چهارشنبه 2 تیر 1395 - 1:01

رسوایی دیگر برای دلواپسان/ تیر خلاص بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد به دروغ نویسان درباره استخدام های دانشگاه یاسوج

رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پشت پرده‌های قطع همکاری با برخی از کارکنان دانشگاه یاسوج گفت: کار دانشگاه به لحاظ قانونی درست بوده است.

گروه دانشگاه – در ماههای اخیر برخی رسانه های زنجیره ای و وابسته به جریانات خاص سیاسی، برای آلوده کردن فضای دانشگاه یاسوج به هر بهانه ای اقدام خبرپراکنی علیه دانشگاه یاسوج و ریاست این دانشگاه می کردند.

به گزارش «بویر نیوز»، این رسانه ها که با اهداف خاص و برنامه ریزی شده بصورت هماهنگ سعی در القای تخلف و ایجاد حاشیه سازی داشتند، در یکی از سلسله سناریوهای خود استخدام چند نیروی شرکتی در دانشگاه یاسوج را ملعبه کرده بودند تا به فضای این دانشگاه لطمه بزنند و حامیان دولت را تحت فشار بگذارند.

این طیف رسانه ای که منافع خود را از دست رفته می دیدند به بزک کردن اخبار دروغ درباره این دانشگاه در قامت دلسوز برآمده بودند و هرچند پیشتر نقشه های آنان نقش برآب رفت و تحرکات سیاسی آن با شکست مواجه شد اما با سخنان بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر با ماهیتشان برملا شد.

خبرگزاری فارس نوشت: رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پشت پرده‌های قطع همکاری با برخی از کارکنان دانشگاه یاسوج گفت: کار دانشگاه به لحاظ قانونی درست بوده است.

 سید مهدی تقوی در نشست خبری رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل پرونده علیه برخی مدیران، کارکنان دولتی و مدیران ارشد استانی در سازمان بازرسی گفت: تمام اقدامات سازمان بازرسی محرمانه است و تا زمانی که  جرم مدیران ثابت نشوند هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر متهمی به دادگاه معرفی شود تا زمانی که کیفرخواست علیه او صادر نشود نمی‌توان او را متهم دانست، افزود: کمتر از 10 درصد کار سازمان بازرسی به عنوان پرونده کیفری در دادگاه‌ها و دادسراها رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد کمی از پرونده‌های مرکز استان بنا به شخصیت افراد در دادگاه‌های تهران رسیدگی می‌شود و حدود 30 درصد به هیئت‌های تخلفات اداری ارجاع داده می‌شود.

این مسؤول در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اخراج نیروهای دانشگاه یاسوج گفت: افرادی که در دانشگاه یاسوج تصمیم به قطع همکاری با آنها گرفته شده، نیروهای رسمی و پیمانی نبودند که اخراج شوند بلکه نیروهای قراردادی و شرکتی بودند که مدیر هر وقت بخواهد می‌تواند قرارداد آنها را تمدید نکند و یا پیمانکار حاضر به ادامه کار با آنها نباشد.

تقوی در پاسخ به پشت پرده‌های قطع همکاری با برخی کارکنان دانشگاه افزود: بر اساس ظاهر قانون به این موضوع رسیدگی کردیم و رسیدگی بر اساس پشت پرده‌ها نیست.

رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این خصوص ایراداتی به قانون وارد است که نمایندگان مجلس باید آنها را اصلاح کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی بر اساس قانون رسیدگی می‌کنند و هر جایی که با مشکل قانونی برخورد کردند حق ورود ندارند.

وی ادامه کرد: خودمان به لحاظ درونی با اقدام انجام شده در دانشگاه یاسوج موافق نیستیم و حتی از پشت پرده‌های این کار خبر داریم و خبرهایی هم به ما می‌رسد که این اقدام با چه نیتی صورت گرفته اما دستمان در این خصوص بسته است چرا که اقدام صورت گرفته به لحاظ قانونی درست بوده است.

این مسؤول در ادامه سخنان خود در مورد استفاده از خودروهای دولتی در ساعات غیراداری گفت: سازمان بازرسی برای برخورد با خودروهایی دولتی در ساعات غیراداری هیچ مجوزی ندارد و قانون در نحوه استفاده از آیین‌نامه خودروهایی دولتی دو مرجع را مشخص کرده است.

تقوی اضافه کرد: مهمترین مرجع رسیدگی کننده در این خصوص نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی باید هر جا خودروی دولتی را دید آن را متوقف کند و حکم مأموریت استفاده از خودرو در ساعات غیراداری را بخواهد و چنانچه حکم ماموریت نداشت طبق قانون باید خودرو متوقف و گزارش آن به اقتصاد و دارائی ارائه شود، ضمن اینکه در سیستم تخلفات اداری به این موضوع رسیدگی می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195291
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارمند گفت:

    بویر نیوز…..خدا لعنت کنه دروغ نویسان رو….الهی آمین….

  2. بی طرف گفت:

    انسان غرق شده به هر گیاه ناچیزی متوسل میشود 

دیدگاه شما