شنبه 8 خرداد 1395 - 23:51

واکنش اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد به انتقاد «بویر نیوز» (+پاسخ «بویر نیوز» درباره تناقضات جوابیه)

از کجا بدانیم که منظور شما چه بوده در حالی که چیز دیگری منتشر شده و خود نیز آن را بازنشر داده اید!؟

گروه فرهنگی – در پی درج مطلبی با عنوان “وقتی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد کاملا خلاف سیاست های دولت روحانی عمل می کند!/ درباب سخنان تاسف برانگیز معاون مطبوعاتی” در پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتشار مطلبی در سایت این اداره کل به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش «بویر نیوز»، پاسخ اداره کل ارشاد و توضیح کوتاه «بویر نیوز» در ادامه آمده است:

با توجه به مطلب مندرج در پایگاه خبری بویر نیوز با مضمون “وقتی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد خلاف سیاست های دولت عمل می کند” در ذیل جوابیه این اداره کل جهت اطلاع و درج در آن پایگاه خبری بحضورتان ارسال می گردد.

مدیر محترم پایگاه خبری بویر نیوز

با سلام و دعای خیر

احترما با توجه به مطلب مندرج در آن پایگاه خبری با مضمون “وقتی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد خلاف سیاست های دولت عمل می کند” در ذیل جوابیه این اداره کل جهت اطلاع و درج در آن پایگاه خبری بحضورتان ارسال می گردد.

در راستای حمایت از سیاست های دولت تدبیر و امید همانطور که مستحضر هستید گزارش کاری ای تحت عنوان “سال ٩٤ بهار مطبوعات بود” در امتداد حمایت از مطبوعات در استان منتشر گردید و اشاره شد که در سال ٩٤ بطور ویژه ساماندهی حوزه رسانه در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت. ادامه مطلب و توضیح بیشتر خبر از طریق پایگاه های خبری استان قابل دریافت است.

در ادامه ضمن توصیه رسانه ها به رعایت اصل اساسی اخلاق حرفه ای و صداقت، راجع به مطلبی تحت عنوان “٦٠ سایت خبری را به بیست و سه سایت رساندیم”، متاسفانه جمله خبر اشتباه درج شده و صحیحش به این گونه است که از حدود ٦٠ سایت خبری بدون مجوز در فروردین ٩٤ و یک سایت مجوز دار تا پایان سال ٩٤ به بیست و سه سایت مجوز دار رساندیم بنابراین هیچ سایت بدون مجوزی تعطیل یا مسدود نگردید و دنبال مسدود و یا تعطیل هم نبودیم بلکه همواره بدنبال ساماندهی می باشیم.

در مورد نشست با مدیران رسانه های دارای مجوز به اطلاع رسانده شود که از زمان مدیریت جدید اداره کل بیش از ده نشست با مضامین مختلف و با حضور مدیر کل محترم در سال ٩٤ بوده و اگر کسی شرکت نکرده دلیلی بر عدم تشکیل جلسه نیست.

در پایان ضمن توصیه و توجه رسانه ها به رعایت اخلاق حرفه ای جهت انتشار واقعیت ها و همچنین عملکرد دولت تدبیر و امید در زمینه فرهنگ و هنر استان، از زحمات صادقانه رسانه های صادق کمال تقدیر و تشکر را داریم.

(روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد)

۸ خرداد ۱۳۹۵۰۹:۴۰

چند نکته درباره تناقضات جوابیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

ضمن سپاس و قدردانی از توجه به مطلب مذکور، امید است این انتقادات با جوابیه و پاسخ گویی اینگونه سرهم نیاید و راهکار اساسی برای رشد و بالندگی مطبوعات استان اندیشیده شود.

در مطلب ارائه شده از سوی روابط عمومی محترم چند نکته توجه را جلی می کند که لازم است؛ شفاف سازی شود:

1 – وظیفه این اداره کل “حمایت از سیاست های دولت تدبیر و امید” نیست بلکه پیاده کردن سیاست های دولت است چرا که بگونه ای وانمود می شود که گویی ارشاد استان در کنار برنامه های خود به برنامه های دولت هم توجه دارد. امید است اینگونه توضیح دادن از سوی متولی مطبوعات، مخاطبان را سردرگم نکند.

2 – به رعایت اصل اساسی اخلاق حرفه ای و صداقت تاکید کرده اید و جمله ای را با عنوان جمله صحیح اشاره فرموده اید؛ اما اولا چرا به رسانه اصلی منبع خبر تذکر نداده اید و برای ویرایش اصل خبر درخواست نکرده اید و یا توضیح تکمیلی در همان رسانه منتشر نکرده اید؛ و در ثانی چرا خبری که به قول خودتان هم اشتباه است در سایت اداره کل منتشر شده است!؟

ارشاد سایت

از کجا بدانیم که منظور شما چه بوده در حالی که چیز دیگری منتشر شده و خود نیز آن را بازنشر داده اید!؟

3 – ده ها نشست برگزار شده است اما کی و چگونه!؟ که مدیران پربازدیدترین سایت های مجوزدار استان از جمله «بویر نیوز» از آن بی اطلاع هستند و هرگز به چنین جلساتی دعوت نشده اند!

بنظر می رسد اینگونه توضیح دادن بیشتر توجیح کردن است و همانگونه که در مطلب پیشین گفته شد ای کاش شهامت عذرخواهی داشتید.

در پایان بازهم یادآور می شویم که رشد مطبوعات در استان نه بخاطر ارشاد و یا هر سازمان دیگری بلکه بخاطر استعدادهای نهفته فرزندان این استان بوده است و نه تنها خواسته و توقعی از اداره کل ارشاد نیست چرا که پیشتر هم ثابت کرده جایی برای توقع نذاشته است، بلکه امیدواریم حداقل در این راه کارشکنی و سنگ اندازی نشود و بقول شاعر “از طلا گشتن پشیمان گشته ایم؛ مرحمت فرموده ما را مس کنید”

در پایان بازهم از حسن توجه و توجیهات اداره کل ارشاد سپاسگزاریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192896
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ارشاد تعطیل و فارغ 

  2. ناشناس گفت:

    براستی چرا ارشاد در دوران جاب دهبانی تعطیل شده و نه نامی از فرهنگ است و نه نامی از ارشاد

  3. علي گفت:

    اتقواالله……بترسيد ازخدا

دیدگاه شما