شنبه 5 تیر 1395 - 1:41

نظر رهبر انقلاب درباره لایک/ اقدام باورنکردنی مرد کویتی برای روکم کنی همسر اول/ اخطار به ۶۰۰ معلم به‌خاطر رفتار خلاف شئون شغلی/ آنهایی که اهل ظاهرند، داعشند

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر رهبر انقلاب درباره لایک 
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در شب میلاد کریم اهل ‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در دیدار با جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان فرمودند: شعر را باید ارتقا بخشید؛ تشخیص ارتقای شعر هم با صاحب‌نظران شعری است. من شنیده‌ام که حالا بعضی‌ها شعر را در این فضای مجازی که خیلی رایج شده منتشر می کنند، مثلاً یک نفری یک چیزی نوشته، ارزش ندارد، آن‌وقت مثلاً فرض کنید که نسبت به این شعر چند هزار نفر لایک می کنند؛ آن لایک ارزش ندارد؛ آنچه به شاعر و به شعر ارزش می دهد نظر صاحب‌نظر است؛ کسی که اهل شعر باشد و بفهمد شعر یعنی چه، اصلاً شعر خوب یعنی چه، شعر بد یعنی چه؛ یعنی آنها ملاک خوبیِ شعر نیست. به‌هرحال در ارتقای شعر باید کوشید.
اقدام باورنکردنی مرد کویتی برای روکم کنی همسر اول
 یک مرد کویتی به خاطر روکم کنی همسر اول مطلقه اش، طی مراسمی همزمان با چهار دختر ازدواج کرد.شبکه های اجتماعی فیلمی منتشر کردند که درآن جوان کویتی به همراه چهار دختر در لباس ازدواج دیده می شود.این جوان با این اقدام به گوشه و کنایه همسر اولش پاسخ داد که چندی پیش از هم جدا شده اند.همسر اول این مرد به او گفته بود که بعد از جدایی، عُرضه ازدواج مجدد نداری و نمی توانی دختری پیدا کنی که حاضر باشد با تو زندگی کند.اما جوان کویتی برای اینکه ثابت کند نه تنها توان یافتن یک دختر، بلکه چهار همسر را دارد، با خواستگاری از چهار نفر با آنان قرار ازدواج همزمان گذاشت.
 نیم میلیون دلار برای گپ زدن با بازیگر زن هالیوودی
یک شاهزاده 23 ساله عرب براى ملاقات ۱۵دقیقه‌اى با کریستین استوارت حاضر به پرداخت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پول شد.”هاروی وینستون” کارگردان امریکایی در مراسم معرفی فیلم جدیدش “12.12.12”، در جشنواره سینمایی تورنتوی کانادا، فاش کرد: یک شاهزاده عرب، مبلغ پانصد هزار دلار برای 15 دقیقه گپ زدن با کریستین استوارت، بازیگر زن هالیوود پرداخت کرد.یک شاهزاده از یکی از کشورهای خاورمیانه، درخواست دیدار حتی کوتاه با “کریستین استوارت” را مطرح کرد وی نیز درخواست این شاهزاده عرب را به “استوارت” منتقل کرد. اما این بازیگر هالیوودی بی درنگ پرسید: در مقابل این درخواست، چقدر پول پرداخت می کند؟ بدین ترتیب کارگردان مذکور با شاهزاده عرب به چانه زنی پرداخت و سرانجام وی به پرداخت نیم میلیون دلار در مقابل دیدار با این بازیگر امریکایی راضی شد.
گفته می شود این بازیگر در حال جمع آوری کمک ها برای مردم ایالت هایی است که اکتبر سال گذشته میلادی بر اثر طوفان “سندی” در امریکا آسیب دیده اند.پایگاههای اجتماعی با نقل این خبر ادعا کرده اند که شاهزاده مذکور از خاندان آل سعود عربستان می باشد که البته صحت این ادعا از سوی منابع مستقل یا داخل عربستان به تأیید نرسیده است.این مطلب توسط العالم منتشر شده است.
هکرماه عسل، هک شد 
در یکی برنامه های ماه عسل احسان علیخانی هکری به اسم شایان سعیدی را دعوت کرد، شایان به خاط طراحی صفحات جعلی درگاه های بانکی و دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران، حساب های مختلف را مورد حمله قرار داد، شایان که مدعی شد از سن 17 سالگی به هک و فیشینگ علاقه مند شده است بسیار مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت.حالا پس از گذشت چند روز صفحه اینستاگرام به اسم شایان مورد حمله هکری دیگر قرار گرفته است، او برای شایان نوشته  کار یک هکر واقعی دزدی نیست.دست بالای دست بسیار است، انگار حواشی مهمان فیشر ماه عسل تمامی ندارد، صفحه اینستاگرام شایان 90 هزار دنبال کننده دارد، هکر اینستاگرام شایان پس از مدتی کوتاه و اشتراک پست زیر، تمام پست های قبلی شایان را حذف کرد.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.
لغو ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در ماه رمضان در رمضان
امارت دبی حکمی صادر کرده است که براساس آن محدودیت خرید و فروش مشروبات اللکی در روزهای ماه مبارک رمضان لغو می شود.واشنگتن پست در این باره نوشت: این حکم، اصرار امارت دبی بر افزایش درآمد و گردشگری از این تجارت را منعکس می کند علی الخصوص اینکه انتظار می رود حدود یک میلیون توریست در ماه جاری از این کشور بازدید کنند.این روزنامه افزود: دلیل دیگری که این اقدام دبی را توجیه می کند، مالیاتی است که این کشور بر خرید و فروش و واردات مشروبات الکلی اعمال کرده است.پیش از این مصرف و خرید و فروش مشروبات الکلی در ماه رمضان در امارات ممنوع بود.
نماینده سابق زن مجلس مدیر شبکه قرآن می‌شود
نماینده مردم تهران در مجلس نهم از احتمال مدیریت خود بر شبکه قرآن سیما خبر داد.لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس نهم درباره احتمال مدیریتش به شبکه قرآن سیما خبر داد و گفت: پیشنهاد مدیریت این شبکه به من داده شده است. ما همواره در خدمت قرآن هستیم و امیدوارم بتوانم به وظایفم بدرستی عمل کنم.
 اخطار به ۶۰۰ معلم به‌خاطر رفتار خلاف شئون شغلی
حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی (معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش) در پاسخ به این سوال که چه تعداد معلم یا فرهنگی به دلیل برخورد نامناسب اخطار گرفتند؟ گفت: بطور کلی تعداد ۶۳۴ نفر در سال ۱۳۹۴ در سراسر کشور اخطار دریافت کرده‌اند (ضمنا مشخصا برخورد نامناسب از جمله تخلفات مقرره در ماده ۸ نیست) و حدود ۶ دهم درصد از تعداد فوق الذکر مرتکب تخلف بند یک (اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری) شده‌اند.
زمان اعلام موجودیت رسمی فراکسیون سوم مجلس 
نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم گفت: باتوجه به تهیه اساسنامه فراکسیون مستقلان، قصد داریم پس از تعطیلات رسماً اعلام موجودیت نموده و انتخابات هیات‌رئیسه فراکسیون را برگزار کنیم.مهرداد لاهوتی بائوج با اشاره عزم نمایندگان مستقل برای تشکیل فراکسیون سوم، اظهار داشت: امیدواریم پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه و پایان تعطیلات مجلس، در راستای تشکیل فراکسیون مستقلان اقدام کنیم.او گفت: برنامه ما این است که بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، رسماً اعلام موجودیت کنیم.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.
ظریف: من و سردار سلیمانی هر دو معتقديم بحث سوریه راه حل سياسي دارد
محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه پس از ادای احترام به یادمان قربانیان سلاح‌های شیمیایی، با مدیرکل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی دیدار و گفت‌وگو ‌کرد. ‎وزیر امور خارجه در سفر به هلند تاکنون با رئیس مجلس، نخست‌وزیر، وزیر اقتصاد و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده و برای اعضای کمیسیون سیاست خارجی کنگره ملی سخنرانی کرده است. ‎ظريف همچنين طي سخنان در يك انديشكده، ضمن رد اختلافات خود با سردار سليماني گفت: من با سردار گفتگو دارم و هر دو معتقديم بحث سوریه راه حل سياسي دارد.
جزئیات تازه از تصادف اتوبوس حامل سربازان
دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگوی ویژه خبری در خصوص علت تصادف اتوبوس سربازان گفت: اتوبوسی که 19 کشته داد و حامل سربازان کشورمان بود، راننده به جای این که 40 سرباز را سوار کند 45 سرباز سوار کرده بود ضمن این که 8 نفر مسافر قاچاق نیز داشته که این مسافران قاچاق در کنار باک و صندوق اتوبوس جایگیر شده بودند. این اتوبوس آخرین بار در سیرجان کنترل می شود و ظرفیت اضافه نداشته. از شهر سیرجان که سوار شده‌اند در کمربندی مسافر قاچاق سوار شده. بعد از این که عزیزان ما افطار کردند در بین راه 3 خودروی یکی شاسی بلند و یکی پژو مراجعه گرده و میوه قاچاق و انبه و سیگار و مواد مخدر قاچاق کرده. سربازان اعتراض کرده اند. یکی از سربازان که زنده است می گوید راننده پیرمردی 70 ساله بوده وقتی اعتراض کردیم که چرا تند می روی به ما توهین کرده. سرشیفت سربازان ما که الان در آی سی یو بستری است، می گوید داخل اتوبوس صندلی دوم را باز کردند. دست می آمد و قاچاق را می داد و راننده و شاگردش جاسازی می کردند. پول گرفتند و راه افتادند.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.
 برکناری همه دریافت کنندگان حقوق نجومی
اسحاق جهانگیری با اشاره به موضوع پرداخت‌های بالای حقوق به برخی مدیران گفت: دولت به هیچ‌وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه “دولت با تمام پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد”، افزود: پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد. وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم دولت تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا افزایش حقوق در دستگاه‌ها را تنها با هماهنگی و موافقت شورای حقوق و دستمزد انجام دهند، اظهار کرد: بر اساس تصمیم دیگر دولت هیچ ذینفعی حق ندارد در مورد ارائه تسهیلات و خدمات به خود تصمیم‌گیری کند.
احمدی‌نژاد استارت تمرد عملی از ولایت فقیه را زد
محسن یحیوی، چهره سیاسی اصولگرا در مورد احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: آقای احمدی نژاد با برکناری وزیر اطلاعات و بی توجهی به فرامین مقام معظم رهبری و همچنین 11 روز خانه نشینی؛ استارت تمرد عملی از ولایت فقیه را زد و اگر به این موضوعات توجه شود صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان مردود خواهد بود. خبرآنلاین این گفت‌وگو را منتشر کرد.
اخراج ۱۰۰ کارگر شرکت پارس‌نئوپان تنکابن
بیکار شدن 100 نفر از پرسنل شرکت پارس‌نئوپان به دلیل واردات 1/5 میلیون مترمکعب تخته MDF و توقف دو خط تولید این کارخانه برابر با تولید 25 سال ام دی اف این شرکت است. به دلیل افت بیش‌ از اندازه قیمت فروش، این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید نئوپان و ام‌دی‌اف در کشور است، ناچار به تعدیل نیرو شده و طی چند مرحله اقدام به اخراج یا مرخصی بدون حقوق نیروهای خود کرد که در اقدام اخیر 100 نفر دیگر به این مجموع اضافه شدند.دانا این خبر را منتشر کرد.
دیدار احمدی‌نژاد و کوچک‌زاده
دولت بهار با انتشار این عکس نوشت: جمعی از دانشگاهیان، بعد از ظهر سه شنبه ۱ تیر ماه به مناسبت ماه مبارک رمضان با دکتر محمود احمدی نژاد دیدار کردند.
بسته جمعه
واکنش امام جمعه بیرجند به احتمال تغییر استاندار خراسان جنویی 
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند در مصلی المهدی(عج) تصریح کرد که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، هرگونه تغییر در مدیریت سیاسی استان درست نیست . وی ادامه داد: با توجه به فرصت کم تا انتخابات آتی، استاندار جدید برای آشنایی بیشتر با مسایل استان فرصت خیلی کمی دارد. وی اضافه کرد: بحث تغییر استاندار از چندی قبل در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر انتخاب چهره بومی برای خراسان جنوبی مطرح شد که این موضوع مربوط به عده ای از تندروهاست. خطیب جمعه بیرجند در این ارتباط از جریان سیاسی خاصی نام نبرد و اظهار کرد: بومی بودن استاندار یعنی فردی که آشنایی خوبی با توانمندی ها و ظرفیت های استان برای توسعه و پشرفت و ترقی داشته باشد. ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

درخواست برای بررسی درآمدهای غیر مستقیم مدیران

محمدمهدی زاهدی اظهار داشت: بعد از انتخابات دشمنان خوشحال بودند که جریان ارزشی و ولایتمداری در سطح کشور کمرنگ شده، اما با انتخابات مجلس و هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مختلف نشان داد که دشمنان در خواب بوده و بار دیگر تودهنی محکمی به استکبار زده است.وی افزود: دشمنان بدانند که نمایندگان در خدمت نظام و انقلاب و رهبری هستند و خط بطلان بکشند بر اینکه نگرش آنها با نظام و انقلاب زاویه دارد.زاهدی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور در مورد حقوق‌های کلان اظهار داشت: حرف ما حقوق‌های کلان نیست، بلکه بحث اصلی درآمدی است که مانند پاداش، حق عضویت هیئت مدیره‌ها و عیدی پایان سال به این افراد تعلق گرفته است.وی ادامه داد: از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست می‌شود که مجموعه درآمد افراد فوق که از طریق درآمد غیرمستقیم، پاداش‌ها و تشویق‌ها به دست می‌آید را مورد بررسی قرار دهد نه حقوق افراد.زاهدی تصریح کرد: تنها یقه مدیران دولت نباید گرفته شود و باید به برخی از نیروها و دستگاه‌های خصوصی و عمومی دارای درآمدهای زیاد و کسانی که در سیستم‌های دولتی و عمومی درآمدهای چند ده میلیونی و چند صد میلیونی دریافت کرده رسیدگی شود.فارس این خبر را منتشر کرده است.

فروش هواپیما به ایران بخشی از مذاکرات هسته‌ای

تیموتی کیتینگ معاون ارشد فعالیت‌های دولتی شرکت بوئینگ اعلام کرد: توانایی تامین خطوط هوایی ایران توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی، موضوع کلیدی و اساسی برای رسیدن به توافق (هسته‌ای) بوده و تکمیل توافق هسته‌ای به فروش هواپیماهای مسافربری جدید به ایران بستگی دارد.

بزرگترین بدهکار بانکی بدهکارتر شد

به اذعان مدیران دولتی، دولت بزرگترین بدهکار بانکی است، بدهکاری که تا کنون مسیر تسویه ای برای طلب بانکها به مرحله اجرا نرسانده و حتی پیشنهادات مطرح شده آن در این رابط نیز به بن بست خورده است.آخرین ترازنامه‌ای که بانک مرکزی از بانکها منتشر کرده نشان می‌دهد که بدهی بخش دولتی به بانکها تا ۱۲۱ هزار میلیارد تومان تا انتهای سال ۱۳۹۴ پیش رفته و با رشد حدود ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال همراه است. این بدهی از سال ۱۳۹۰ تا پایان ۱۳۹۴ حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان و از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال قبل بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.اگر به مبلغ بدهی دولت به بانکها، میزان بیش از ۲۶ هزار میلیاردی بدهی آن به بانک مرکزی نیز اضافه شود، در مجموع به حدود۱۵۰ هزار میلیارد تومان می رسد، رقمی که موجب قفل شدن بخش عمده ای از منابع بانکها و ایجاد تنگنای اعتباری برای آنها به منظور تسیهلات‌دهی به بخش های اقتصادی شده است.اما با وجود درخواست‌های مکرر شبکه بانکی به ویژه رئیس کل بانک مرکزی از دولت برای تسویه بخشی از این بدهی، هنوز روند تغییر آن صعودی بوده و حتی راهکارهای دولت که عمدتا فروش اوراق و یا ایجاد بازار بدهی بوده نتوانسته گره پرداخت طلب بانکی ها را باز کند.این در حالی است که حتی دولت در لایحه بودجه سال جاری در دو تبصره (۱۹) و(۲۰)، پیشنهاد ایجاد بازار بدهی و همچنین استفاده از درآمد ناشی از تسعیر نرخ ارز را مطرح کرد تا بتواند بخشی از بدهی خود به شبکه بانکی و البته پیمانکاران را تسویه کند، اما با واکنش منفی مجلس همراه و از بودجه ۱۳۹۵ حذف شد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

دفاع ولایتی از اقدام سردار سلیمانی
علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با اعضای شورای مرکزی تجمع عربی و اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ‌آیت‌الله شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرین مورد احترام علما، مردم و حوزه‌های علمیه جهان اسلام است و شخصی شناخته شده و مجاهدی فی‌سبیل‌الله به شمار می‌رود.رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: آنچه سردار سلیمانی بعنوان مسئول سپاه قدس انجام داد کار بسیار مهمی بود و بدین معناست که جهان اسلام در قبال اقدام دولت بحرین ساکت نخواهد نشست.مهر این خبر را منتشر کرده است.

پیشنهاد آشنا برای حل بحران فیش‌های حقوقی

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در مقاله‌ای به اهمیت موضوع فیش‌های حقوقی پرداخته و تاکید کرده است: مسئله فیش‌های حقوقی به دلیل ارتباط آن با زندگی روزمره مردم، نابرابری شدید موجود در جامعه، شرایط رکود و گستره بیکاری و همچنین نقش‌آفرینی شبکه‌های اجتماعی، با گستردگی و عمق بسیار زیادی در جامعه رسوخ کرده و مؤثر بوده است. مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور به تحلیل زوایای «مسئله فیش‌های حقوقی» پرداخته و پیشنهاد کرده که براساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس‌جمهور کمیته شفافیت تشکیل دهد.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

واکنش علم‌الهدی به پرداخت‌های نجومی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با تاکید براینکه نتایج پیگیری حقوق‌های نجومی باید به مردم اعلام شود، گفت: برای مردم قابل تحمل نیست یک کارگر ۶ ماه حقوقش را نگرفته باشد.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

نخست وزیر انگلیس بی نزاکت است!
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: سخنان دیوید کامرون مبنی بر اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سبب خرسندی پوتین می شود، تلاشی بدون نزاکت برای تاثیر گذاشتن بر افکار عمومی انگلیس است. شاهدیم حتی این سخنان نتایجی لازم را برای بیان کنندگان نداشت بویژه اینکه پس از رای گیری در مورد موضع روسیه سخن گفت.  هیچ کسی حق ندارد در مورد مواضع مسکو اظهار نظر کند و چنین اقدام هایی نشانه سطح پایین فرهنگ سیاسی است.  مسکو در امور داخلی انگلیس و انتخاب این کشور مداخله نمی کند. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرد.
آنهایی که اهل ظاهرند، داعشند
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بزرگداشت طاهره صفارزاده گفت: الان بالاخره اینهایی که اهل ظاهرند داعش اند تعارف ندارد که! اینها هستند که به هر نشریه و هر روزنامه‌ای، هر کنسرتی، هر مسابقه فوتبالی و همه جا حمله می‌کنند خب اینها هستند.  این رفتارها در حالی است که لااقل ملاک در حوزه تفکر شیعه این رفتارها و برخوردها نیست، انگشت دست افراد را می‌برند و می‌گویند این لاک انتخابات است و در انتخابات شرکت کرده و ما در خلافت اصلا چیزی به اسم رای مردم نداریم. ما فرهنگی در جمهوری اسلامی داریم و آن سانسور است و هم خودمان را سانسور می‌کنیم هم دیگران را، در این حقیقت روشن نمی‌شود ما تحقیق که می گوییم رسیدن به حق است. حق یعنی آن چه که هست. این زیارتی که ما به پیشگاه امام علیه السلام هر روز عرضه می‌کنیم می‌گوید حق، یعنی هست. خبرگزاری شفقنا این خبر را منتشر کرد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195574
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شریفی گفت:

    باسلام چرا ائمه محترم جمعه بعد ازاین که رهبر معظم راجع به حقوق های نجومی موضع گیری نمودند تازه شروع به تکرار واعلام نظر می نمایند از قبل که این فیشها افشا شده بود؟؟؟

دیدگاه شما