شنبه 8 خرداد 1395 - 0:06

پیش بینی باهنر از رئیس آینده مجلس/ احتمال جمع آوری یک دارو/ اظهار بی‌اطلاعی از برادر رئیس جمهور/ رنمایی از نامزد جدید نایب رئیسی مجلس/آب کدام استان سرطان زا است؟

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

پیش بینی باهنر از رئیس آینده مجلس

محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پیش‌بینی از انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم اظهار کرد: من بعد از انتخابات هفتم خرداد که نتیجه انتخابات مشخص شد هم گفتم که آقای دکتر لاریجانی مجددا رئیس مجلس می‌شود و الان هم نظرم همین است. الان رقابت ریاست مجلس بین آقایان لاریجانی و عارف است و هر دو طرف هم فعال هستند. در بعضی از جاها نبرد تن به تن وجود دارد و یا فراکسیون ها جلسات متنوعی تشکیل می‌دهند و رایزنی می کنند. از هر جلسه ای هم خبری بیرون می آید. در یک جلسه می‌گویند که مثلا 100 نفر حضور داشتند و بعد تکذیب می‌شود و یا برعکس. چون ممکن است برخی از نمایندگان منتخب به جلسات مختلف سربزنند تا ببینند چه خبر است. چون ما هنوز حزب قطعی چارچوب‌دار نداریم بنابراین اینکه نمایندگان همه شان مرز مشخصی داشته باشند ندارند. به نظرم حتما آقای عارف باید کاندیدا شود چون اصلا فعال سیاسی که نمی‌تواند اینگونه عقب نشینی کند. آقای عارف هم مطمئنا باید کاندیدا شود و تلاش هم بکند. اگر حتی آقای عارف رئیس مجلس شود زلزله ای برای ما ایجاد نمی‌شود. ما ایشان را می شناسیم و در مجمع تشخیص با هم همکاری می‌کنیم، اما بر اساس عِدّه و عُدّه و گمانه زنی هایی که من کردم فکر می کنم آقای لاریجانی بتواند رای بیشتری جذب کند.خبرگزاری ایسنا این خبر را متشر کرد.

فراکسیون امید 168 نماینده در مجلس دهم دارد

علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح‌طلبان و عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت می گوید: ما ارزیابی قبلی داشتیم که 168 کرسی مجلس دهم متعلق به اصلاح_طلبان است و خوشبختانه جلساتی که تاکنون با عنوان فراکسیون_امید تشکیل شده است، مؤید همین معناست و با جایگاهی که در مجلس داریم می توانیم حرف اول مجلس را بزنیم. طبیعی است که کاندیدای مطلوب اصلاح طلبان برای ریاست مجلس دکتر عارف باشد و این عهد و پیمانی بود که از قبل میان اصلاح طلبان بسته شد و آن ها دلیلی نمی بینند که بخواهند از این خواسته عدول کنند. در مجلس دهم، اکثریت مجلس را در اختیار داریم اگر اکثریت را نداشتیم باید ائتلاف می کردیم که طبعا ائتلاف، بستگی به وزن هر جریان داشت اما در حال حاضر تکلیف روشن است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

مجلس نهم برای زمین زدن دولت هر کاری کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی منتخب مردم تهران گفت:وقتی می‌گوییم فهرست امید اکثریت است منظور اکثریت اصلاح‌طلب نیست و بسیاری از اصولگرایان معتدل و نیروهای میانه‌رو در این لیست بودند اما اصلاح‌طلبان نیز تعداد بیشتری نسبت به مجلس نهم دارند. مردم احساس می‌کردند دولت می‌خواهد راه را برای حل مشکلات اقتصادی باز کند اما قسمتی از مجلس که داد و فریاد بلندتری داشت با دولت همراه نبود و هرچند در اکثریت نبودند اما چوب لای چرخ دولت می‌گذاشتند و دولت و مجلس هم افزایی نداشتند و برای زمین زدن دولت هرکاری کردند. باید به تخصص افراد و قابلیت‌های آنها توجه شد و به نسبت وزن اقوام مختلف و گروه‌های سیاسی آنها را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم کرد و نه تنها اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، حتی افرادی که در گرایش‌های تندتر هستند نیز باید در مجلس جایگاه داشته باشند. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.

کشف استخوان انسان در حوضچه‌های روغن‌سازی!

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان گفت: در لایروبی حوضچه‌های این کارخانه که در کنار اروندرود واقع‌شده تعدادی استخوان کشف شد پس از اطلاع‌رسانی به سپاه پاسداران نیروهای تفحص حاضر شدند و از آن‌ها نمونه‌برداری کردند. هاشمی افزود: در آزمایش اولیه استخوان‌های انسان تشخیص داده شدند و احتمال می‌رود با توجه به اینکه این کارخانه روغن‌سازی آبادان نزدیک به منطقه عملیاتی کربلای 4 است این استخوان‌ها مربوط به شهدای غواص این عملیات باشد، البته بررسی‌ها توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای تشخیص ملیت این پیکرها ادامه دارد. وی گفت: آمادگی خود را برای کمک به جستجوی بیشتر اعلام کردیم، این صحنه‌ها سبب عزم بیشتر کارشناسان و متخصصان مجموعه روغن‌سازی آبادان برای جدیت بیشتر در تولید ملی می‌شود. خبرگزاری باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

قرار بود در 90 علیه یک مدیر مدرک رو کنند!

حسین کعبی هفته گذشته میهمان برنامه 90 بود و در این برنامه البته حرف های جالبی زد. او بعد از سال ها به برنامه عادل رفت و از قبل گفته بود حرف های زیادی برای گفتن دارد. حسین حالا می گوید: «راستش قرار بود در این برنامه یکسری مدارک رو کنم از جمله چک یکی از مدیران فوتبال را. ایشان به من چک داد ولی نقد نشد. می خواستم این چک را در برنامه 90 نشان دهم ولی اینقدر حرف تو حرف شد که نتوانستم.» خبرانلاین این مطلب را منتشر کرده است.

ایرانی‌ها بیشترین متقاضی پناهندگی در بریتانیا

گزارش تازه اداره آمار ملی بریتانیا درباره میزان مهاجرت به این کشور در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که شهروندان ایرانی در مقایسه با کشورهای دیگر بیشترین تقاضای پناهندگی را ارائه داده‌اند.بعد از ایران شهروندان کشورهای پاکستان، عراق و اریتره بیشترین متقاضی پناهندگی به بریتانیا بوده‌اند.بر اساس آمار تازه اداره آمار ملی بریتانیا درباره میزان مهاجرت به این کشور، تعداد ایرانی‌هایی که برای پناهندگی در بریتانیا درخواست داده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده و به ۴۸۱۱ نفر رسیده است.افغانستان با ۳۱۳۳ پناهجویی که بر اساس روال قانونی درخواست پناهندگی خود را ارائه داده‌اند در رده پنجم است. تعداد پناهجویان افغان هم نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده است.به گزارش اداره آمار ملی بریتانیا ۴۹ درصد از ایرانی‌هایی که تقاضای پناهندگی داده‌اند، یا با درخواستشان موافقت شده یا نوعی از تمهیدات حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده است.این رقم برای شهروندان افغانستان ۳۴ درصد و برای عراقی‌های متقاضی پناهندگی ۱۶ درصد یعنی حدود یک‌سوم ایرانی‌ها است. عصرایران این مطلب را منتشر کرده است.

احتمال تکرار پدیده الهه راستگو در مجلس

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان گفت: به نظر من این واکنشی بود به رای مردم در انتخابات هفتم اسفند. کسانی که این کار را کردند می‌خواستند بگویند رای مردم برای ما مهم نیست.وی در پاسخ به این سوال که مگر 51 نماینده‌ای که به آیت الله جنتی رای دادند، منتخب مردم نبودند؟ اظهار داشت: انتخابات خبرگان رقابتی نبود. من قبول دارم که حدود 10 تا 20 درصد مردم از تندروها حمایت می‌کنند. آیا شما این درصد از مردم را که به تندروها رای دادند اکثریت می‌دانید؟زیباکلام در خصوص انتخاب رئیس مجلس دهم هم گفت: فکر می‌کنم دکتر لاریجانی رای بیشتری از آقای عارف می‌آورد. چراکه علاوه بر اصولگرایان و نمایندگان جبهه پایداری که یکپارچه می‌خواهند به ایشان رای بدهند، این احتمال وجود دارد که پدیده «الهه راستگو» تکرار شود و نمایندگان مستقل هم به ایشان رای بدهند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان ضمن تاکید بر رقابتی‌تر بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند اکثریت مجلس را بدست آورند؟ گفت: هرجا انتخابات رقابتی بود اصلاح‌طلبان پیروز شدند.خبرگزاری دانشجو این مطلب را منتشر کرده است.

فرماندار خرم آباد خبر درگیری در سخنرانی الله کرم را تایید کرد

درپی انتشار برخی اخبار در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه روز گذشته ‏در درگیری طلاب حوزه علمیه خرم آباد با برخی افراد، چند تن از طلبه ها با آجر و بیل مصدوم و شیشه های حوزه شکسته شد، امروز خجسته پور فرماندار خرم آباد این خبر را تایید کرد.در این مراسم که با حضور حسین الله کرم برگزار شد، درگیری و‌ زد و خورد پس از آن آغاز شد که یکی از افراد حاضر به خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی توهین کرد.ایلنا این مطلب را منتشر کرده است.

تراژدی خودکشی مادر ایرانی در هلند

در شهر هورن در هلند، یک زن سی ساله ایرانی درحالی که فرزند دو ساله اش را هم به همراه داشت دست به خودکشی زد.این زن 30 ساله ایرانی که روشنک نامیده شده در شرایط نا متعادلی دست به این کار زده است.مادر فرزند خویش را که پشت خود بسته بود به درون رودخانه رفت تا جایی که در آب فرو رفت، مادر و فرزند درآب جان سپردند. از ” قرار معلوم این زن در حالتی مغشوش شوهر سابق خود را تهدید کرده بود که خود و بچه را از بین میبرد. در ضمن همسر سابق این خانم یک مرد هلندی بوده است. علت خود کشی مشکلات خانوادگی و اختلاف با همسرش ، جدایی و ترس از برگشت وی به ایران بعد از جدایی نام برده شده است. روشنک اهل اهواز بوده است و از 2013 در شهر هورن هلند زنگی میکرد. طبق اظهارات همسایه ها و اریک شوهرش، روشنک با ویزا به هلند آمده بود. میترسید بعد از جدایی به ایران برگردانده شود.در واقع شرایط آمدن روشنک به هلند بر اساس ازدواج با مرد هلندی بوده و همین دلیل وی توانسته بود ویزای اقامت (بر مبنای ازدواج) را دریافت کند. بنظر می رسد در این گونه موارد عدم شناخت کافی زوج از یکدیگر و صرفا هیجان ناشی از ازدواج و سفر به یک کشور اروپایی مانع از تحقیقات کافی و جمعبندی منطقی می شود.سایت خرداد این مطلب را منتشر کرده است.

هشدار قالیباف به دخالت شوراها

قالیباف با اشاره به جایگاه شوراها در قانون اساسی تاکید کرد: البته برخی آفت‌ها نیز برای شوراها متصور است. اگر شوراها در کارهای سیاسی دخالت کنند و سیاسی شوند سم مهلکی برای نهاد شوراها خواهد بود. شورا محل کار و خدمت به مردم است قطعا نگاه سیاسی در طرح‌ها و لوایح و یا انتخاب شهردار، می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به نهاد شورا وارد کند.وی تاکید کرد: اگر نگاه‌های قومی و محله‌ای در تصمیم گیر‌های شوراها دخالت کند قطعا این نهاد با این میزان تاثیرگذاری در سراسر کشور به دست خود شوراییان از بین می‌رود. متاسفانه امروز متوسط عمر مدیریت شهری به زیر یکسال رسیده است و در کلانشهرها متوسط عمر شهرداران به زیر دو سال رسیده آیا با این شرایط می‌توان مدیریت درستی در شهرها اعمال کرد. قطعا چنین شرایطی کارنامه قابل قبولی برای مجموعه مدیریت شهری به ارمغان نخواهد آورد و ممکن است مردم، مجلس و شورای نگهبان به مدیریت شهری اعتماد نکنند.شهردار تهران گفت: متاسفانه گاهی برخی شهرداران ضعیف النفس مانند من، در مقابل دخالت‌های شوراها کوتاه می‌آیند و اعلام می‌کنند مجبوری این باج را به شورا بدهی. این آغاز یک سقوط بزرگ است.وی ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری رابطه شهرداری وشورا همانند رابطه درخت و ریشه است قطعا در این رابطه هیچ گاه درختی ریشه خود را نمی‌زند و هیچ ریشه‌ای نیز کاری نمی‌کند که درخت ثمر ندهد.

اظهار بی‌اطلاعی از برادر رئیس جمهور

سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با افکارنیوز در خصوص مطالب برخی رسانه ها مبنی بر عدم حضور حسین فریدون برادر رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری و غیبت وی در جلسات هیئت دولت گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم. وی افزود: در این زمینه هم هیچ خبری ندارم و در نهاد ریاست جمهوری در سر کار خود حاضر می شوم و از حضور یا عدم حضور دیگران در نهاد ریاست جمهوری هم هیچ خبری ندارم.افکار نیوز این خبر را منتشر کرده است.

تجربه بسکتبالیست آمریکایی از تهیه مواد مخدر در ایران

کریس هرن در گفت‌وگویی با رادیو سایت یاهو، در مورد گرفتاری‌های اعتیادش به مواد مخدر و الکل حرف زد. وی در بخشی از مصاحبه‌اش در مورد سال 2005 که در تیم پیکان ایران حضور یافت و با وجود اعتیاد شدید، بازی می‌کرد، به موضوعاتی مثل تهیه مواد مخدر اشاره کرد. وی اظهارکرد:پیداکردن مواد مخدر اصلا کاری سخت نبود. برای این کار فقط لازم بود تاکسی بگیرم. مواد مخدر برای خودش یک زبان بین‌المللی دارد. باید بدانید شما مجبور نیستید به زبان مردم آن کشور حرف بزنید تا آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. برای این منظور باید تاکسی می‌گرفتم.راننده هم تلاش می‌کرد و البته می‌‌توانستم ترس از فاش شدن این ماجرا را در چشمانش ببینم. در بیشتر موارد، راننده تاکسی نیمه شب به منزلم می‌آمد. زنگ می‌زد، من هم به کنار پنجره می‌رفتم و او مواد را به سمت من پرتاب می‌کرد. بعد هم سوار تاکسی‌اش می‌شد و می‌رفت. او حتی مشروب هم می‌آورد. وضعیتی جالب در آنجا بود و به طور کلی پیداکردن این چیزها در آنجا سخت نیست.فارس این خبر را منتشر کرده است.

فتوای عجیب مفتی سعودی درباره عکس گرفتن از گربه

صالح الفوزان، مفتی سعودی عکس گرفتن از گربه ها را ممنوع کرد تا مانع از گرایش شهروندان سعودی به سوی غرب بشود. وی گفته است: « این گرایش در بین افرادی که طرفدار غرب هستند مشاهده می شود. عکس گرفتن با گربه چه معنایی دارد؟ عکس گرفتن از جانوران، گربه یا سگ و یا هر نوع جانوری فقط در صورت ضرورت جایز است.» به گزارش دیلی میل، روحانی سعودی قبلا بازی شطرنج را ممنوع کرد که می تواند انسان را به قمار بازی بکشاند.

۲ ستاره استقلال تایید شد

بعد از این که سازمان لیگ برتر در وب سایت خود 2 ستاره را از روی لگوی این تیم حذف کرده بود، مسوولان آبی ها و البته هواداران این تیم به شدت نسبت به این موضوع اعتراض کردند. البته ظاهرا در این مورد حق با استقلالی ها است چرا که در وب سایت ثبت شرکت ها لگوی استقلال با 2 ستاره به ثبت رسیده است. البته وب سایت لیگ برتر هم بعد از چند روز دو ستاره را به لگوی استقلال برگرداند تا به نوعی این ماجرا ختم به خیر شود.

بسته جمعه

روحانی بگوید«ببخشید، خیال کردم همه تحریم‌ها لغو می‌شود«

یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور بعد از توافق گفت «در روز اجرا همه تحریم‌ها لغو و (نه تعلیق) می‌شود» گفت: الان روحانی بیاید و بگوید که ببخشید آن زمان گفتم «و نه تعلیق» خیال می‌کردم همه لغو می‌شود. حجت‌الله عبدالملکی، با بیان اینکه برجام نقطه مثبت هم دارد، اظهار کرد: بالاخره غرب را متقاعد کردیم که ولو در روی کاغذ، بخشی از تحریم‌ها را تعلیق یا لغو بکنند که این خودش خوب است اما در اینجا ما نباید فقط مثبت‌ها را ببینیم بلکه منفی‌ها را باید تحلیل کنیم که آیا این منفی‌ها قابل قبول هستند یا نه.وی با اشاره به اینکه رفع تحریم‌های اولیه آمریکا در برجام اصلاً بحث نشده است، تصریح کرد: این مسأله یعنی اینکه تحریم‌های اولیه آمریکا سر جای خود باقی می‌ماند. فارس این خبر را منتشر کرده است.

انتقاد غیرسازنده به شورای نگهبان تهمت است

امام جمعه موقت تهران گفت؛ اگر فردی نسبت به یک نهاد انتقاد دارد نباید کل نهاد را زیر سوال قرار بدهد، گناه تهمت به یک نهاد، کم‌تر از گناه تهمت به یک فرد نیست، انتقاد کنید، انتقادی سازنده، اما این انتقاد نباید به‌گونه‌ای باشد که نهادی را زیرسوال ببرد.آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: شاید شخصی در مورد تأیید یا رد صلاحیت انتقاد داشته باشد، اما اگر کسی بخواهد نهاد شورای نگهبان را زیر سوال ببرد، این تهمت است. در فضای مجازی که بیش‌تر جوانان حضور دارند، نباید یک حرف و تهمت به شخص و نهادی را اطلاع‌رسانی کنند و یا این گناه بزرگ را در سایت خود درج کنند؛ چراکه این تهمت یک ضدارزش است.

احتمال جمع آوری یک دارو

معاونت غذا و دارو علوم پزشکی دانشگاه تبریز اعلام کرد: ویال پنی‌سیلین شرکت داروسازی جابربن‌حیان با سری ساخت 4M 1404 و تاریخ تولید 3/2016 به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون داروی از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود. این خبر را فارس منتشر کرده است.

افزایش مستمری مددجویان آری یا خیر؟

مهندس سید پرویز فتاح در گفت‌وگویی بیان داشت: به دنبال افزایش مستمری مددجویان نیستیم؛ زیرا معتقدم خوب نیست مردممان را به مستمری، یارانه و امثالهم عادت دهیم؛ بلکه نیاز است خدمات خود را افزایش دهیم. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.

آب کدام استان سرطان زا است؟

کمال جوانمرد (نماینده مردم کرمان در شورای عالی استان‌ها) در خصوص مشکلات بهداشتی این استان اظهار کرد: در کرمان همچنان آبرسانی به مردم از طریق لوله‌های آزبست صورت می‌گیرد و این لوله‌ها هنوز از رده خارج نشده‌اند، در حالی که استفاده از این لوله‌ها موجب ابتلا به سرطان‌ می‌شود و متاسفانه با وجود این لوله‌ها آبی که باید باعث حیاط مردم کرمان شود؛ موجب ممات این مردم شده است.وی تاکید کرد: رابطه مستقیمی بین میزان بالای سرطان در کرمان و استفاده از لوله‌های آزبست وجود دارد که نشان می‌دهد؛ یکی از متغیرهایی قابل تامل در رابطه با میزان بالای سرطان در کرمان همین لوله‌های آزبست و مواد خطرزا در آب است. این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.

افزایش درآمد ماهیانه پزشکان عمومی تا سقف 14 میلیون تومان

ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ششمین نشست شوراهای هماهنگی انجمن پزشکان عمومی کشور در هتل هما شیرازبرگزار شد، با اشاره به گله‌مندی برخی حواشی پیش آمده نسبت به درآمد پایین پزشکان عمومی گفت: برخی از این پزشکان در بعضی از جراید نسبت به درآمد پایینشان گله‌مندند این در حالی است که با اجرای طرح تحول سلامت بیش از 2 هزار و 300 پزشک عمومی در روستاهای محروم کشور از سوی وزارت بهداشت مستقر شدند.وی ادامه داد: با بهره‌مندی بالغ بر 8 میلیون روستایی از خدمات پزشکان عمومی و رهایی از سرگردانی نسبت به یافتن پزشک و یا مراجعه به سایر مراکز درمانی، از سوی وزارت بهداشت حقوق این پزشکان از 2 میلیون تومان به 5 تا 14 میلیون تومان افزایش یافت. این گزارش را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

نامزد جدید نایب رئیسی مجلس

مسعود پزشکیان در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که آیا در در هئیت رییسه این دوره ثبت‌نام می‌کنید یا خیر؟ گفت: من کارخودم را انجام می‌دهم ولی باید دید که رای را می‌اورم یا خیر، دوره قبل هم ثبت‌نام کردم ولی رای لازم را نیاوردم. این گفت و گو را انتخاب ممنتشر کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192753
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما