پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 10:52

دردسر رهبر کشته شده طالبان برای پاکستان

وزیر کشور پاکستان در واکنش به پیدا شدن مدارک پاکستانی رهبر کشته شده طالبان،‌دستور داد سازمان ثبت احوال (نادرا) بار دیگر مدارک شناسایی شهروندان پاکستانی را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان دستور داد سازمان ثبت احوال (نادرا) بار دیگر مدارک شناسایی شهروندان پاکستانی را بررسی و تایید کند.

وی دستور داد تا تمام مدارک شناسایی پاکستانی که برای اتباع خارجی صادر شده است باطل شود.

به گزارش دیلی پاکستان،‌ چودهری‌نثار‌علی‌خان که سرپرستی اجلاس ویژه در مرکز ثبت احوال پاکستان (نادرا) را به عهده داشت گفت: باید به جهان ثابت کنیم که در پاکستان برای اتباع بیگانه مدارک شناسایی جعلی صادر نمی‌شود.

خان اظهار داشت: به دست آوردن کارت ملی و سایر مدارک شناسایی پاکستانی به راحتی میسر نیست و متقاضیان باید طبق قوانین عمل کنند.

وی تأکید کرد: با دقت روی مراحل صدور مدارک شناسایی نظارت می‌کنیم و در سازمان ثبت احوال جایی برای فساد مالی همچنین تخلف وجود ندارد.

اقدام چودهری‌نثارعلی‌خان در واکنش به مدارک شناسایی پاکستانی «ملا اختر منصور» رهبر کشته شده طالبان صورت می‌گیرد.

بعد از کشته شدن رهبر طالبان در حمله پهپادهای آمریکایی، مدارک شناسایی پاکستانی وی با نام «ولی محمد» کشف شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر کشور در یک مصاحبه خبری گفت: با وجود تأیید رسمی آمریکا، هنوز نمی‌توان تعیین کرد که فرد کشته شده در حمله پهپادهای آمریکایی رهبر طالبان است.

وی افزود: بدون تست دی ان ای نمی‌توان هویت فرد کشته شده را تعیین کرد بنابراین منتظر نتیجه تحقیقات در این زمینه هستیم.

وزیر کشور پاکستان گفت: بعد از کشته شدن رهبر طالبان، پیشنهاد مذاکره به این گروه دیگر فایده‌ای ندارد و آمریکا با این اقدام، مذاکرات صلح با دولت افغانستان را به چالش کشید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192529
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما