پنجشنبه 3 تیر 1395 - 15:28

موضوع تغییر و تحول در معاونت عمرانی استانداری و یک عادت ناپسند رایج در کهگیلویه و بویراحمد (+عکس)

گروه سیاسی – چند وقتی است زمزمه تغییر معاونان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به گوش می رسد و در همین حال از هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج به عنوان گزینه جانشینی یکی از این معاونت ها یاد می شود.

به گزارش «بویر نیوز»، اینکه اصولا تغییر کدام معاونین استاندار لازم است یا ضرورتی ندارد، موضوعی جدای این نوشتار است و مجال مفصلی می طلبد اما مشخصا هدف این نوشته تقبیح یک عادت ناپسند دیرینه و رایج در کهگیلویه و بویراحمد است.

همانگونه که ذکر شد هدف این نوشتار تائید یا رد انتصاب احتمالی اکبری به جای نیک اقبالی نیست چرا که نباید از خدمات وی چشم پوشی کرد، بلکه مقابله فرهنگی با یک عادت زشت رسوخ یافته در دنیای کوچک برخی افراد کوته بین است.

تقریبا تمام کسانی که هدایت اکبری را می شناسند با سه مولفه پرکاری، پیگیری و توانمندی از وی یاد می کنند اما عده ای که نمی توان به صراحت گفت منافع خود را در خطر می بینند بلکه شاید به دلایلی که در خوشبینانه ترین حالت، می توان نام آن را حسادت و عادت ناپسند گزارش نویسی نهاد، این روزها به دنبال تخریب اکبری هستند.

AKS_2171

هدایت اکبری با رای اعتماد مردم مرکز استان به شورای شهر یاسوج رفت و در پارلمان اجتماعی هم نشان دهد بیش از سایرین پیگیر امور مردمی و خواسته های شهروندان است و حتی برای پیگیری امورات شخصی مردم هم ذره ای کم ننهاد.

وی از معدود اعضای شورای شهر یاسوج است که هیچگاه شورا و شهرداری را رها نکرد و همواره بر روند خدمات رسانی شهرداری به مردم تاکید و نظارت مستمر داشت.

اکبری البته در بعد کلان تر از وجهه سیاسی استانی قابل قبولی برخوردار است چرا که دبیر حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد است و در انتخابات اخیر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز پیروز میدان بود و تقریبا هیچ لیستی در کهگیلویه و بویراحمد نتوانست به اندازه لیست حزب و اعتدال و توسعه موفق عمل نماید.

بی شک موفقیت حزب متعلق به حسن روحانی (رئیس جمهور) مدیون و مرهون زمان شناسی و درایت هدایت اکبری است چرا که اگر حزب رئیس جمهور در استان شکست می خورد، مشخص نبود چه تحلیل هایی پس از آن صورت گیرد و چه حجمه هایی علیه دولت براه بیفتد.

با این تفاسیر واضح است که هدایت اکبری چه در بحث سیاسی و چه در بحث اجرایی، کاستی – ی ندارد اما اینکه چرا تخریب می شود، در ابتدای بحث اشاره شد و متاسفانه این خودزنی ها در سالیان متمادی باعث به انزوا رفتن و یا فرار بسیاری از استعدادهای این استان شده است که نتیجه آن را در وضعیت فعلی و واماندگی در بسیاری از شاخص ها آنهم به علت کمبود مدیران کاردان شاهد هستیم.

متاسفانه این خودزنی و کوته فکری ها بعضا بوسیله برخی رسانه هایی که منفعت خود را در اختلافات میان برخی چهره های منطقه می بینند و همچنین با سرگرم کردن افراد به مسائل حاشیه ای برای پیشبرد اهداف ناسیونالیستی خود، تشدید می شود که نتیجه آن بروز تنش های بی جهت و عقب افتادگی استان خواهد بود که امید است نسبت به این مسئله هوشیار بود و نقد افراد از چارچوب انصاف خارج نشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195443
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدی گفت:

    مهندس اکبری دراین چندسال توانمندی-شجاعت-تخصص- مردمداری وقدرشناسی به مردم وهمشهریان خود را در عمل نشان داده ولیاقت ایشان بیشتر از این میباشد .به امید خدا مهندس اکبری را در رده های  بالاتر ببینیم .به امید خدا

  2. دوست گفت:

    اکبری انتخابات ریاست جمهوری ازچه کسی حمایت کرد؟

  3. امين قرباني دولت اباد گفت:

    با عرض درود و خسته نباشيد خدمت جناب مهندس اكبري؛

    انصافا جناب مهندس از قدرت اجرايي؛ فني و تلاش مضاعفي يرخوردارند و ميتوانند در معاونت عمراني موفق و كارآمد ترباشند؛انشالله هميشه در همه ي مراحل زندگي سربلند باشند

  4. سعید محمد حسینی گفت:

    جناب مهندس اکبری از نیروهای شایسته و توانمند استان است و بخوبی نشان داده در هر منسبی که قرار گیرند موفق عمل خواهد کرد.

  5. هم استانی گفت:

    مهندس  اکبری جزء معدود مدیرانی است که از تمکن مالی بالایی برخوردار است و در این مدت خدمت در شورا به فکر مال اندوزی نبوده و جزء خدمت  به مردم هدف دیگری نداشته است. از طرفی تغییر مدیریت یک چیز طبیعی است. و باید به فال نیک گرفته شود .ناگفته نماند مهندس نیک اقبال از انسانهای نیک بوده و برای هم استانی ها قابل احترام است. و لذا نباید خدمات ایشان نادیده گرفته شود. بهر صورت چرخش نخبگان باید در استان صورت گیرد تا هریک در راه توسعه استان هنر نمایی خاص خود را بروز دهند. البته بعضی افراد کوته فکر با نگاه منفی خویش همواره برای فرزندان برومند این استان سنگ اندازی می کنند که هیچگونه جایگاهی در بین مردم نخواهند داشت.

  6. ناشناس گفت:

    ایشون مردمی ترین ودرعین حال محبوبترین عضوشورای شهرمی باشند.

  7. یاسوج گفت:

    پدر محترم جناب مهندس اکبری( زنده یاد حاج حنظل اکبری ) هم در وقت خودش از معتمدین مردم این دیار و پیشگامان توسعه و عمران این شهر بودند ، خدای متعال روح آن پدر نیکو را شاد و این فرزند با انگیزه را هم سربلند دارد .

  8. علی گفت:

    درود بر این مرد بزرگ

دیدگاه شما