پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 22:54

از خط و نشان زارعی برای پیمانکار سد تنگ سرخ تا رمزگشایی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عقب ماندگی استان در سفر وزیر نیرو + تصاویر و حواشی

در ادامه مراسم وزیر نیور با هلیکوپتر به گچساران سفرکرد و در مراسم افتتاحیه تأمین آب در حوزه ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران و فاز نخست فاضلاب دوگنبدان حاضر شد.

گروه اجتماعی- وزیر نیرو با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد طرح تأمین آب در حوزه ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران و فاز نخست فاضلاب دوگنبدان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد را افتتاح کرد.

به گزارش بویرنیوز؛ حمید چیت چیان در سفر به استان و ضمن بازدید از سد تنگ سرخ اظهار داشت: تا هنگامی مسأله معارضین محلی سد تنگ سرخ و تملک اراضی حل نشود نباید عملیات اجرایی در این مناطق انجام شود چرا که ما راضی به ناراحتی و آسیب دیدن عده ای از مردم نیستیم.

آب و برق گران نمی شود

وی مهم ترین برنامه وزارت نیرو را “مدیریت مصرف” بیان و تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد از منابع آبی خوبی برخوردار بوده و از این لحاظ جزء غنی‌ترین استان‌های کشور است، اما به سبب توپوگرافی و شرایط خاصی که دارد باید برای تأمین آب آن فکر جدی شود.

چیت چیان با بیان اینکه عملیات اجرایی سد تنگ سرخ باید با تدابیری سرعت داده شود، گفت: تاکنون تصمیمی برای گرانی آب و برق اتخاد نشده است.

همچنین در این بازدید نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس بیان داشت: سد تنگ سرخ؛ تنها سد بالادستی در استان است که باید بیشتر مورد توجه باشد را که سایر سدهای استان در پایین دست قرار دارد و عملا سودی برای ما ندارد.

IMG_3754

خط و نشان زارعی برای پیمانکار سد تنگ سرخ

غلام محمد زارعی با انتقاد به عملکرد پیمانکار این پروژه گفت: مردم منطقه تعامل خوبی با دولت داشته اند و کم کاری ها از جانب پیمانکار می باشد که اگر توان ادامه کار را ندارد قطع به یقین باید کنار گذاشته شود.

در ادامه مراسم وزیر نیور با هلیکوپتر به گچساران سفرکرد و در مراسم افتتاحیه تأمین آب در حوزه ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران و فاز نخست فاضلاب دوگنبدان حاضر شد.

در ابتدا مدیرعامل آب منطقه ای اظهار داشت: طرح تأمین و انتقال آب به اراضی ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران از سال ۹۱ شروع شد و در سال ۹۴ به پایان رسید.

علی لطفی افزود: این طرح با پمپاژ ۳۵ میلیون متر مکعب آب در سال از رودخانه زهره به منظور توسعه ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای ماهور باشت، پاکوه، سربیشه، بیدزرد، سراب ننیز و بخشی از دشت امامزاده جعفر گچساران اجرا شد.

وی تصریح کرد: برای این پروژه  ۸۴ میلیارد تومان هزینه شد که امیدواریم نقش بسزایی در رونق کشاورزی منطقه بگذارد.

علی لدنی نژاد نفر بعدی بود که پشت تریبون رفت و به بیان مشخصات پروژه فاز نخست فاضلاب دوگنبدان پرداخت.

IMG_3451-1

مدیرعامل آبفای شهری گفت: طرح فاضلاب دوگنبدان شامل تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ۷٫۲ کیلومتر خط انتقال فاضلاب و ۶ هزار فقره انشعاب نصب شده فاضلاب است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از این طرح ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آبفای شهری استان بیان کرد: احداث شبکه فاضلاب دوگنبدان از ۸۲ و عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر نیز از سال ۸۶ آغاز شده بود اما تا نیمه نخست سال ۹۲ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در ادامه با تغییر مشاور و پیمانکار پروژه در عرض 11 ماه توانستیم عملیات اجرایی را 100 درصد اجرایی کنیم.

خادمی: طریق مناسبی برای رفع محرومیت کهگیلویه و بویراحمد اتخاذ نشده

موسی خادمی نیز ضمن قدردانی از خدمات دولت تدبیر در استان، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در صنعت برق به لحاظ قرار داشتن زیر نظر استان خوزستان و کم توجهی این استان به پروژه‌های برقی، پیشرفت و وضعیت مطلوبی ندارد.

استاندار استان تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و درواقع طریق و راه مناسبی برای برون رفت از محرومیت ها پیش بینی و اتخاذ نشده که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر 8.5 میلیارد متر مکعب از منابع آب کشور در این استان قرار دارد که بیش از 6.5 میلیارد متر مکعب از این آب‌ها از منابع آبی همین استان تولید می‌شود.

خادمی بیان کرد: در بخش نفت و گاز و جنگلی با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد امکان توسعه کمتری وجود دارد اما در بخش منابع آب باید برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی مطلوبی صورت گیرد.

IMG_3465

در ادامه وزیر نیرو که قرار بود بازدید هوایی از برخی مناطق کهگیلویه داشته باشد با حضور در این شهرستان از زمین‌های کشاورزی دشت کلاچوی کهگیلویه بازدید کرد.

در این بازدید، نماینده کهگیلویه بزرگ با بیان این‌که تاکنون کسی به فریاد مطلومیت دشت‌های این شهرستان از جمله کلاچو نرسیده است از وزیر نیرو خواست فکری به حال زمین‌های تشنه این منطقه کند.

عدل هاشمی‌پور همچنین در بازدید وزیر نیرو از دشت‌های کلاچوی دهدشت با بیان این‌که در مقطعی کارگر وزارت نیرو بودم اظهار داشت: همه تونل‌ها و پروژه‌هایی در سطح کشور با من آشنا هستند.

82089284-70752670

وی نبود جاده مناسب برای شهرستان لیکک با مرکز کهگیلویه و همچنین نبود ایستگاه های قوی و نیروگاه برق را از سایر مشکلات حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

وزیر نیرو اظهار داشت: وزارت نیرو برای تسریع در روند اجرایی شدن مطالعات سد مارون ۲ از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

حمید چیت چیان عنوان کرد: تخصیص اعتبار برای سرعت بخشیدن به پروژه تامین آب دهدشت غربی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح آبرسانی دهدشت غربی ۷۴ درصد و فاز دوم نیز ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.

حواشی:

  • حضور تعدادی از کارکنان صنعت آب و برق استان در اعتراض به وضعیت اشتغال و تبدیل وضعیتشان
  • قطع چند دقیقه ای برق و اختلال در بخشی از مراسم سخنرانی ها!
  • سرباز زدن نگهبان فرودگاه شرکت نفت گچساران از خواسته فرماندار مبنی بر اجازه ورود خورد به فضای باند فرودگاه
  • نصب بنرهای متعدد برای غایت مراسم افتتاحیه! و تعریف و تمجید مکرر یکی از سخنرانان از این غایب!
  • سرکشی هوایی وزیر زمینی شد، برخلاف برنامه وزیر مبنی بر بازدید هوایی در شهرستان کهگیلویه اما مهندس چیت چیان از دشت‌های کلاچوی دهدشت بازدید حضوری داشت.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما