جمعه 14 خرداد 1395 - 10:53

نحوه بازیابی پیامک‌های حذف شده در اندروید

هر نرم‌افزار، راه‌های مختص به خود را برای بازیابی اطلاعات دارد. برخی از آنها از شما می‌خواهند تا یک نرم‌افزار اختصاصی را روی دیوایس خود نصب کنید تا از این طریق، کلیه اطلاعات به سیستم منتقل شود. اما در برخی از آنها، کلیه وظایف بر عهده نرم‌افزار است.

 

خیلی کم اتفاق می‌افتد که شما پیامک‌های مهمی که داخل دیوایس خود دارید را حذف کنید. اما در این شرایط، شما حاضر به انجام چه کاری هستید؟ به نظر من، شما هرکاری خواهید کرد تا به پیامک‌های از دست رفته خود دسترسی پیدا کنید. بازیابی اس‌ام‌اس‌ها کار آنچنان ساده‌ای نیست، اما تلاش برای انجام این کار بسیار با ارزش است و شانس بازگشت آنها را زیاد می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم به روش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا پیامک‌های حذف شده خود را بازیابی کنید، بپردازیم.

 

بازیابی پیامک‌های حذف شده در اندروید , سیستم عامل اندروید

نحوه بازیابی پیامک‌های حذف شده در اندروید
آیا از اطرافیان خود شنیده‌اید که هنگام حذف یک فایل، پوشه مربوط به آن به طور کامل و آنطور که شما انتظار دارید از سیستم حذف نمی‌شود؟ این گفته کاملا صحیح است. این فایل‌ها در قسمتی از سیستم به صورت پنهان قرار دارند و در انتظار بازگشت یا جایگزینی هستند. در سیستم عامل اندروید نیز دقیقا همین اتفاق می‌افتد. تمامی چیزهایی که ما از سیستم عامل حذف می‌کنیم، حتی پیامک‌ها، در گوشه‌هایی از سیستم عامل باقی می‌مانند تا به منظور خالی شدن حافظه، فایل دیگری جایگزین آنها شود.

 

صحبت کوتاهی در مورد ساز و کار پاک شدن فایل‌ها
ممکن است شما همچنان متعجب باشید که این روند چگونه انجام می‌شود. اما زمانی که شما روش انجام این کار را بفهمید، متوجه می‌شوید که روند پیچیده‌ای در این امر صورت نمی‌پذیرد. در بسیاری از موارد، هنگام حذف شدن فایل‌ها (در این مطلب پیامک یا ام‌ام‌اس‌ها)، سیستم آن را به طور کامل از حافظه خود پاک نمی‌کند یا دست کم این اتفاق همان لحظه نمی‌افتد.

 

دیوایس شما در آن لحظه، این فایل را به عنوان یک گزینه غیر فعال به حساب آورده و به یک فایل پنهان و قابل جایگزینی تبدیل می‌کند. زمانی که شما شروع به کار با دیوایس و اضافه کردن فایل‌های جدید می‌کنید، کم کم فضا برای اینگونه فایل‌ها محدود شده و سپس سیستم تصمیم می‌گیرد تا آنها را از حافظه خود پاک کند. در اینگونه مواقع و در صورتی که احتیاج به بازیابی فایل‌ها و پیامک‌های خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم که دست از کار با دیوایس خود بردارید تا فایل‌های مربوطه حذف نشوند.

 

اپراتورها معمولا پیامک‌های شما را به صورت ذخیره شده در سیستم‌های خود دارند
این یک راه حل برای این موضوع به حساب نمی‌آید، اما می‌تواند به عنوان یک راه کمکی در صورت لزوم، در اختیار شما گذاشته شود. بسیاری از اپراتورها، اطلاعات و پیامک‌های شما را به صورت ذخیره شده به مدت طولانی در سیستم‌های خود دارند. تنها مشکل این است که آنها این اطلاعات را به سادگی در اختیار شما نمی‌گذارند.

 

به هر حال، برخی اپراتورها ممکن است با پلیس در تعامل باشند. در صورت بروز مشکلات حقوقی و قانونی و در صورتی که این پیامک‌ها مهم به نظر برسند، این اپراتورها به دستور مقامات قضایی، می‌توانند این اطلاعات را در اختیار قرار دهند. به این ترتیب، این موضوع به کاربران عادی نمی‌تواند کمکی بکند و بهتر است تا از این موضوع بگذریم!

 

استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی فایل
همه چیز از دست رفته و شما واقعا به آن پیامک نیاز دارید. در این حالت می‌توانید روی نرم‌افزارهای بازیابی حساب ویژه‌ای باز کنید. این نرم‌افزارها با اسکن کردن حافظه دیوایس‌ها، فایل‌هایی که قابلیت بازگشت داشته باشند را به شما معرفی می‌کنند.

 

با یک جستجوی کوچک در گوگل، می‌توانید به انبوهی از نرم‌افزارهایی که در این زمینه کاربرد دارند، دست پبدا کنید. برخی از آنها رایگان بوده و برخی را برای استفاده، باید هزینه‌ای در قبال آن پرداخت کنید. البته نرم‌افزارهای غیر رایگان را معمولا چند روزی می‌توانید به صورت رایگان استفاده نمایید. برخی از نرم افزارهای معروف در این زمینه عبارتند از: Android Data Recovery ، Dr. Fone، Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery و FonePaw Android Data Recovery

 

بعد از اینکه یکی از این نرم‌افزارها را روی سیستم خود نصب کردید، انجام عملیات کاملا ساده است. تنها کافی است که قابلیت USB Debugging دیوایس خود را فعال کنید. این گزینه در قسمت Developer Tools وجود دارد. سپس دستگاه را از طریق پورت یو‌اس‌بی به سیستم وصل کنید.

 

هر نرم‌افزار، راه‌های مختص به خود را برای بازیابی اطلاعات دارد. برخی از آنها از شما می‌خواهند تا یک نرم‌افزار اختصاصی را روی دیوایس خود نصب کنید تا از این طریق، کلیه اطلاعات به سیستم منتقل شود. اما در برخی از آنها، کلیه وظایف بر عهده نرم‌افزار است. در هر صورت، مطمئن شوید که روند مورد نیاز نرم‌افزار را به صورت کامل انجام دهید. بعد از انجام عملیات، می‌توانید کلیه فایل‌های قابل بازگشت دیوایس خود را مشاهده کنید.

 

کاری کنید تا این اتفاق دیگر روی ندهد!
مطمئن باشید که بازگشت اطلاعات و پیامک‌ها، اتفاقی نیست که همواره رخ دهد. پس باید به دنبال راهی برای جلوگیری از این موضوع باشید. ضرب‌المثلی در این زمینه داریم که می‌گوید: پیشگیری بهتر از درمان است! بسیاری از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که از پیامک‌ها (و همچنین دیگر اطلاعات)، یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند.

 

تهیه نسخه پشتیبان از پیامک‌ها و بازگردانی آنها
نرم افزار SMS Backup & Restore یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در این زمینه به حساب می‌آید که آمار دانلود ۵ میلیونی به خود اختصاص داده و رتبه ۴.۵ را نیز یدک می‌کشد. این سرویس، برای مبارزه با حذف شدن پیامک‌ها بسیار مناسب است. این نرم‌افزار رایگان بوده و از قابلیت‌های بسیار خوبی نیز بهره می‌برد.

 

بازیابی پیامک‌های حذف شده در اندروید , سیستم عامل اندروید

نرم‌افزارهای بازیابی فایل اندروید

 

برای کاربران مبتدی باید بگوییم که این نرم‌افزار، پیامک‌های شما را در قالب فایلی با پسوند XML ذخیره می‌کند. از جمله قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن، می‌توان به قابلیت ذخیره پیامک‌ها به صورت لوکال (روی حافظه دستگاه) یا روی سرویس‌های ابری اشاره کرد. برای سرویس‌های ابری از Email ،Google Drive و Dropbox پشتیبانی به عمل می‌آید. برای اینکه کاربران را بیش از حد شگفت‌زده کند، قابلیت تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار نیز برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید آن را به دلخواه خود برنامه‌ریزی کنید.

 

بازیابی پیامک‌های حذف شده در اندروید , سیستم عامل اندروید

 

نرم‌افزار Easy Backup & Restore نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب در این زمینه به حساب می‌آید. البته شایان ذکر است که این نرم‌افزار، اطلاعات دیگری را نیز در کنار پیامک‌ها در نسخه پشتیبان ذخیره می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، می‌توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. این نرم‌افزار کلیه اطلاعات شما شامل پیامک‌ها، تاریخچه تماس‌ها، ام‌ام‌اس‌ها، اطلاعات تقویم، مخاطبین، بوکمارک‌ها و اپلیکیشن را در نسخه پشتیبان خود در نظر می‌گیرد.

 

Easy Backup & Restore از فضاهای ابری مانند Gmail ،Google Drive ،Dropbox ،Box و One Drive پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توانید برای نسخه پشتیبان، زمانی را اختصاص دهید تا به صورت خودکار این اتفاق بیافتد. اگر دستگاه شما روت شده است، این نرم‌افزار به فایل‌ها و اطلاعات اپلیکیشن‌ها نیز دسترسی خواهد داشت و آنها را نیز می‌تواند ذخیره کند.

در نهایت امیدواریم که این اتفاق هیچوقت برای شما کاربران عزیز آی‌تی‌رسان پیش نیاید. اما به شما اکیدا پیشنهاد می‌کنیم که یکی از نرم‌افزارهای معرفی شده در این مطلب را برای دیوایس خود تهیه کنید تا همواره یک نسخه پشتیبان از پیامک‌ها و اطلاعات دیوایس خود داشته باشید تا در صورت نیاز، بتوانید روی آنها حساب کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193486
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما