یکشنبه 9 خرداد 1395 - 19:01

اولین اظهارنظر عارف پس از انتخابات هیأت رئیسه موقت مجلس

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس دهم باید در راستای پیاده سازی ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی تلاش کند،گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ترین اولویت مجلس دهم است.

تحقق اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اولویت مجلس دهم/برقراری تعامل برای ایجاد مقدمات کارهای مهم ضروری است

به گزارش «بویر نیوز»، محمدرضا عارف پس از پایان جلسه علنی امروز- یکشنبه 9 خرداد- در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اولویت های مجلس دهم، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر منویات رهبر معظم انقلاب مهم ترین اولویت کاری مجلس دهم است.

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس دهم باید در راستای پیاده سازی 24 بند اقتصاد مقاومتی تلاش کند، افزود: توجه به اقتصاد دانش بنیان از ضروریات بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

وی اجرایی شدن سیاست های کلی علم و فناوری را برای بهبود شرایط مهم خواند و تصریح کرد: سهم اقتصاد دانش بنیان باید از تولید ناخالص داخلی باید به زودی به 50 درصد برسد.

عارف ادامه داد: باید با همکاری جدی مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات در مسیر تحقق سیاست های رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی و تکیه به اقتصاد دانش بنیان و فناوری های نوین حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه تفاوت آراء در مجلس چه مزیتی برای مجلس دهم دارد، گفت: خیر است،آنچه اهمیت دارد این است که مجلس تصمیم می گیرد و مهم این است که بتوانیم با تعامل و همبستگی روز افزون مقدمات کارهای مهم را فراهم کنیم.

محمدرضا عارف با بیان اینکه برای انتخابات دائمی هیات رئیسه نامزد نمی شود، گفت: فراکسیون امید هم همین مشی رقابت دوستانه و همکاری و تعامل با فراکسیون دیگر مجلس برای حل مشکلات کشور را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی احتمال تغییر در ترکیب هیات رئیسه انتخاب شده در زمان انتخابات هیات رئیسه دائمی را کم دانست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193005
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما