چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 15:31

درگیری لفظی یکی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد با معاون ریاست جمهوری در یاسوج (+عکس)

همایش کارآفرینی و توسعه پایدار که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در دانشگاه یاسوج برگزار شد با حواشی ناخوشایندی به پایان رسید .

خبردنا نوشت، ، مدیرکل امور بانوان و خانوده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی ما در حوزه زنان و خانواده استان راه‌اندازی 100 صندوق خرد روستایی بوده که انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه همکاری لازم در این خصوص داشته باشند.

فریبا رحمان پور در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به نقش زنان در تمامی عرصه‌ها اظهار کرد: با توجه به نقش مهمی که زنان در خانواده ایفا می‌کنند لذا می‌توانند به عنوان یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه زنان در برخی امورات نقشی به مراتب بیشتر از مردان در اقتصاد و فعالیت‌های خانواده دارند، گفت: فعالیت زنان قطعا موجب رونق اقتصادی جامعه می‌شود.

وی جمعیت زنان روستایی کهگیلویه و بویراحمد را 157 هزار و 300 نفر عنوان کرد و گفت: 48 درصد مردم استان در روستاها و 52 درصد در شهرها سکونت دارند.

رحمان‌پور تعداد تعاونی زنان روستایی در کهگیلویه و بویراحمد را هشت تعاونی و 13 صندوق خرد عنوان کرد و گفت: تعداد اعضای تعاونی‌های زنان استان 5 هزار و 655 است.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور زنان با اشاره به ظرفیت جامعه زنان استان تصریح کرد: انتظار می‌رود مسؤولان کشوری در زمینه ارتقاء جایگاه اجتماعی، اقتصادی زنان روستایی استان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشنهادات خود در حوزه زنان و توسعه این بخش اذعان کرد: پیشنهاد دارم منابعی برای توانمندسازی زنان کارآفرین در نظر گرفته شود.

رحمان‌پور اذعان کرد: قطعا با ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین به جهت تقویت نقش زنان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موثر واقع می‌شوند.

وی بیان داشت: پیش‌بینی ما در حوزه زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی 100 صندوق خرد روستایی بوده که انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

رحمان‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه کار صندوق‌های خرد روستایی قرار است با مشارکت مردم و کمک دولت صورت گیرد، گفت: انتظار می‌رود از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اقدامات لازم برای تجهیز منابع این 100 صندوق خرد روستایی لحاظ شود.

این مسؤول تصریح کرد: حمایت از زنان کارآفرین استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت استفاده از تبادل تجربیات داخل و خارج کشور و اعزام زنان کارآفرین به سایر استان‌‌ها و خارج از کشور به منظور استفاده از اطلاعات دانش روز از دیگر پیشنهادات در حوزه زنان بوده که مستلزم حمایت مسؤولان مربوطه است.

کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها موجب ماندگاری روستائیان می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها موجب ماندگاری روستائیان می‌شود.

سید موسی با اشاره به افزایش مهاجرت روستائیان به شهر گفت: در گذشته جمعیت روستایی به شهری 72 درصد به 28 درصد بود اما در حال حاضر این روند معکوس شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه به جمعیت روستایی برای ماندگاری این قشر تأکید کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم در روستاها ایجاد شده اما این امکانات هم موجب ماندگاری مردم در روستاها نشده است.

وی بیان کرد: از مجموع 729 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد 489 روستا استان از نعمت گاز برخوردار هستند، ضمن اینکه در روستاهای بالای 20 خانوار از و حتی روستاهای زیر 10 خانوار از امکانات برق، آب و جاده برخوردار هستند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش روستائیان و جامعه روستایی در تولیدات محصولات و نیازمندی‌های کشور، افزود: روستائیان همواره در تولیدات محصولات مورد نیاز جامعه نقش مهم و اساسی را داشتند و باید این افراد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

خادمی با اشاره به اینکه باید اقتصاد در دل روستاها وارد شود، گفت: کارآفرینی موتور محرک توسعه اقتصاد است، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها موجب ماندگاری روستائیان می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارآفرینی باید به صورت مدرن صورت گیرد، تا شاهد نتایج و ثمرات بیشتری در روستاها باشیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: تعاونی‌هایی که به صورت تشکل هستند با مسئولیت پروژه‌ها به هر تعاونی بانوان، مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی در تمامی امور از کارآفرینان حمایت کنند

دکتر سید ابوالفضل رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تسهیلاتی برای کارآفرینان در نظر بگیرند و همواره در تمامی امور از آن‌ها حمایت کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کارآفرین را عالم، اندیشمند و خلاق عنوان کرد و گفت: کارآفرین انسانی است که علاوه بر شجاعت و خلاقیت ریسک‌پذیر است.

این مسؤول کارآفرین را ارزشمند خواند و گفت: کاش در جامعه ما کارآفرین مغتنم و عزیز و محترم شمرده شود و در تمامی امور از آن‌ها حمایت شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نقش کارآفرینان در تحقق شعار سال را مهم عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی و سهمیه‌بندی مواد خوراکی نیست بلکه اقتصاد پیشتاز و خلاق است.

رضوی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی توانایی مالی جامعه اسلامی به اندازه‌ای زیاد شود که برای جلب محبت مقداری از مال و دارایی به غیر مسلمان نیازمند داده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی نیازها برطرف شود، گفت: در باب اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در روستاها برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار دادیم.

این مسؤول تصریح کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از روستائیان هر استان هر اندازه که می‌تواند روستای نمونه توسعه یافته که اشتغال ایجاد کردند را تعریف کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اذعان کرد: تعاونی‌هایی که به صورت تشکل هستند با مسئولیت پروژه‌ها به هر تعاونی بانوان مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

پس از سخنان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری رئیس جهاد کشاورزی استان سخنانی را مطرح کرد که این سخنان به مذاق دکتر رضوی خوش نیامد .

مهندس گوهرگانی پس از اتمام سخنان دکتر رضوی تاکید کرد : وجود چنین منابعی در استان به هیچ وجه صحت ندارد .

این مسئول گفت : مطالب ارائه شده از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صحت نداشته و گفتن این مطالب سبب خواهد شد تعداد زیادی از کارافرینان استان جلوی ادارات برای گرفتن تسهیلات صف بکشند .

وی افزود : بهتر بود دکتر رضوی از ارائه این مطالب خودداری می کردند که سبب بوجود آمدن شبهه برای مردم استان نشود .

در ادامه دکتر رضوی که از این مطالب به شدت عصبانی شده بود مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بوراحمد را به بی خبری از قوانین متهم کرد و افزود : شما بجای اینکه بعنوان سخنگوی استاندر صحبت کنید بهتر است کمی در زمینه مطالب ارائه شده تحقیق نمایید تا در یک همایش مسئول دولت را به دروغگویی متهم نکنید.

بگو مگوهای رئیس جهاد کشاورزی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تا بیرون از سالن همایش نیز ادامه پیدا کرد که با وساطت استاندار و معاونین و دیگر حضار به پایان رسید .

1 2 3 4 5 6 7 8 9

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192443
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    درودبرگوهرکانی احسن به این شهامت .هرچندتاوان خواهددادچون این دولت طاقت انتقادحتی ازیه برنامه کودک رونداره چه برسه به یه مسول .ولی چیزی که عیان است چه حاجت به دروغگویی است….احسن برگوهرکانی عزیز

  2. روژان گفت:

    سلام….خوشمان آمد…درود بر مرد شجاع ونترس ….دست مریزاد دکتر جان اگر همه مسولان استان شجاعت و جسارت شما رو داشتند و یا شما رو الگو قرار بدن..ب زودی شاهد تحولات اساسی خواهیم بود….خیلی ایول داری

  3. ناشناس گفت:

    باتشکرازشهامت دکتر گوهرگانی که الحق والنصاف شخصیتی اسلامی ومردمی هستند آفرین برغیریت باوی بودن .ازگچساران

  4. روژان گفت:

    راستی جناب رضوی یادم رفت ب شما بگم…خیطی مالیات داره…

  5. کیارش گفت:

    باتشکرازشهامت دکتر گوهرگانی که الحق والنصاف شخصیتی اسلامی ومردمی هستند آفرین برغیریت باوی بودن .ازگچساران

  6. بی نام گفت:

    مدیر حفظ نباتات شون نماینده کامل تدبیر و امید در سازمان جهاد کشاورزی هستن…دست مریزاد

  7. خیرخواه گفت:

    گوهرگانی یه مدته که فکر کرده استانداره.نه اینکه پشتش به تاجگردون گرمه و ماشاالله تو تمام مراسماتش هم شرکت میکنه به شدت غرور بهش غلبه کرده و آقای نماینده رو به عنوان حامی پر و پا قرصش میدونه که البته هم همینطور هست و به همین دلیل به هر شخصیتی که دلش بخواد ناسزا میگه.

    ولا تمش فی الارض مرحا

  8. سجاد.ح سی سخت گفت:

    احسنت براین شجاعت.بایدتاسف خورد ازمدیران تدبیروامید

  9. ایمان گفت:

    ای حرکت فیس نیاره. یوهم راه بزرگواری نه ادامه دا… چماق لری…  بهتر بی با  وند د برتی جلو نه فرا یش بدایی

  10. من گفت:

    نه که خودش خيلي ادم رو راستي هست بهس برخورده که رضوي حرف راست نيزنه 
    والا به اون ازمون واقعي اش قسم که ايشون خيلي ادم دلسوز وصادقيه مخصوصا دلش براي مردمي ميسوزه که قراره بيان وام بگيرن 

  11. روزیتا گفت:

    مقصر اصلی استاندار ……. که مدیرش اینطوری به معاون رئیس جمهور حمله میکند البته شاید این هم کار خود استاندار باشه؟؟

  12. Mohammad گفت:

    گوهرکانی اگر راست هم گفته باشد ولی با تدبیر نبوده است و عوام پسند حرف زده.

  13. علی از یاسوج گفت:

    اگر گچساران بود گوهرگانی همین حرکت را می کرد؟

  14. مشاور گفت:

    ای کاش موقع اون لحظه درگیری لفظی دکتر گوهرگانی با رضوی. مهندس ویسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی اونجا بود. 

  15. بویراحمدگرمسیر گفت:

    مرحبا به شجاعت دکتر گوهرگانی.‌‌
    مدیری قابل  و  با روحیه  و پرتلاش  برای گرفتن حق استان محروم و روستاهای محروم تر آن .‌‌.. 
    بدون تملق و با شیوه ای انقلابی  حقوق  استانی و نه شهرستانی را با جرأت مثال زدنی طلب می کند
    به نوبه خودم دست همچین مدیرانی را می بوسم

  16. روژان گفت:

    مشاور جان میشه بیشتر توضیح بدی…چرا باید جناب ویسی می بود.؟؟؟

دیدگاه شما