سه شنبه 11 خرداد 1395 - 10:16

پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی در کهگیلویه وبویراحمد اعلام شد

به گزارش بویر نیوز، سید موسی خادمی دوشنبه شب در نشست کارگروه ساماندهی طرح های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی در کهگیلویه وبویراحمد افزود: تمامی دستگاه های اجرایی و متولیان امر نیز موظف هستند هر طرح عمرانی نیمه تمام که قابلیت واگذری دارد را شناسایی و با مشخصات کامل معرفی کند.
وی بیان کرد: اجرای این طرح بر اساس دستورالعمل شورای اقتصاد و در قالب ماده 27قانون الحاق 2 موضوع آیین نامه ساماندهی و واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش خصوصی است.
خادمی یکی از مهمترین طرح های قابل واگذاری در کهگیلویه وبویراحمد از محل اجرای این ماده به بخش خصوصی را تالار فرهنگی و هنری یاسوج با زیربنای حدود 23 هزار مترمربع و اعتبار مورد نیاز افزون بر 420 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی مجتمع آبرسانی روستایی به حدود 120 روستای شهرستان بهمئی ، استخر علوم پزشکی یاسوج، مجتمع فرهنگی و هنری گچساران با اعتبار مورد نیاز 20 میلیارد ریال، آبرسانی به شهرهای سوق، لنده، دهدشت و چرام از طریق سد کوثر و احداث خوابگاه فرهنگی و ورزشی یاسوج را از دیگر طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان اعلام کرد.
خادمی تاکید کرد: دستگاه های مربوطه موظف هستند ظرف یک هفته آینده تمامی مشخصات از جمله اعتبار مورد نیاز این طرح ها و توجیه فنی و اقتصادی آنها را مشخص و ضمن انتشار در سایت سازمان مربوطه به حوزه مدیریت و برنامه ریزی و معاونت عمرانی استانداری نیز اعلام کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت آمادگی دستگاه های مختلف اجرایی استان برای معرفی و شناسایی طرح های عمرانی تملک دارایی و سرمایه ای استان به بخش خصوصی تاکید کرد.
حسن نوروزی با اشاره به برخی شرایط واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی ، گفت: دولت در این راستا نیز مشوق ها و تمهیدات لازم را برای سرمایه گذران در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی به دو صورت شامل فروش طرح ها و مشارکتی به سرمایه گذاران و متقاضیان واگذار خواهد شد.
نوروزی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های مالی و اعتباری یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارها برای اتمام طرح های نیمه تمام در بخش های مختلف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین تمهیدات لازم در این زمینه این است که امکان تغییر کاربری برای پروژه عمرانی واگذار شده ممکن نیست اما در عین حال سرمایه گذار می تواند در کنار این طرح نیز اقدام به اجرای طرح های اقتصادی سوداور با حفظ کاربری اصلی طرح کند.
براساس آمار موجود کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 700 پروژه نیمه تمام دارد.

ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193176
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما