جمعه 7 خرداد 1395 - 21:58

تاجگردون شانس اول نائب رئیسی مجلس؛ چه دلایلی برای انتخاب تاجگردون وجود دارد؟

نباید هرگز فراموش کرد که تاج گردون در رقابتی سنگین حضور پیدا خواهد کرد و البته بخودی خود هم هر کسی برای این صندلی پا پیش بگذارد قطعا از توانایی ها و ویژگی های خاص خود برخوردار است.

گروه سیاسی بویرنیوز – مجلس دهم شنبه هشتم خردادماه رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و دومین جلسه مجلس نیز روز یکشنبه (۹ خرداد) با دستور انتخاب رییس و سایر اعضای هیات رییسه مجلس دهم خواهد بو.

به گزارش «بویر نیوز»، دکتر غلامرضا تاج گردون استاد دانشگاه که سابقه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم را در کارنامه دارد یکی از گزینه های اصلی برای تصدی کرسی نائب رئیسی مجلس است.

تاج گردون پیش از این در مجلس نهم یکبار شانس خود را برای این صندلی امتحان کرده بود و در رقابت با محمدرضا باهنر سیاستمدار کهنه کار اصولگرا که خود نائب رئیس مجلس بود به نام مرد لابی مجلس نیز شناخته می شد و همچنین سابقه 7 دوره نمایندگی و ریاست جامعه مهندسین را هم داشت، توانست پا به پای وی 68 رای از فراکسیون رهروان ولایت بگیرد اما به دلایلی که بعدها تاج گردون از آن با عنوان مرگ سیاسی باهنر یاد کرد به سود رقیب کهنه کار خود کنار کشید.

IMG_9755

اما در دوره دهم مجلس، تاج گردون توانست در هیئت رئیسه فراکسیون امید قرار گیرد و البته در میان بازماندگان مجلس نهم مقبولیت بالایی دارد و همچنین قدرت و توان بیشتری نسبت به رقبا برای جذب مستقل های مجلس دارد.

نزدیکی تاج گردون به دولت و همچنین اینکه وی در میان رقبای قدرتمند خود تنها کسی هست که قدرت نفوذ بالایی در همه طیف های سیاسی دارد این شانس را بای او فراهم ساخته تا بتواند نائب رنیسی مجلس را بدست آورد.

نباید هرگز فراموش کرد که تاج گردون در رقابتی سنگین حضور پیدا خواهد کرد و البته بخودی خود هم هر کسی برای این صندلی پا پیش بگذارد قطعا از توانایی ها و ویژگی های خاص خود برخوردار است.

یکی از عواملی که ممکن است رقابت را برای تاج گردون دشوار کند، بحث منطقه گرایی در انتخابات هیئت رئیسه است که امیدواریم پیش نیاید چرا که رقبای تاج گردون از مناطقی از کشور هستند که سهم زیادی از تعداد مجلس را با خود همراه دارند.

با بررسی صف بندی های سیاسی و حتی منطقه ای در مجلس دهم و آنالیز شانس کاندیداهای تصدی نائب رئیسی مجلس، می توان مدعی شد، تاج گردون یکی از شانس های اصلی تصدی این سمت است که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

نباید ظرفیت بالای فراکسیون زاگرس نشینان در موفقیت تاجگردون را نادیده گرفت و بی تردید با توجه به فرصت پیش آمده برای استان های حوزه زاگرس انتظار تلاش نمایندگان این حوزه ها برای تحقق نائب رئیسی تاجگردون امری واجب است.

چه عارف رئیس مجلس باشد و چه لاریجانی، تاجگردون بهترین نائب رئیس برای مجلس خواهد بود، او فردی معتدل، آشنا با مجلس و دولت و تعامل مناسبی با شورای نگهبان، سپاه و سایر سازمان ها دارد و این موضوع برای مجلسیان بازی برد برد برای تمام گروهها خواهد بود.

مواضع شفاف تاجگردون در خصوص مسائل مهم نظام، تجربیات ارزشمند در دو قوه نظام یعنی معاونت سازمان برنامه در دولت اصلاحات و رئیس کمیسیون بودجه در مجلس نهم، کوله باری از تجربه برای مرد کهنه کار سیاست – اقتصاد ایجاد خواهد نمود و با توجه به رویکرد مجلس و دولت که اولویت اول خود را حل مشکلات اقتصادی می دانند انتخاب تاجگردون یک ضرورت خواهد بود.

تاجگردون در مجلس اصولگرا و در کمیسیون تماما اصولگرا به ریاست رسید و در مجلس اخیر در لیست امید حضور داشت و این شخصیت تعاملی تاجگردون، رای تمام جناح های سیاسی به ایشان را توجیه می کند.

هر اتفاقی در انتخابات هیئت رئیسه مجلس رقم بخورد، یک موضوع را اثبات می کند و آنهم ظرفیت بالایی تاج گردون در وزن کشی های سیاسی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192700
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدگرمسیر گفت:

    تحلیل بسیار عالی از بویرنیوز…..

  2. هم استانی گفت:

    احسنت از هم حمایت هم استانی ها. علیرغم اختلاف نظر از هم حمایت کنیم در سطح ملی
    تشکر از بویر نیوز

  3. محمد گفت:

    در راستای توسعه استان صرف نظر از رقابتهای استانی نخبگان استان و استانهای زاگرس را باید همه دست بدست هم داده و تقویت نماییم تا ان شاءالله نیروهای این مناطق ضعیف بعضی از کرسیهای ملی را که حق ماست بدست آورده و در تسهیل جذب امکانات به این مناطق توسعه نیافته توجه خاص و ویژه مبذول گردد ، میطلبد که کلیه نمایندگان زاگرس و همچنین همتبارانی که در سایر استانها به مجلس راه یافته اند با حمایت خویش این مهم را عملی سازند که شاید هیچ دوره ای برای استانهای ما بهتر از دوره نباشد که اگر چه در استان سه نماینده بیشتر نداریم اما قریب به 8 هم استانی را در حال حاضر از سایر استانها روانه مجلس نمودیم و این مهره سازی نیاز به حمایت و همت دارد نه خدای ناکرده به مهره سوزی و نخبه سوزی که آن فاجعه خواهد بود 

  4. محمد گفت:

    در راستای توسعه استان صرف نظر از رقابتهای استانی نخبگان استان و استانهای زاگرس را باید همه دست بدست هم داده و تقویت نماییم تا ان شاءالله نیروهای این مناطق ضعیف بعضی از کرسیهای ملی را که حق ماست بدست آورده و در تسهیل جذب امکانات به این مناطق توسعه نیافته توجه خاص و ویژه مبذول گردد ، میطلبد که کلیه نمایندگان زاگرس و همچنین همتبارانی که در سایر استانها به مجلس راه یافته اند با حمایت خویش این مهم را عملی سازند که شاید هیچ دوره ای برای استانهای ما بهتر ازاین دوره نباشد که اگر چه در استان سه نماینده بیشتر نداریم اما قریب به 8 هم استانی را در حال حاضر از سایر استانها روانه مجلس نمودیم و این مهره سازی نیاز به حمایت و همت دارد نه خدای ناکرده به مهره سوزی و نخبه سوزی که آن فاجعه خواهد بود

  5. حسين گفت:

    محمد جان ..سه تا نماينده كه استان خودمون دوتا هم تهران ..مابقيش كجاست؟؟؟

  6. مسعود مولایی گفت:

    انشاالله تاجگردون نایب رئیس اول هستن چون لیاقتشو داره

  7. شرمت الله گفت:

    بنده از حسن همه عزیزان نسبت به پیشرفت جناب دکتر تاجگردون تشکر میکنم 

    پیشرفت تاجگردون  برابر است با پیشرفت یکایک افراد استان و تاجگردون برای استان وزنه خوبی ست جهت خارج شدن از محرومیت  

  8. هدایت جهان آباد گفت:

    دکتر تاجگردون یکی از افتخارات جنوب و زاگرس و به طور کلی ایران هست . به ایشان نباید نگاه طایفه ای و منطقه ای کرد زیرا ایشان دارای دانش بالای اقتصادی و مسلط به امر بودجه و ساز و کار مالی و برنامه ریزی در کشور است . حضور ایشان میتواند یک عامل بسیار قوی برای توسعه استان باشد

دیدگاه شما