پنجشنبه 3 تیر 1395 - 13:52

آیت‌الله ملک‌حسینی: لزوم برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز آب

صبح امروز مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد همزمان با هفته صرفه‌جویی با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش بویر نیوز، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت آب به عنوان موهبت الهی اظهار کرد: اسراف آب جبران‌ناپذیر است به همین دلیل باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در ابتدا از طریق فرهنگی و شرعی مسائل مربوط به اسراف آب تبیین شود و اگر این مسیرها اثرگذار نبود با برخوردهای قانونی و قاطع با اسراف آب برخورد شود.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد تداوم و کیفیت بخشی به کارهای فرهنگی در زمینه مصرف بهینه آب است.

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان اینکه باید با قاطعیت با انشعابات غیرمجاز آب برخورد شود، یادآور شد: حمایت‌های قانونی از آب و فاضلاب در زمینه برخورد با انشعابات غیرمجاز الزامی است.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش مجموعه کارکنان آب و فاضلاب برای خدمات‌رسانی به شهروندان بیان کرد: جلوگیری از هدر رفت آب و رفع فرسودگی شبکه آب به نوبه خود می‌تواند اعتماد مردم را به مجموعه آب و فاضلاب و برنامه‌های فرهنگی آب و فاضلاب افزایش دهد.

در ادامه این مراسم سیدعلی لدنی‌نژاد با ارائه گزارشی از عملکرد آب و فاضلاب شهری در حوزه های مختلف بیان کرد: تلاش مجموعه آب و فاضلاب در شهرهای مختلف استان خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و تأمین آب سالم و باکیفیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه  و بویراحمد با اشاره به اینکه تعدد انشعابات غیرمجاز و عدم تمکین به قوانین در نصب انشعاب آب و فاضلاب باعث بروز برخی مشکلات در روند خدمات‌رسانی و تأمین آب شده است، تصریح کرد: در کنار همه این مسائل مصرف بی‌رویه آب نیز در برخی مناطق شهرهای استان مسأله‌ساز شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در استان شناسایی شد که بخش اعظم این انشعابات غیرمجاز مربوط به شهر یاسوج و حومه آن است.

لدنی‌نژاد با بیان اینکه رفع مشکلات مربوط به آب و فاضلاب شهری نیازمند اعتبارات کلان است، عنوان کرد: یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب استان تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکلات است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای فرهنگی برای ترویج مصرف بهینه آب نیز به صورت جدی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد و سعی خواهیم کرد با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی هشدارهای لازم را شهروندان در مورد کاهش ذخائر آبی دهیم.

IMG_3750 IMG_3751 IMG_3752 IMG_3753 IMG_3758 IMG_3762 IMG_3765 IMG_3789 IMG_3801

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195441
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما