شنبه 5 تیر 1395 - 1:48

اجرای سریع حکم محاربه سارق مسلح در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای سریع حکم محاربه برای سرقت مسلحانه در این استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در مصلای امام خمینی این شهر با تبریک هفته قوه قضاییه و با یادی از آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و یاران شهید و با وفایش این هفته را به تمام همکاران خود در دستگاه قضایی استان تبریک گفت.

مزارعی در بخشی از اظهارت خود در جمع نمازگزاران یاسوجی اظهار کرد: تکلیف و وظایف دستگاه قضایی در اصل 156 قانون اساسی روشن و معلوم شده که معمار بزرگ دستگاه قضایی شهید بهشتی آن را تدوین کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار قوه قضاییه دستگاه‌ها و نهادهای دیگری از جمله نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که امنیت جامعه را به صورت شبانه‌روزی تأمین می‌کنند.

این مسؤول ارشد قضایی گفت: در سال گذشته و امسال کارهای بزرگی در استان انجام شده که بخشی قابل گفتن نیست و در برقراری امنیت کارهایی انجام شده که قابل وصف و تحسین است.

وی برخورد با هرگونه سرقت مسلحانه در استان را یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار دستگاه قضایی در استان دانست و گفت: کسانی که در این زمینه فعالیت کنند در اولین فرصت و به عنوان محارب در همان محل به سزای اعمال خود خواهند رسید.

مزارعی بیان کرد: در طول یک سال گذشته به همراه نیروی انتظامی در جمع کردن نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی کار بسیار خوبی صورت گرفت و اکنون نزاع‌ها به حداقل رسیده است.

رئیس‌کل دادگستری استان افزود: در برخورد با اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد دست‌اندازی بر بیت‌المال را داشته‌اند برخوردهای خوبی صورت گرفته و طی این مدت، 2 هزار و 300 هکتار از اراضی به بیت‌المال برگردانده شده است.

این مسؤول به مراجعه کمتر مردم استان به دادگستر‌ی‌ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مردم استان به تعداد 8 هزار و 600 نفر کمتر از سال 93 به دادگاه‌‌ها مراجعه کردند.

مزارعی گفت: یکی دیگر از موفقیت‌های دستگاه قضایی این است که کاهش 5 درصدی ورود پرونده‌ها را به دستگاه قضایی داشته‌ایم و نشان می‌دهد مردم در این خصوص با تمسک به فرهنگ سنتی و زندگی مسالمت‌آمیز، کمتر به دادگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علی‌رغم این کاهش 5 درصدی، اما بیش از 111 هزار پرونده وارد دادگستری‌های استان شده است، اظهار کرد: برای استانی مثل ما که جمعیت کمی دارد، حضور 250 تا 260 هزار نفر از مردم با این تعداد پرونده در دادگاه و پاسگاه‌های انتظامی آمار جالبی نیست.

وی بیان کرد: چرا باید یک سوم و گاه یک دوم مردم استان به دادگاه‌ها مراجعه کنند که این آمار جالبی برای یک استان با فرهنگ سنتی و پیشینه خوب فرهنگی نیست.

این مسؤول ارشد قضایی با تأکید بر این که برای اجرای عدالت در دادگاه‌های استان سفارش هیچ فرد و گروهی پذیرفتنی نیست و افراد و گروه‌ها برای ما در اجرای احکام نافذ نیستند، اظهار کرد: در صورتی که خلاف آن را مشاهده کنیم برخورد قاطع و بدون اغماض خواهیم داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195577
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما