جمعه 7 خرداد 1395 - 15:15

وقتی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد کاملا خلاف سیاست های دولت روحانی عمل می کند!/ درباب سخنان تاسف برانگیز معاون مطبوعاتی

آقای خردمند باید بدانند که تعطیلی سایت ها ولو بدون مجوز سیاست دولت تدبیر و امید نیست و برنامه بر حمایت و ساماندهی این پایگاه هاست و ایشان احتمالا اشتباهی رفته اند و ندانسته بر علیه سیاست های دولت گام برداشته اند!

گروه فرهنگی – خردادماه سال گذشته حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: از ابتدای استقرار دولت یازدهم تاکنون بیش از 2 هزار عنوان نشریه مجوز فعالیت گرفته اند که 35 درصد نشریات موجود را تشکیل می دهد.

به گزارش «بویر نیوز»، در همین حال چند روز قبل آزاد خردمند معاون مطبوعاتی اداره‌کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از خاتمه دادن به فعالیت فله‌ای سایت‌ها به عنوان یکی دیگر از کارهای اداره کل ارشاد سخن به میان آورد و گفت: بیش از 60 سایت در استان داشتیم که داد همه را درآورده بودند و تعداد آن‌ها را به 23 سایت رساندیم.

جالب است بدانید اتفاقا یکی از مهمترین محورهایی که در سخنانی رئیس جمهور پیش از انتخابات ریاست جمهوری به چشم می آمد، مساله رسانه ها، جایگاه آنها و قدرت مطبوعات بود.

دکتر روحانی البته در زمان ریاست جمهوری اش نیز در عمل نشان داد، دولت یازدهم به “شیوه های پلیسی” در حوزه فرهنگ اعتقادی ندارد و همواره بر این موضوع تاکید داشت: “در جامعه‌ای که دهان‌ها بسته و قلم‌ها شکسته شود، اعتماد از بین می‌رود” و “دولت به دنبال محیطی امن برای اصحاب رسانه است.”

خوشبختانه سیاست های دکتر روحانی در این زمینه با تدبیر وزارت ارشاد و همت دکتر انتظامی بخوبی اجرا شد و اکنون شاهد رشد کمی و کیفی بیسابقه رسانه ها هستیم و دولت یازدهم مفتخر است 35 درصد از رسانه های کشور را بعد از انقلاب اسلامی ساماندهی کرده است و مجوز داده است و البته در زمینه توقیف و تذکر به نشریات هم به نسبت چشمگیری نسبت به دولت قبل کاهش داده است.

پس واقعا جای بسی تاسف است که مسئول مطبوعات در استان اینچنین بی اطلاع سخن می گوید و به آمار غیرواقعی خود که اتفاقا خلاف مشی دولت تدبیر و امید است، اینچنین افتخار می کند!

اتفاقا تعداد سایت هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند (چه با مجوز و چه بدون مجوز) بسیار بیشتر از آمار آقای معاون هستند ولی مشحص نیست این بی اطلاعی از کجا نشات می گیرد.

ای کاش معاون مطبوعاتی اداره‌کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ذکر می کرد خود و مدیرشان چه کارهایی برای همان تعداد سایت مجوزدار کرده اند و چندبار با مسئولان آن نشست برگزار شده و از نظریات و توان آنها بهره برده اید و یا چندبار در دعاوی سازمان ها علیه آنها به کمک آنها رفته است یا سخنی به زبان آورده است یا حتی کوچکترین کک مال را به آنها کرده اند.

آقای خردمند باید بدانند که تعطیلی سایت ها ولو بدون مجوز سیاست دولت تدبیر و امید نیست و برنامه بر حمایت و ساماندهی این پایگاه هاست و ایشان احتمالا اشتباهی رفته اند و ندانسته بر علیه سیاست های دولت گام برداشته اند!

تاسف بار تر اینکه معاون مطبوعاتی چنان بر سایت ها تاخته است و اتهامات داد و ستد و پول گرفتن را که در برخی محافل به دلیل تعصبات سیاسی می زنند، بیان کرده و است و آن را دستاویزی برای کم کاری های خود و همکارانش در قبال سایت های خبری عنوان کرده است.

مجال این نیست از مافیای رسانه ای و یارانه های آنچنانی آن سخن برانیم اما همین بس که این موضوع درباره رسانه های مکتوب وجود دارد و قطعا شما نباید بی اطلاع باشید و اگر بی اطلاعید وامصیبتا! اما همین بس که این برچسب ها به سایت ها نمی چپسبد و سایت ها رسانه های بی مواجب اند که زحمت تولید اخبار را می کشند و سپس یارانه بگیران مکتوب آنها را کپی می کنند.

این مسئول به گونه ای سخن گفته که ظاهرا سابت ها از اداره ارشاد برای فعالیت خود پول دریافت می کنند و مجاز به هیچ نوع فعالیت اقتصادی در حوزه رسانه نیستند، روزنامه ها آگهی ها و یارانه های آنچنانی دریافت می کنند اما سایت ها از گرفتن هر کمک منع هستند!

آقای خردمند اکنون که بی گدار به جامعه مطبوعاتی تاخته و حرمت و آبروی زحمتکشان این عرصه را بر باد داده ای کاش جرات داشته باشد با ذکر مثال و سند رسانه های معامله گر را معرفی کند و یا شهامت عذرخواهی داشته باشد.

این ادبیات نه تنها سزاوار مطبوعات استان نبوده و نیست بلکه از فردی که اندک سواد و حداقل آشنایی با حوزه رسانه داشته باشد، بعید بود و آقای استاندار؛ افسوس که هیچ چیز در این شهر سر جای خودش نیست…

بعد التحریر:

حاکم شهری که مرغابی بود؛ بر سر آن شهر رسوایی بود…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    وقتی ادم ضعیفی مدیرکل میشه به همون نسبت ضعیف تر از اون میشه معاون و اینطوره که صداهایی از اون سازمان شنیده میشه که مبنای عقلی نداره….اقای استاندار خواهشا کاری کن…خواهشا

  2. فرهنگی گفت:

    مدیر کل ارشاد هم رانتی مدیر شده این مسولیت با رشته تحصیلی ایشان سنخیتی ندارد ما دکترای فرهنگی داریم بعنوان یک دفتردار در آموزش و پرورش از او استفاده می کنند و کسی که در حوززه فرهنگ اطلاعات دست و پا شکسته ونقلی از دیگران دارد مدیر کل می شود

  3. ناشناس گفت:

    وقتی همه از جبهه پایداری هستند و دولت هم در خواب خرگوشی است بهتر از این نمی شود ِ… ان شالله دولت تا به استان اومد خیلی چیزها گفته می شود

  4. علي گفت:

    خبر بد انعكاس داده شده بنده درجلسه بودم ايشان فرمودند شصت سايت بدون مجوز بودن كه تاكنون بيست سه تا مجوز دريافت نكردند …نگفتند تعطيل كرديم يا تعطيل شدند…كمي بفكر مرگ وعالم پس ازمرگ باشيد ازخدابترسيد تهمت نزنيد

  5. یک نفر گفت:

    دکترای فرهنگی چیه بی سواد – چنین دکترایی نداریم

  6. اا گفت:

    اداره کل اغرشاد تعطیله و ایشان هیچ خروجی نداشته است

  7. دهدشت گفت:

    این آقا هشت سال در دوره احمدی نژاد به ناحق ریس ارشاد دهدشت بود،حالا به دلیل قوم گرایی استاندار معاون مدیرکل هم هست،یادش رفته ک دفتردارمدرسه بود!

  8. .................... گفت:

    آخ و بخت دولت تدبیر و امید . آخ و بخت این استان 

دیدگاه شما