سه شنبه 11 خرداد 1395 - 21:50

واکنش غلامرضا تاجگردون به انتخابات هیات رئیسه مجلس

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی کاندیداتوری محمدرضا عارف برای ریاست مجلس دهم را خواست جامعه عنوان و تأکید کرد که حتی اگر فراکسیون امید بر سر هیأت رئیسه مجلس معامله می‌کرد نتیجه چندان متفاوت نمی‌شد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به نظرم به جز رئیس مجلس که تقریباً مشخص بود به دلایل متعددی اجماع بیشتری روی آقای لاریجانی وجود دارد، در مورد بقیه ارکان هیأت رئیسه اگر فرصت بیشتری (برای آشنایی) وجود داشت فراکسیون امید کرسی‌های بیشتری را در هیأت رئیسه در اختیار می‌گرفت.

وی عدم شناخت کافی نمایندگان مجلس دهم از برخی کاندیداهای فراکسیون امید در انتخابات هیأت رئیسه را از دلایل رأی نیاوردن آنها عنوان کرد و افزود: فاصله دو سه روزه بین انتخابات هیأت رئیسه موقت و دائم نشان داد که اصلاح‌طلبان می‌توانند با کار تشکیلاتی منسجم‌تر موفق‌تر عمل کنند.

نماینده مردم گچساران در مجلس ادامه داد: اگر چه آرای اعضای هیأت رئیسه بسیار نزدیک به هم بود اما نتیجه نهایی نشان داد که تدبیر بیشتر می‌تواند وزن فراکسیون امید در هیأت رئیسه را نیز افزایش دهد.

تاجگردون درباره رأی‌آوری دو عضو جبهه پایداری در هیأت رئیسه مجلس دهم نیز گفت: به هر حال قرار گرفتن آنها پشت آقای لاریجانی این نتیجه را رقم زد. جبهه پایداری در واقع در این ‌باره سیاست‌ورزی کرد و از عدم تعامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان استفاده کرد. آقای لاریجانی هم ناگزیر بود اتفاق نظر کامل اصولگرایان را برای ریاست جلب کند و اینها باعث شد جبهه پایداری که از نظر عملکرد سیاسی قوی‌تر هستند بتوانند صاحب کرسی‌های بیشتری در هیأت رئیسه شوند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه در آینده بسیاری از این صف‌بندی‌ها تغییر خواهد کرد، درباره اصرار اصلاح‌طلبان بر کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس نیز اظهار کرد: اقدام آقای دکتر عارف و اصلاح‌طلبان در واقع صرفاً یک کارکرد داخلی نداشت بلکه کارکرد بیرونی هم داشت و نوعی پاسخ به نیاز و خواست اجتماع بود.

وی ادامه داد: البته اگر اصلاح‌طلبان می‌خواستند بر سر هیأت رئیسه مجلس هم معامله کنند نتیجه خیلی متفاوت از این نبود، ‌الان بدون معامله دو کرسی نایب رئیسی در اختیار فراکسیون امید است و اگرچه رقابت سختی بود اما به نیاز جامعه هم پاسخ داده شد.

تاجگردون در پایان با اشاره به رویکرد مثبت علی لاریجانی به اصلاح‌طلبان در مجلس نهم، خاطرنشان کرد: قاعدتاً این تعامل در دوره دهم بهبود پیدا خواهد کرد. فراکسیون امید هم ذهنیت مثبتی به آقای لاریجانی دارد و در جلسه‌ای که بعد از انتخاب ایشان به عنوان رئیس موقت مجلس دهم برگزار شد اعضای فراکسیون بر این موضوع اجماع داشتند که کمک کنیم ایشان دوره موفقی را در ریاست مجلس دهم پشت سر بگذارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193233
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما