شنبه 8 خرداد 1395 - 13:21

بازيگر توهين كننده به بويراحمدي ها و ممسني ها چه كسي است و چه گفت؟ (+عكس)

همچنين در شبكه هاي اجتماعي بويراحمدي ها نيز مراتب اعتراض خود را اعلام كرده اند و همچون مردم ممسني قرار تجمع گذاشته اند.

گروه اجتماعي – توهین بی شرمانه ی چنگیز جلیلوند دوبلور تلویزیون در برنامه ی زنده ی خوشاشیراز روز جمعه هفتم خرداد ماه به بویراحمدی ها و ممسنی ها مطلبي است كه در شبكه هاي اجتماعي دست به دست مي شود.

به گزارش «بوير نيوز»، براساس كليپ منتشر شده در شبكه هاي مجازي جليلوند با ذكر خاطره اي ممسني ها و بويراحمدي ها را به راهزني متهم كرده است و اتفاقا بر اين موضع پافشاري كرده است.

جلیلوند که میهمان برنامه خوشا شیراز بود زمانی که داشت خاطره ای از سفر کودکی اش به شیراز را تعریف می کرد مردم قوم لر بختیاری و مردم منطقه نوآباد ممسنی را مردمی دزد و غارتگر و آدم کش معرفی کرد.

وي که به عنوان مهمان از خاطرات سفرش در کودکی به شیراز صحبت میکرد ابتدا بختیاری ها رو به راه بندی و غارت متهم کرد با واکنش مجری برنامه مواجه شد اما جلیلوند برای تصحیح حرف گفت که من منظورم بویراحمدی ها و ممسنی ها هست نه بختیاری ها!

چنگیز جلیلوند در مورد سفر آن زمان ها به شیراز گفت اگر در مسیر اتفاقی می افتد و مثلا ماشین پنجر می شود یا خراب می شد ممکن بود ممسنی ها و لرهای بختیاری به ما حمله کنند و همه چیر را ببرند و دزدی و حتی ممکن بود کسی را بکشند!

اين اظهارات جليلوند با واكنش مجري برنامه همراه بود و وي خواست تا طوري گفته شود به قوميتي توهين نشود.

جليلوند

جليلوند كيست؟

چنگیز جلیلوند متولد ۱۳۱۵ دوبلر، مدیر دوبلاژ و هنرپیشهٔ است.

جلیلوند فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر آغاز کرد. وی پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران مدت بیست سال را در امریکا به سر برد. اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده است. صدای بسیار زیبای او قابلیت گویندگی به جای شخصیت‌های خشن سینمایی را فراهم کرده است. جلیلوند در گویندگی‌هایش قابلیت تیپ سازی را دارد و می‌تواند صداهای مختلفی به وجود آورد. او به جای بازیگران مشهور خارجی و داخلی بسیاری گویندگی کرده است.

به گزارش «بوير نيوز»، توهين بي شرمانه جليلوند با واكنش هاي متعددي روبرو شده است و مردم ممسني روز شنبه در اعتراض به سخنان وي تجمع كردند و خواستار برخورد با وي شدند.

همچنين در شبكه هاي اجتماعي بويراحمدي ها نيز مراتب اعتراض خود را اعلام كرده اند و همچون مردم ممسني قرار تجمع گذاشته اند.

گفتني است؛ مديركل صدا و سيماي استان فارس در پي سخنان جليلوند از مردم عذرخواهي كرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ابی گفت:

    جناب آقای جلیلوند : سلام
    گوشه ای از سخنرانی شما را از رسانه ها شنیدیم قدری رنجیدیم نه برای خود بلکه برای دایره دانش و آگاهی شما.
    در اینکه  هنری داری از جنس صدای ماندگار هیچ شکی نیست و بعنوان هم میهن شما به وجود چنین هنری در صدای شما که گوشه ای از موهبت الهی است افتخار می کنیم.
    سری به بیوگرافی شما زدیم بلکه پند ها و اندرزهایت و یا بقول قدیمی ها هر انچه که زکات علمت می باشد را برداشت کنیم ولی دیدیم خالی بود. بسیار تعجب کردیم مگر می شود فردی که در سطح بالای  هنرمندان کشور می باشد  آثاری برای عرضه کردن نداشته باشد معهذا  به زندیگنامه شخصی شما سری زدیم دیدیم در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و یا آغاز جنگ تحمیلی زمانی که کشور به همه اقشار ملت نیاز داشت و بچه های بختیاری و بویراحمد و ممسنی جلوی نفوذ متجاوزین را گرفته بودند شما نیز برای ادامه تحصیل فرزندانتان به خارج از کشور رفتید و تا بیست سال بعد وقتی که دوباره ارامش به کشور بازگشت برگشتید و اشکهایت را برای مرگ مارلون براندو ریختید.هموطن سلام.
    آثاری از خودت بر جای نگذاشتی تا بدانیم ایدئولوژی را چگونه تعریف می کنی شهامتی از شما ندیدیم که بگوییم در مبارزه با دیکتاتوری و زور گویی یا در مقابل دشمنان متجاوز حداقل یک سخنرانی داشته باشی . حداقل تاریخ و جغرافیا را می خواندی تا وقتی در رسانه ها صحبت میفرمایید شما را بعنوان فردی آگاه بمسائل روز و دارای تحصیلات بشناسند هنرمند عزیز وقتی میفرمایید در سفر به مقصد شیراز بدان که در این مسیر هیچ نقطه ای تلاقی با بویراحمد و ممسنی ندارد و در این مسیر باید از اصفهان اباده صفا شهر و مرودشت عبور کنی و در زمانی که نا امنی سراسر کشور را فرا گرفته بود هیچ قومی از ممسنی و بویراحمد و بختیاری جرات نفوذ به ملک و سرزمین دیگر قومها را نداشتند چه برسه به اینکه در آن سرزمینها راهزنی نیز بکنند. گفتم که اندازه ای در اواخر عمر با تاریخ و  جغرافیای مملکت خودت آشنا باشی و حداقل ایرانی از دنیا بری.
    ظالم آن قومی که چشمان دوختند
    زآن سخنها عالمی را سوختند

  2. بویراحمد گفت:

    آقای جلیلوند  معرفت قوم لر بهتر از شما نیست قوم لر قومی است که در هرجنگی که کرده پیروز شده است حیف قوم لر که تو بخواهی درموردش نظر بدهی 

  3. لر گفت:

    موقع جنگ رفته امریکا لذتش روبرده و..هیچ خدمتی به این مردم نکرده که هیچ حالا هم راحت به یک قوم که در پاکی وصداقت وهمربانی همیشه سرامد بودند توهین میکنه…کجایند مسئولان لر….

  4. لر تبار گفت:

    مرزها ب لرها تکیه دادند جلیل وند

دیدگاه شما