پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 1:36

توافق مقدماتی ایران و سعودی درباره حج

معاون وزیر حج سعودی از توافق مقدماتی با طرف ایرانی درباره حج امسال خبر داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روزنامه سعودی الریاض، “حسین شریف” معاون وزارت حج و عمره عربستان سعودی روز چهارشنبه گفت با سعید اوحدی رئیس سازمان حج ایران درباره حج امسال به توافق مقدماتی رسیدیم.

وی افزود: امضای نهایی یادداشت جزئیات وضعیت حجاج ایرانی در نشست دوم که در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد انجام می شود.

این مقام ارشد سعودی درباره درخواست هیات ایرانی برای درج بندهایی درباره اجازه به حجاج ایرانی برای برگزاری دعای کمیل، مراسم برائت از مشرکین و توزیع نشریه زائر نیز گفت:  دولت عربستان سعودی موافق این اقدام نیست و به طرف ایرانی نیز اطلاع داده شده است.

وی افزود: دستورالعمل هایی وجود دارد که براساس توافقنامه ها و یادداشت تفاهم ها که با همه کشورهای اسلامی امضا شده باید به آنها متعهد بود این دستورالعمل ها شامل همه است و به صورت مساوی اجرا می شود.

ویزا در ایران صادر می شود

معاون وزیر حج سعودی افزود که طرف های سعودی و ایرانی نشست مثبتی را برگزار کردند و درباره همه بخش های مربوط به حجاج ایرانی توافق شد. براین اساس از سیستم الکترونیک صدور ویزا استفاده خواهد شد که در این صورت حجاج ایرانی می توانند در کشورشان ویزا را پرینت بگیرند و شرکت های هواپیمایی هم می توانند از صحت این ویزاهای الکترونیکی اطمینان حاصل کنند.

وی همچننین گفت که جزئیات مربوط به نوع شرکت های هواپیمایی برای جابجایی حجاج ایرانی نیز به سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی واگذار می شود.

عربستان سعودی قبل از این پروازها به ایران را قطع، برخی شرکت های هواپیمایی ایرانی را تحریم و فرود و عبور هواپیماهای ایرانی از آسمان سعودی را ممنوع اعلام کرده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192493
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما