سه شنبه 11 خرداد 1395 - 22:05

گواهی ایمنی کار برای شرکت در مناقصات کهگیلویه و بویراحمد الزامی شد/ رقم سرسام آور ضرر مالی حوادث ناشی از کار!

گواهی ایمنی کار جزو اسناد ضروری شرکت در مناقصات کهگیلویه و بویراحمد شد.

گروه اجتماعی- گواهی ایمنی کار جزو اسناد ضروری شرکت در مناقصات کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش بویرنیوز؛ قریب به یک ماهی می شود که گواهی ایمنی کار جزو یکی از شروط اساسی برای شرکت در مناقصات محسوب می شود.

رئیس سندیکای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد در همین رابطه اظهار داشت: متاسفانه آمار حوادث و صدمات ناشی از کار در ایران  و به تبع در استان زیاد است و این در حالی است که در کشوری همچون ژاپن این آمار تقریباً صفر است.

شفیع رحیمی پور تصریح کرد: در راستای توجه به ایمنی و حفاظت از نیروی انسانی، آگاهی بخشی و رعایت استاندارها، دوره های ایمنی کار با نظارت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

وی افزود: این دوره ها در قالب 20 ساعت کلاس طی 3 روز توسط کارشناسان و با نظارت اداره کار انجام و در پایان به افرادی که حد نصاب را بیاورند مدارکی را اعتبار دو سال اعطاء می شود.

رحیمی پور عنوان کرد: این دوره برای اولین بار است که توسط سندیکای پیمانکاری انجام می شود و دوره هایی اینچنینی را دو بار در ماه خواهیم داشت.

رئیس سندیکای پیمانکاران استان گفت: نگاه ما به مسائل علمی است و سعی داریم طی تفاهم نامه ای با اداره کار، فضای تعاملی مناسبی با دانشگاه را ایجاد کنیم که ضمن ارتقاء حداکثری کیفیت دوره های برگزاری، در حد ممکن دانشگاه و فضای کسب و کار را پیوند بزنیم.

وی گفت: بدون شک این گواهی نامه پایان کار نیست و نظارت بر رعایت ایمنی و استاندارهای کار در همه پروژه های استان با دقت دنبال خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز، طبق آخرین آمار ارائه شده به طور متوسط روزانه یک نفر قربانی حوادث ناشی از کار در ایران می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد و در نتیجه این حوادث، سالیانه ۴ درصد از تولید ناخالص ملی ضرر مالی به کشور وارد می‌شو و به عبارت دیگر  سالیانه قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان ضرر مالی حوادث ناشی از کار در ایران است.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193235
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما