جمعه 7 خرداد 1395 - 14:39

خاتمی: تهمت به شورای نگهبان گناه است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر نسبت به قوه قضاییه، مجریه و شورای نگهبان نقدی داریم، نباید کل آن نهاد را زیر سوال ببریم.
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه:به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز(7 خردادماه) اظهار داشت: اگر نسبت به قوه قضاییه، مجریه و شورای نگهبان نقدی داریم، نباید کل آن نهاد را زیر سوال ببریم.

وی افزود: اگر فردی بیاید و کل یک نهاد را زیر سوال ببرد، این تهمت و گناه است. افراد جوانی که معمولا بیشتر در فضای مجازی هستند، نباید تا یک حرف و تهمتی را می‌شنوند، در سایت‌شان قرار داده و سریع به همدیگر اطلاع دهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه گناه تهمت فقط شخصی نیست ادامه داد: وقتی می‌گوییم که تهمت یک گناه و رذیله اخلاقی است، نباید فقط به مسائل شخصی تسری بدهیم چه بسا اثر گناه تهمت در فضای مجازی و رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب بیشتر باشد و ماندگار شود.

وی با بیان اینکه تهمت از سوی یک مسئول بزرگ‌تر است ابراز کرد: روش پیامبر اسلام(ص) این بود که کمترین بهایی به تهمت نمی‌دادند و به صرف یک اتهام، با کسی برخورد نمی‌کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر که در سال 1361 باعث شد تا کمر دشمن بشکند از یاد بردنی نیست. این شهر بعد از 578 روز دوباره آزاد شد و در آن زمان که اوج مشکلات در داخل کشور بود این جمله امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد بر پیشانی شهر می‌درخشد که به واقع چنین است. جا دارد همین‌جا از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به خصوص شهدای آزادسازی خرمشهر یاد کنیم و از آنها قدردانی کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: ما در هفته پیش رو مراسم 14 و 15 خرداد را داریم که در آن کسی که احیاگر اسلام ناب محمدی و نجات بخش ملت ایران از حکومت سیاه پهلوی بود به ملکوت اعلا پیوست. تجلیلی که از مقام شامخ امام راحل در این روز میشود فقط قدردانی کوچکی از اقدامات ایشان است. ما در همین زمان یک رویداد مهم دیگر را هم داریم که انتصاب مقام معظم رهبری به مقام رهبری امت ایران است.
وی افزود: خبرگان دوره اول بزرگ مردی را به رهبری ملت ایران برگزیدند که سیاستمداران امروز جهان از ایشان به عنوان بزرگترین مرد سیاسی جهان یاد می‌کنند. ما باید با ولایتمداری خود شکرگزار این انتخاب باشیم البته ولایتمدار بودن با ولایت شعار بودن متفاوت است و همه باید به صورت معتدل ولایتمدار باشیم.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: معتدل شما مردم عزیز هستید که با ولایت بودید، هستید و خواهید بود و شعار می‌دهید که ما همه سرباز توییم خامنه‌ای. در هفته‌ای که گذشت ما افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را داشتیم مجلسی که پیشانی‌اش پیام مقام معظم رهبری و تعابیر به خصوص ایشان بود.
وی با اشاره به انتخاب رئیس و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این انتخابات در فضای دوستانه برگزار شد و نکته آن این بود که شخصی که از یاران نزدیک مقام معظم رهبری است یعنی آیت‌الله جنتی ریاست مجلس را بر عهده گرفت رسانه‌های استکبار در زمان انتخابات بارها سعی در تخریب ایشان داشتند ولی چون این نمایندگان منتخبان ملت هستند شما با انتخاب خود مشت محکمی در دهان استکبار کوبیدید.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به واژه  جهاد اکبر که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد گفت: اگر از کفار تبعیت نکنید اهل جهاد کبیر هستید. ما در حال این جهاد هستیم چیزی که دشمنان ما در 8 سال جنگ تحمیلی و بعد از آن با تحریم و تبلیغات به دست نیاورند امروز می‌خواهند با جنگ نرم به  دست آورند.
وی اضافه کرد: در جنگ نرم چند وسیله برای جنگیدن وجود دارد که یکی از آنها باختن روحیه است یعنی اینکه عده‌ای بگویند ما نمی‌توانیم با آمریکا بجنگیم. این همان چیزی است که دشمن در قالب فضاسازی انجام می‌دهد.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی سوسیال دموکراسی شرقی را سرنگون کرد و در آینده نزدیک لیبرال دموکراسی غربی هم شکست خواهد خورد.
وی در ادامه با اشاره به مسئله نفوذ به عنوان دومین ابزار دشمن در جنگ نرم اظهار داشت: نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دومین ابزار دشمن در جنگ نرم است. این واژه از عید فطر سال گذشته ده‌ها بار از سوی مقام معظم رهبری تکرار شده است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: ابزار دیگر دشمن تخریب عناصر قدرت نظام است. عناصری که به میدان آمده و دشمن را به روز سیاه می‌کشاند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد:‌دشمن عناصر مومن و انقلابی را به نام افراطی و تندرو و روحانیون انقلابی و وفادار به نظام را با آرم افراطی و آخوند حکومتی تخریب می‌کنند.
آیت‌الله خاتمی به تخریب نهادهای تاثیرگذار نظام از سوی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن نهادهای تاثیرگذار در نظام همانند شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تخریب می‌کند. این عزیزان در روز حادثه و قبل از حادثه، بازوهای توانمند این ملت محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به نقش دشمن در دو قطبی کردن جامعه گفت: دشمن می‌خواهد جامعه‌ای را که به فضل خدا یک راه و رهبر دارد را دو قطبی کند. ما نباید از دشمن و مسائل اصلی غفلت کرده و به مسائل فرعی بپردازیم.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد:‌ تنها راه مقابله با نقشه‌های دشمنان، ایستادگی، مقاومت و بصیرت افزایی در این مسیر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حج تمتع امسال و عدم همکاری آل سعود با هیئت ایرانی در این زمینه پرداخت و خاطر نشان کرد: هیئت ایرانی درباره موضوع حج، برای دومین مرتبه به جده رفته‌اند اما حکام لجباز و جاهل آل سعود در برابر خواست حق ملت ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.
آیت‌الله خاتمی در همین باره افزود: مردم ما عزیز و باکرامت هستند. ما حجی می‌خواهیم که به حجاجمان توهین نشود و امنیتشان تامین شود. ما در عربستان نه سفارتخانه داریم و نه کنسولگری؛ هرچه که به سران آل سعود می‌گوییم که درباره امنیت حجاجمان تضمین بدهید، تضمین نمی‌دهند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد:‌ بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت تمام تلاششان را به کار گرفتند تا امسال حج ایرانی‌ها بر پا شود اما آل سعود نگذاشت. مفتیان جنایتکار آل سعود مدام می‌گویند که ایرانی‌ها نمی‌‌خواهند به حج بیایند که این دروغ است.
آیت‌الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: این حادثه نشان داد که بار دیگر همچون حادثه جمعه خونین و همچنین حادثه جان باختن حاجیان جهان اسلام، آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفه را ندارند.
وی افزود: حرمین شریفین بایستی تحت نظر و اداره هیئتی از دول اسلامی که به اسلام دلدادگی عمیق دارند و جانشان مملو از نفرت از استکبار است، باشد. آدم‌ها و عمله‌های صهیونیست، لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192674
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما