چهارشنبه 2 تیر 1395 - 23:58

آخرین وضعیت فلوجه

ادامه پیشروی نیروهای عراقی در شمال فلوجه و بازپس گیری زنکوره در شمال شرق رمادی از مهمترین تحولات امنیتی این کشور است.

به گزارش مهر، به نقل از پایگاه النهرین، فرماندهی پلیس عراق اعلام کرد: محورهای پل قدیم فلوجه به کنترل نیروهای عراقی درآمده است و خطوط امداد رسانی داعشی ها در کرانه رود منهدم شد.

در اطراف پل قدیم چهار داعشی در گلوله باران مواضع آنها به هلاکت رسیدند.

در بیانیه فرماندهی پلیس آمده است: نیروهای پلیس آماده حرکت به سوی منطقه رصافی و اسکان برای پاکسازی این دو منطقه از باقیمانده داعشی ها هستند.

این در حالی است که منابع وابسته به عملیات صلاح الدین از ادامه پیشروی های نیروهای عراقی به سوی شرقاط و قیاره خبر دادند و اعلام کردند: نیروها به نزدیکی کارخانه کودشیمیایی در شمال بیجی رسیده اند.

این منابع افزودند: داعشی ها به نیروهای عراقی حمله کردند اما خسارات زیادی به نیروها وارد نشد.یک سرباز نیز از سوی تک تیراندازهای داعش هدف قرار گرفت و زخمی شد.

همزمان منابع نظامی عراقی اعلام کردند: نیروهای ارتش، مبارزه با تروریسم و پلیس عراق موفق به بازپس گیری زنکوره در شمال شرق رمادی شدند.نیروها به دنبال این هستند که خانواده هایی که از سوی داعش به عنوان سپر انسانی استفاده می شوند را خارج کند.

این منابع از تسلط بر منطقه طوی پس از نبرد سنگین باداعش و ورود به مزرعه شیخ احسان از توابع منطقه طوی هم خبر دادند.

منابع نظامی از کشف یکی از بزرگترین زندانهای داعش در کوی معلمین در فلوجه حاوی سلاح و اسناد خبر دادند.

هادی رزیج رئیس پلیس عراق گفت: نیروهای عراقی موفق به پاکسازی زنکوره و حلابسه و انهدام خودروهای بمبگذاری شده داعش شدند.نیروها همچنین با بازرسی همه منازل و ساختمانها و اماکن تجاری در مناطق آزاد شده برای خنثی سازی بمب و مواد منفجره کردند.منازل بمب گذاری شده داعش خنثی شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195409
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما