یکشنبه 9 خرداد 1395 - 19:36

«تکرار می‌کنم» از زبان هیات رییسه/ پاسخ حسین الله کرم در باره فحاشی به هاشمی/ پیروزی امید طبل تو خالی بود/ آیت الله مکارم: معاشرت با بهائیان حرام است/ کنایه حسام الدین سراج به چاوشی

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

تحلیل زنبیلی یک اصلاح طلب از ریاست لاریجانی

مصطفی کواکبیان منتخب اصلاح‌‌طلب مردم تهران در مجلس دهم در گفت‌وگویی، در ارزیابی خود از ترکیب هیئت رئیسه موقت مجلس دهم، گفت: در حال حاضر این ترکیب خوب است اما می‌شد خیلی بهتر از اینها باشد.اگر اصولگرایان پیشنهادی که به آنها دادیم می‌پذیرفتند، بلاشک ترکیب قوی‌تر و مطلوب‌تری را شاهد بودیم.وی افزود: البته واقعیت (انتخابات هیئت رئیسه) چیز دیگری بود. بعضاً اشخاصی با ما «عکس یادگاری گرفتند و زنبیل خودشان را جای دیگر بردند».گرفتاری ما این است که این اشخاص از لیست امید میثاق‌نامه را امضا کردند اما به لاریجانی رای دادند.کواکبیان با تاکید بر اینکه واقعاً برای دوستان خودم متاسفم که مسیر را چنین پیش‌ بردند، خاطرنشان کرد: اگر آن عده پای کار فراکسیون می‌ایستادند، قطعاً نتیجه برعکس می‌شد. مطمئنم 50 نفر از لیست امید به‌ آقای لاریجانی رای دادند. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.

اصلاح‌طلبان مسلمانان بی‌رگی‌اند

حجت‌السلام جعفر شجونی در گفت‌و‌گو با «انتخاب» عنوان کرد: «مقام معظم رهبری فرموده‌اند، من لیبرال نیستم و انقلابی هستم. هیات رئیسه خبرگان را هم باید انقلابیون انتخاب می‌کردند که کردند. ما باید همه ارگان‌ها را نگهبانی کنیم که مبادا به طرف لیبرالیسم بروند. آقای جنتی مرد انقلاب است. زندان چشیده و شکنجه دیده که به خاطر این موضوعات ایشان به عنوان رئیس خبرگان انتخاب شد. از این پس کم‌کم خواهید فهمید که اصولگرایان باید مملکت را اداره کنند. «اصلاح‌طلبان مسلمانند ولی بی‌رگ هستند. تنها اصولگرایان خدا و پیغمبر را می‌شناسند. کدام اصلاح‌طلب کارهای انقلابی انجام داده است؟ یک مشت آدمی که مشخص نیست از کجا آمده‌اند، نماینده مجلس شده‌اند. خدا لعنت کند کسی که این‌ها را نماینده مجلس کرد و باعث شد افرادی مثل حدادعادل و توکلی رای نیاورند.»

«تکرار می‌کنم» از زبان هیات رییسه

سیده‌فاطمه حسینی، دبیر اول هیات‌رئیسه سنی، در ابتدای نشست علنی امروز و پس از اعلام نامزدی کاندیداهای هیات‌رئیسه موقت، هنگامی که قصد داشت برای دومین‌بار اسامی دو نامزد تصدی این پست را قرائت کند، گفت: ‍«تــَـکرار می‌کنم: محمدرضا عارف و علی لاریجانی»

تهران خالی از عالم است

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن مهم ارزیابی کردن فعالیت‌های این شورا گفت: چنین فعالیت‌هایی توفیقی از سوی پروردگار است که مدیریت مجموعه ائمه جمعه بر عهده شما قرار گرفته است. وی در ادامه به کمبود عالم به نام در تهران اشاره و در این زمینه بیان کرد: تهران با جمعیت ۱۲ میلیونی با کمبود عالم مواجه است و این در حالی است که در قدیم عالمان زیادی در این شهر وجود داشت. مهر این اظهارات را منتشر کرده است.

شیوه حکومت داری امریکا از نظر سردار نقدی

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در جلسه شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در سخنانی گفت: اقتصاد آمریکا یک اقتصاد ورشکسته است که با انحصارطلبی دانش، دزدی از چاه‌های نفت کشورهای اسلامی و سایر منابع کشورهای تحت سلطه، خود را سرپا نگه داشته است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد آمریکا یک اقتصاد ورشکسته است که با انحصارطلبی دانش، دزدی از چاه‌های نفت کشورهای اسلامی و سایر منابع کشورهای تحت سلطه، خود را سرپا نگه داشته است. مهر این خبر را منتشر کرده است.

منهای رئیس، برنامه‌هایی برای هیات رییسه دائم داریم
محمدعلی وکیلی اظهار کرد: برنامه فراکسیون امید برای هیأت رئیسه دائم منوط به برگزاری جلسات فراکسیون است، اما قطعاً این فراکسیون تأثیرگذاری خود را خواهد داشت.وی افزود: آقای عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید نقش مهمی در مجلس دهم خواهند داشت و قطعاً حضور ایشان در مجلس با توجه به مشی و ادب سیاسی که از ایشان سراغ داریم کارآمد خواهد بود.وی با اعتقاد به اینکه انتخاب امروز یک انتخاب اصولگرایانه بود اظهار کرد:‌در فراکسیون امید حتما جلسه خواهیم داشت و آسیب‌شناسی و آنالیز لازم را انجام خواهیم داد، البته منهای رئیس برنامه ریزی‌های داریم. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.
بازگشت خواننده گنج قارون

حسین خواجه امیری (ایرج) پس از 15 سال به مناسبت اعیاد شعبانیه 11 خرداد ماه در شهر بندرعباس به روی صحنه می‌رود. حسین خواجه امیری (ایرج) پس از 15 سال 11 خرداد ماه در شهر بندرعباس به روی صحنه می‌رود. ایرج خواجه‌امیری که طی 60 سال فعالیت هنری، آلبوم‌های بسیاری را منتشر و روانه‌ی بازار کرده است. او همچنین آخرین آلبوم خود را با عنوان «قصه زندگی» در سال 91 منتشر کرد که با استقبال مخاطبان رو به رو شد. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرد.

دعای کمیل مانع حج است!
روزنامه سعودی عکاظ مدعی شد، سازمان حج و زیارت ایران بر اجرای “مراسم خاص ایرانی” در حج اصرار دارد و این امر از مهمترین دلیل خودداری هیئت ایرانی از امضای توافقنامه مراسم حج امسال می باشد.این روزنامه سعودی ادعا کرد: “این مراسم از چارچوب مذهبی و عبادت خارج شده و به یک برنامه سیاسی تبدیل شده که هدف از آن بسیج کردن مردم و تحریک آنان و ضربه زدن به سلامتی حجاج تبدیل شده است.”عکاظ در ادامه ادعاهایش نوشت که اینگونه مراسمها (برائت از مشرکین و دعای کمیل) مراسم حج را “از چارچوب عبادت خارج می‌کند و به دلیل تجمع و ایجاد مانع در مسیر حرکت حجاج، باعث اخلال در امنیت می شود.” العالم این خبر را منتشر کرد
.
باید به رفتارهای ظالمانه حساسیت نشان دهیم
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت امام (ره) که ظهر امروز در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر ارزش‌های دینی و اسلام را پاس بدارد و در جهت تعالی کلمه توحید حرکت کند، تقدس پیدا خواهد کرد وگرنه با سایر حکومت‌ها تفاوتی نخواهد داشت. وقتی صحبت از ارزش‌های دینی می‌کنیم ممکن است فقط ظواهر شرعی به ذهن برسد، اما در کنار ظواهر شرعی که حتما باید باشد مقابله با ظلم باید حقوق مردم، آزادی، ایستادن بر سر عقاید و دست بر ظالم زدن نیز وجود دارد. البته این به معنای می بخور منبر بسوزان مردم آزادی نکن نیست بلکه هم نباید می‌خورد، هم نباید منبر سوزاند و هم نباید مردم آزاری کرد. باید علاوه بر اینکه به ظواهر دینی تن می‌دهیم همه نسبت به حقوق مردم و رفتارهای احیانا ظالمانه حساسیت نشان دهیم. از روزی که برای انقلاب اسلامی مبارزه آغاز شد دو مقوله استقلال و آزادی توامان در کنار هم قرار داشت. یعنی هم مردم آزاد باشند و هم کشور در مقابل استکبار بایستند و استقلال داشته باشد. خبرگزاری الینا این خبر را منتشر کرد.
مطهری درهیات رئیسه حضور خواهد داشت
قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان گفت: با توجه به مذاکرات و ملاقات های متعدد شورای عالی جبهه مستقلین و اعتدال گرایان با عارف و لاریجانی، در نهایت شب گذشته این شورا مصمم شد با توجه به مصلحت کشور برای سال اول از علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس حمایت کند و به او رای دهد و به همبن دلیل، 70 رای، اختلاف آرای عارف و لاریجانی، کف رای مستقلین و اعتدال گرایان را تشکیل می دهد و سقف رای ما 132 رایی هست که به علی مطهری داده شده است. پیشنهاد ما این است که اصلاح طلبان و اصولگرایان مجلس، فراکسیون مستقلین را نادیده نگیرند چرا که سرنوشت سازند و دولت و مجلس محترم باید بدانند که 86 منتخب با حمایت جبهه مستقلین و اعتدال گرایان به مجلس دهم راه یافته اند و در تمام رای گیری های مجلس موثر بوده و خواهند بود. ما قطعا برای انتخاب روسای کمیسیون ها و تصویب لوایح مجلس دهم نیز اثرگذار خواهیم بود. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرد.
پاسخ حسین الله کرم در باره فحاشی به هاشمی
خبرنگار شرق نوشت: در چندین تماس تلفنی و پیامکی با حسین الله‌کرم سخنران مراسم خرم آباد از او پرسیدیم محور سخنرانی شما چه بود و آیا به خانواده هاشمی توهینی شد؟ او در ابتدا خواستار فرستادن کتبی سؤالات شد. بعد از فرستادن سؤالات، الله‌کرم سؤالات را «در شأن یک خبرنگار» ندانست و با اعلام اینکه «شما می‌خواهید من را بازجویی کنید»، خواستار سؤالات دیگری شد که به گفته او «دقت لازم و جالب و روشن‌کننده داشته باشد»، اما باز هم در جواب سؤال‌های «شرق» که پرسیده بودیم، آیا درگیری رخ داده است و درگیری از کجا آغاز شد؟ گفت سؤالات شما کلی و غیرشفاف است، برای من جذاب نیست و انگیزه پاسخ‌گویی را می‌گیرد.
نظر آیت الله مکارم درباره انتشار عکس‌های ملاقات با بهائیان
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتاء این خبرگزاری مبنی بر حکم معاشرت و نشست و برخاست با فرقه ضاله بهائیت و انتشار عکس بی‌حجاب این افراد، این گونه بیان داشت: به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد حرام است.
متن استفتاء و پاسخ به شرح ذیل است:
*با توجه به دیدار اخیر خانم فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی از رهبران زندانی جامعه بهائی، حکم معاشرت و نشست و برخاست با فقه ضاله بهائیت چیست؟ دیگر اینکه انتشار عکس بی‌حجاب این افراد-با توجه به اینکه در داخل ایران هستند-اشاعه فحشا نیست؟
-به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد، حرام است، مگر اینکه امیدوار به هدایت آن‌ها باشند و انتشار چنان عکس‌هایی مصداق اشاعه فحشا می‌باشد.
راه یافتن 2 نماینده سنی به هیئت رییسه
دوتن از نمایندگان اهل تسنن به هیئت رییسه مجلس راه پیدا کردند.محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان و  عبدالکریم حسین زاده نماینده  مردم نقده و عضو لیست امید، به عنوان نخستین نماینده‌گان اهل سنت به هیات رئیسه مجلس راه یافتند. این نخستین بار در طول تاریخ مجلس است که نمایندگان از اهل تسنن  در هیئت رئیسه حضور می یابند.عصرایران این مطلب را منتشر کرده است.
ترقی: پیروزی امید طبل تو خالی بود
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم اظهار داشت: انتخابات هیأت رئیسه مجلس نشان داد اصلاح‌طلبان همچنان در توهم ناشی از پیروزی در انتخابات تهران هستند و تمام کشور را تهران می‌بینند.وی افزود: این اقدام آقای عارف برای مشخص کردن وزن جریان اصلاح‌طلب تا اندازه‌ای توانست توهم پیروزی اصلاح‌طلبان را از بین ببرد و القای پیروزی دروغین را برطرف کرد که طبل توخالی بیش نبود.عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان 2 – هیچ باختند،‌گفت: امروز هم مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی در ریاست شخصیت‌های سیاسی مقابل اصلاح‌طلبان قرار دارد. بنابراین اصلاح‌طلبان به سمت واقع‌بینی حرکت کنند و دست از توهم بردارند.
کنایه حسام الدین سراج به چاوشی
حسام الدین سراج خواننده که مهمان برنامه دورهمی بود گفت: پدرم روحانی و اهل ادبیات بود و در عین حال مشوق من در موسیقی بود. وی ادامه داد : اولین بارموسیقی را با تنبک شروع کردم و بعد ساز سنتور را آموزش دیدم.مهران مدیری در ادامه به پنجاه و هفت سالگی سراج و اینکه این سن به ظاهر او نمی آید اشاره کرد و سراج در پاسخ به او از همسرش تشکر کرد .سراج در ادامه گفت : فکر میکنم فرهنگ متعلق به فعلیت جامعه است و اگر شعر حافظ و سعدی را جوان امروز ما بفهمد فرهنگی هستیم.سراج همچنین با کنایه به آهنگ کجایی محسن چاوشی گفت : موسیقی پاپ ما شده عزیزم کجایی دقیقا کجایی که برای جواب آن باید لوکیشن گوشی همراهمان را روشن کنیم!
خوشحالیم اصولگرایان به کسی رای دادند که به او توهین می‌کردند
عبدالله رمضان زاده، درباره‌ی ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم اظهار کرد:‌ خوشحالیم اصولگرایان به کسی رای دادند که به او توهین می‌کردند و جلسه او را به هم می‌زدند، این یک نکته مثبت است و نشان می‌دهد کشور در جهت اعتدال گام برمی‌دارد.وی در ادامه افزود:‌ بخشی از دوستان ما این بحث را داشتند که اتفاقی که افتاده تعیین تکلیف بین طرفداران و مخالفان برجام است که به هر حال طرفداران برجام رای آوردند، این یک نکته مثبت دیگر است.رمضان‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در مجلس ششم که اکثریت با اصلاح طلبان بود افراد ثابت قدمی وجود داشتند و پای رای خود می‌ماندند، اظهارکرد:‌ من این مجلس را نسبت به مجلس ششم ثابت قدم‌تر می‌دانم. در مجلس ششم ما 80 نفر ثابت قدم داشتیم، اما در مجلس دهم 103 نفر ثابت قدم هستند. البته باید فشارهای بیرونی به منتخبین برای این که رای خود را چگونه تنظیم کنند را هم در نظر گرفت.وی افزود: در مجموع من این انتخاب را مثبت می‌دانم ، زیرا برای اولین بار در 12 سال گذشته ما در هیات رئیسه حضور داریم ، 103 پای کار داشته و یک فراکسیون قدرتمندی داریم این ها نشان می‌دهد که اتفاق مثبتی افتاده و ما بابت آن خوشحالیم. البته خوشحالیم که اصولگرایان نیز خشنودند و رایشان به ما نزدیک شده است. خبرگزاری ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.
حاتمی‌کیا و ده‌نمکی سینماگران حکومتی هستند
صادق زیباکلام گفت: من سینمای ایران را به سه دسته تقسیم می کنم؛ دسته اول سینما و هنر حکومتی است که سمبل آن افرادی همچون حاتمی کیا، ده نمکی و زنده یاد فرج الله سلحشور هستند. دسته دوم گروه گیشه است که برایش فروش اهمیت دارد. اقلیت سومی هم هستند که سینمای آنها هنر برای هنر است و من سینمای رخشان بنی اعتماد را در این گروه قرار می دهم. تکلیف ما با هنر حکومتی مشخص است. هنر حکومتی در هیچ جامعه ای نتوانسته است چیزی برای ارائه داشته باشد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. در کشورهایی مثل شوروی نتوانسته موفق باشد بنابراین در ایران هم نمی تواند اما چیزی که برای من تعجب آور است این است که اگر گیشه و فروش ملاک موفقیت یک فیلم است پس چرا این ملاک را برای بعضی از فیلم هایی که فروش دارند مثبت می دانیم و برای بعضی از فیلم های پرفروش مثل «چرا صمد به مدرسه می رود» امری منفی می دانیم. به طور مثال زمانی که فیلم ده نمکی می فروشد استقبال کرده و آن را مثبت ارزیابی می کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193014
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما