پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 19:34

پیش‌بینی راه‌اندازی 100 صندوق خرد روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور بانوان و خانوده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی ما در حوزه زنان و خانواده استان راه‌اندازی 100 صندوق خرد روستایی بوده که انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

 خبرگزاری فارس: پیش‌بینی راه‌اندازی 100 صندوق خرد روستایی در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش بویر نیوز به نقل از فارس، فریبا رحمان پور ظهر امروز در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به نقش زنان در تمامی عرصه‌ها اظهار کرد: با توجه به نقش مهمی که زنان در خانواده ایفا می‌کنند لذا می‌توانند به عنوان یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه زنان در برخی امورات نقشی به مراتب بیشتر از مردان در اقتصاد و فعالیت‌های خانواده دارند، گفت: فعالیت زنان قطعا موجب رونق اقتصادی جامعه می‌شود.

رحمان‌پور نقش زنان روستایی در توسعه کارآفرینی را مهم عنوان کرد و گفت: جامعه زنان می‌توانند اثرات بسیار خوبی در بحث کارآفرینی داشته باشند و بازوی توانمندی برای توسعه روستایی باشند.

این مسؤول در ادامه سخنان خود اذعان کرد: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت استان 629هزار و 658 نفر بوده که از این تعداد 329 هزار و 785 نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

وی جمعیت زنان روستایی کهگیلویه و بویراحمد را 157 هزار و 300 نفر عنوان کرد و گفت: 48 درصد مردم استان در روستاها و 52 درصد در شهرها سکونت دارند.

رحمان‌پور تعداد تعاونی زنان روستایی در کهگیلویه و بویراحمد را هشت تعاونی و 13 صندوق خرد عنوان کرد و گفت: تعداد اعضای تعاونی‌های زنان استان 5 هزار و 655 است.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور زنان با اشاره به ظرفیت جامعه زنان استان تصریح کرد: انتظار می‌رود مسؤولان کشوری در زمینه ارتقاء جایگاه اجتماعی، اقتصادی زنان روستایی استان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشنهادات خود در حوزه زنان و توسعه این بخش اذعان کرد: پیشنهاد دارم منابعی برای توانمندسازی زنان کارآفرین در نظر گرفته شود.

رحمان‌پور اذعان کرد: قطعا با ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین به جهت تقویت نقش زنان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موثر واقع می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به پیشنهادات خود در حوزه زنان ادامه داد: تقویت و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد جهت آموزش تسهیل‌گران زن در روستاها نیاز ضروری است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی ما در حوزه زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی 100 صندوق خرد روستایی بوده که انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

رحمان‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه کار صندوق‌های خرد روستایی قرار است با مشارکت مردم و کمک دولت صورت گیرد، گفت: انتظار می‌رود از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اقدامات لازم برای تجهیز منابع این 100 صندوق خرد روستایی لحاظ شود.

این مسؤول تصریح کرد: حمایت از زنان کارآفرین استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت استفاده از تبادل تجربیات داخل و خارج کشور و اعزام زنان کارآفرین به سایر استان‌‌ها و خارج از کشور به منظور استفاده از اطلاعات دانش روز از دیگر پیشنهادات در حوزه زنان بوده که مستلزم حمایت مسؤولان مربوطه است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های فراوان در حوزه کشاورزی و صنایع دستی انتظار می‌رود بخشی از منابع معاونت توسعه روستایی برای ایجاد بازار محصولات زنان استان اختصاص داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از زنان روستایی در راستای آموزش این قشر در زمینه کارآفرینی و اشتغال حرفه‌آموزی مدنظر قرار گرفته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192560
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما