شنبه 5 تیر 1395 - 2:14

منظره رقت آور شهر گچساران (+عکس)

 نرگس احمدپور – سال ۹۴سال تلاش برای بریدن روبان و کلنگ زدن های اقتصادی در شهری بود که پای بر ذخایر نفت وگاز داشت و دستی بر اقتصاد و بودجه کشور.

افتتاحیه های مداوم و کلنگ هایی که میرفت قصه ی ناتمام پروژه های ناقص را تکمیل کند و حال ٬ در سال۹۵ اقتصاد مقاومتی محور فعالیت های جسمی و ذهنی مسئولین باید حول بودجه هایی بچرخد که نبوغ اقتصادی برخی مدیران در کنار همت نماینده محبوب شهرستان های باشت و گچساران در جذبشان بی تاثیر نبود.

حال وقت آن است بگویم ؛ آقایان وقت تنگ است ، نخ های دور انگشتتان را باز کنید تا نقش عمران در شهرمان نخ نما نشده است.

شهری که بیکاری و حجم اخبار ضد و‌نقیض اعتراض های کارگری و خواب ناخوش شهرک های صنعتی اش ، غروب های گرم تابستان از راه رسیده را ملتهب تر می کند.

اوقات فراغت نوجوانان شهرستان گچساران کلید خورد ، درست در روزهایی که هنوز هم وقتی از خیابان کیامرثی عبور می کنی ، دست در دست پدربزرگ ، حسرت خواب گران سینمای شهر ، دل کودکان بافت فرسوده را به درد می اورد. سینمایی که در دهه هایی پیشین ،روزگار خوشی را پشت پلک های چروک خورده پدربزرگ ها جای گذاشته است.

اینک تغییرات و مدرنیته عمرانی دل شهر را قلقلک می دهد ، گویی سرنخ عمران را از کلاف کلافه ای بیرون کشیده اند که نمونه ی بارزش دیوار محافظ و لایه ی نماد زیبایی ورودی پس از مسیر پارک شهدای گمنام به خیابان هلال احمر گچساران است .

نمادی که آمد پیرایه باشد برای نازیبایی های سنتی گذشته ، اما بین پشت کردن برتمام آنچه بین مدرنیته و روی گرداندن چهره ی قدیم شهر از وصله ی نو و نچسبش می گذرد ، این فوج عظیم زباله است که کانال بزرگ مابین دو دیوار را از نازیبایی گذشته اش نازیباتر نموده است.

در شهر ما ، بام نفتی ، مهد فرهنگ شهرنشینی با سابقه ۵ دهه ، هنوز مات آماج زباله های شهری است . هزینه ی دو میلیارد تومانی برای دیواری که قرار است مسیر پیاده روی را تا جاده ی سلامت شهری مشایعت کند ، اگر نصفش صرف سینما و تعمییرات و یا ساختن مکان جدیدی برای سینما میشد ، کانون بسیار تاثیرگذاری برای اوقات فراغت ۲۵هزار دانش آموزی میشد ، که شاید آنقدر غرق بیکاری و دست و پا زدن بیهوده در محله هایی هستند که به قول فرماندار شهرستان گچساران ، کانون مواد مخدر در شهرستان هستند.

آقایان ، وقت تنگ است ، یادتان هست وقت افتتاحیه ها نوشتم تکه ای از روبان را به انگشتتان ببندید تا قولهایتان یادتان نرود؟؟؟

حال میگویم : تا نقش عمران شهری نخ نما نشده ، فکری برای نوجوانان _ اوقات فراغت و سینمایی که سی سال به خواب رفته است کنید./ خبردنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195591
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باوی گفت:

    آخ وبخت گچساران بام نفت ایران دودش برا ماهست وپولش برا یاسوجیا

دیدگاه شما