال با این اوضاع و احوال ضمن اینکه تاکید می شود نباید حقوق های نامتعارف پرداخت گردد و هیچ کس این موضوع را تایید نمی کند اما دولت به خصوص شخص رییس جمهور و معاون اول که وظیفه پیگیری موضوع را دارد باید با سعه صدر و درایت و تدبیر بررسی قانونی را انجام دهند و  دستور شتاب زده برکناری برخی مدیران که سرمایه های کشور هستند را ندهند مگر در مواردی که قصور و خلاف قانون صورت گرفته باشد. زیرا اقدام شتابزده آب در اسیاب مخالفین دولت رختن است .

لذا بهتر است دستور اصلاح قوانین و رفع خلاهای موجود داده شود تا دیگر کسی یا کسانی نتوانند حقوق های اینچنینی دریافت کنند.

شاید بررسی سوابق برخی از افراد نشان دهنده این موضوع باشد که ایشان چه زحماتی برای انقلاب و نظام در گذشته کشیده اند و کارهای ارزنده ای را انجام داده اند پس زیبنده نیست که بواسطه برخی امور که شاید دلیل اصلی آن جامع و مانع نبودن برخی قوانین بوده است تمام سوابق ارزنده ایشان را زیر سوال بریم هرچند که باید موضوع روشن شود.

در واقع از معاون اول رییس جمهورانتظار می رود با روحیه پاکدستی و مدیریتی و اشراف بر قانون و مدیریت شرایط سخت  که از ایشان سراغ داریم این موضوع را با تدبیر ویژه ای که به دولت و مدیران توانمند و نیز بیت المال آسیب نرساند حل نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195624
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما