دوشنبه 10 خرداد 1395 - 22:10

دستگیری عامل آتش سوزی مهیب جنگل های کبگیان بویراحمد

متاسفانه بر اثر این آتش سوزی 45 هکتار از مراتع و جنگل های شهرستان بویراحمد در آتش سوخت.

گروه اجتماعی – صبح امروز (دوشنبه) آتش سوزی مهیبی بخشی زیادی از جنگل ها و مراتع بخش کبگیان در شهرستان بویراحمد را سوزاند.

به گزارش «بویر نیوز»، پس از اعلام آتش سوزی در نزدیکی روستای جو زار، فرماندار شهرستان بویراحمد با صدور اطلاعیه ای فوری، از ساکنان این روستا و روستاهای اطراف درخواست کمک کرد و نیروهای دولتی را نیز سریعا به منطقه اعزام کرد.

11847_635759565849161337_s

سرانجام پس از 8 ساعت تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی، امدادگران هلال احمر و مردم منطقه و همچنین تعدادی از نیروهای دولتی، آتش سوزی مهار شد.

فرماندار شهرستان بویراحمد پس از مهار آتش سوزی، گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، علت این آتش سوزی عمدی بوده است.

دکتر محمدکاظم نظری در گفتگو با خبرنگار «بویر نیوز» با اشاره به خسارت های این آتش سوزی مهیب، بیان داشت: متاسفانه بر اثر این آتش سوزی 45 هکتار از مراتع و جنگل های شهرستان بویراحمد در آتش سوخت.

315-620x279

وی با بیان اینکه آتش سوزی عمدی بود، خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن این موضوع تحقیقات در این زمینه آغاز شد و عامل آتش سوزی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

نظری هدف عامل آتش سوزی را زمین خواری عنوان کرد و بیان داشت: برخی افراد به صورت عمد و برای توسعه عرصه مرتعی اقدام به آتش سوزی مزارع و مراتع همجوار عرصه های خود می کنند.

فرماندار بویراحمد گفت: کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق و همچنین کمبود نیروی انسانی به علاوه صعب العبور مناطق جنگلی که مانع رسیدن امکانات می شود، از مهمترین مشکلاتی هستند که هنگام آتش سوزی ها با آنها مواجه ایم و امسال برای رفع این مشکلات برنامه ریزی جدی خواهیم داشت.

دکتر محمدکاظم نظری با تقدیر از همکاری مردم در کمک به خاموش کردن آتش سوزی ها، افزود: با توجه به شروع فصل گرما و خشک بودن مراتع و احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی، امیدواریم مردم و گردشگران مراقب جنگل ها باشند و در صورت بروز حریق ضمن اطلاع رسانی برای مهار آن تلاش کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193151
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما