پنجشنبه 3 تیر 1395 - 0:17

وضعیت آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۹ هزار انشعاب غیرمجاز اب و فاضلاب شناسایی شده که از این تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ مورد در بخش فاضلاب و سه هزار و ۵۰۰ مورد نیز در حوزه مشترکان اب است.
سید علی لدنی نژاد -یاسوج

به گزارش بویر نیوز، سید علی لدنی ‌نژاد عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 142 هزار مشترک آب و  28 هزار مشترک فاضلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که آب آن‌ها از طریق 38 باب مخزن در مدار بهره‌برداری با 110 هزار متر مکعب حجم ذخیره تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات مختلف اقدامات مهمی شامل 25 کیلومتر اصلاح خطوط ، 17 کیلومتر توسعه شبکه ، احداث دو کیلومکتر خط انتقال اب و سه هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در شهرهای دهدشت، چیتاب و پاتاوه انجام شد.

لدنی نژاد ابراز کرد: همچنین در سال گذشته چهار حلقه چاه عمیق در شهرهای یاسوج ، باشت ، لیکک و مادوان حفاری شد که دو مورد یاسوج و لیکک وارد مدار شد.

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سرانه مصرف آب در شهرهای استان گفت: مصرف سرانه آب در کشور 120 تا 150 لیتر در طول شبانه روز بوده در حالی که این میزان در این استان 20 تا 30 درصد نسبت به متوسط کشوری بیشتر است.

وی اظهار داشت: میانگین بارش بلندمدت در یاسوج 817 میلیمتر بوده در حالی که میزان بارش در سال زراعی جاری این شهر 565 میلیمتر گزارش شده که نشان دهنده کاهش 31 درصدی بارش در این شهر است.

 لدنی‌نژاد از شناسایی و جمع آوری 4 هزار و 400 مشترک غیرمجاز آب در سال گذشته در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز 9 هزار انشعاب غیرمجاز اب و فاضلاب شناسایی شده که از  این تعداد 5 هزار و 500 مورد در بخش فاضلاب و 3 هزار و 500 مورد نیز در حوزه مشترکان اب است./ تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195423
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    که ایما هیچمو درس نیس
    نزدیک میدان امام حسین یاسوج(استانداری) قریب به چند ماه لوله آب ترکیده بود و آب جاری در خیابان تا دم در استانداری سرریز میشد
    حضرات هر روز صبح و ظهر این آبو میدیدن و آب هنوز که هنوزه جاریه

  2. كارشناس گفت:

    جناب مديرعامل،شرح خدمات شركت آب و فاضلاب فقط شناسايي و جمع آموري انشعابات غيرمجاز نمي باشد و عمده خدمات و مسئوليت آن شركت توسعه و آبرساني بر اساس نياز شهروندان مي باشد و وجود انشعابات غير مجاز دليلي بر عدم خدمات رساني به عموم مردم نمي باشد.

  3. محقق گفت:

    فكري به حال نبود اب كه گاها تا 8 ساعت در روز مي شود بكنيد شناسايي انشعابات غير مجاز كه هنر نيست.

دیدگاه شما