چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 11:53

نامه غلامرضا تاجگردون به ادارت درباره جذب و استخدام نیرو

گروه سیاسی – غلامرضا تاجگردون در نامه ای به ادارات نسبت به استخدام ها توضیحاتی داد.

به گزارش بویرنیوز، متن این نامه به شرح زیر است:

مدیران محترم ادارات شهرستان‌های گچساران و باشت
با سلام و احترام
مردم شریف گچساران و باشت با حضور پرشور خود یک‌بار دیگر این‌جانب را به‌عنوان وکیل خود برگزیده و اعتماد مجدد خود را با رأی بالا اعلام نمودند. نتیجه انتخابات دارای چند نکته اساسی بوده که لازم است مدیران محترم اجرایی به‌دقت مورد توجه قرار دهند.
رأی بالای بیش از 73 درصد بیانگر رأی آحاد جامعه بوده و دقت شود تعصبات قومی، قبیله‌ای و سیاسی مانع از اجرای قوانین و مقررات نشود آحاد مردم جامعه همچنان که ترکیب آراء نشان می‌دهد همه اقوام و طوایف مشارکت حداکثری داشته و رأی این‌جانب همچنان که انتظار می‌رفت به شکل گسترده از تمامی اقوام بوده و ضرورت دارد حال که مردم این‌چنین وحدتی آفریدند مسئولین نیز همت کرده و در ارتقاء آن بکوشند، اگرچه حتی در دوره نهم مجلس هم نگاه قومی و سیاسی نداشتم و رأی مردم این را اثبات نمود، تمایل دارم آن رویه توسط مسئولین هم‌افزا شده و نتیجه شیرین انتخابات در طول این دوره به کام مردم تلخ نگردد.
آنچه مردم در طول دوران انتخابات همواره از آن گله‌مند بودند حول محورهای زیر بوده که لازم است فرمانداران محترم و کلیه مدیران اهتمام لازم برای رفع این معضل جدی برداشته و بدیهی است حقیر هم تمام تلاشم را برای به ثمر رسیدن این تلاش به عمل خواهم آورد.
1- موضوع بیکاری، به‌عنوان معضل جدی که البته ریشه در اقتصاد کشور داشته ولی تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در این دوره می‌بایستی برنامه اول همه ادارات و سازمان‌ها باشد و قطعاً مردم و وکیل مردم کوتاهی در این زمینه را نخواهد پذیرفت. برنامه‌ها و اولویت‌ها در برنامه جداگانه به‌زودی تقدیم خواهد شد و امیدوارم فرمانداران محترم و مسئولین استان تنها شاخص ارزیابی مدیران و کارکنان ادارات و سازمان‌ها را تلاش برای رفع بیکاری و تسهیل فعالیت عمران و سازندگی قرار دهند.
2- وجود تبعیض در جذب نیروهای در طرح و پروژه‌های درون شهرستان و همچنین ادارات شهرستان؛ بالأخص شرکت نفت گچساران که متأسفانه علیرغم تمام تلاش صورت گرفته در گذشته همچنان بوی تبعیض احساس می‌شود. لذا لازم است تا بروز رونق در طرح‌ها و پروژه‌ها و همچنین آغاز بکار فعالیت‌های اقتصادی اقدامات زیر انجام پذیرد:
الف: فرمانداران محترم ترتیبی اتخاذ نمایند تا همه پیمانکاران در حال فعالیت در منطقه، تنها در شرایطی از نیروهای غیربومی استفاده کنند که نیروی مشابه در منطقه وجود نداشته باشد. رعایت این بند با توجه به انبوه طرح‌های عمرانی در منطقه می‌تواند کمک شایانی در رفع معضل بیکاری جوانان منطقه داشته باشد. ادارات کار، رفاه و امور اجتماعی لازم است ضعف گذشته خود را در این زمینه در اسرع وقت رفع نمایند.

منطقه می‌تواند کمک شایانی در رفع معضل بیکاری جوانان منطقه داشته باشد. ادارات کار، رفاه و امور اجتماعی لازم است ضعف گذشته خود را در این زمینه در اسرع وقت رفع نمایند.
ب: ادارات و سازمان‌های محلی جذب نیرو را صرفاً با مکانیسم استعلام، آزمون و روش‌های شفاف انجام دهند و هر روش غیر از این مذموم است و دقت شود در جذب نیرو، انسان‌های شایسته، خانواده‌های مستمندتر، خانواده‌هایی با تعداد بیکار بیشتر، متأهلین و کسانی که سن به‌کارگیری آنان در مرز قرار دارد در اولویت قرار داشته باشد. این روش حتی شامل نیروهای موقت، روزمزد و مواردی از این قبیل باشد که تجربه گذشته نشان می‌دهد بیشترین روش تبعیض با استفاده از این روش بوده که لازم است مسئولین ادارات و بالأخص فرمانداران محترم دقت لازم را مبذول فرمایند.
ج: بیشترین نگرانی و اعتراض مردم، نگرانی جذب فامیلی در ادارات می‌باشد. دقت در رفع این معضل نیز ضروری و بدیهی است در صورت بروز این موارد مردم ناگزیر به اظهار شفاف برای رفع مشکل خواهند شد
د: دفاتر این‌جانب در گچساران و باشت و تهران دقت فرمایند تحت هیچ شرایطی اقدام به معرفی افراد متقاضی شغل به ادارات استان و شهرستان ننمایند و صرفاً نظارت بر این چهارچوب را به عمل آورده و نامه‌های ارسالی صرفاً به ادارات کار انجام خواهد پذیرفت و ادارات کار هم مکلف به تهیه چارچوب منظم و شفاف برای انتقال تقاضا به ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌ها خواهند بود. بدیهی است پیگیری حقوق تضییع شده مردم و متقاضیان شغل همچنان  توسط دفاتر این‌جانب انجام خواهد پذیرفت. متأسفانه عمل کرد گذشته نشان داده برخی از دستگاه‌های اجرایی با هدایت متقاضیان خاص به‌سوی این‌جانب و دفاتر، به خواست خود که معمولاً قومی و قبیله‌ای بوده عمل کرده و هزینه این تبعیض متوجه حقیر یا دفاتر این‌جانب شده است.
ه: امیدوارم مدیران کل استان ترتیبی اتخاذ نمایند جذب نیرو در ادارات کل استان عادلانه‌تر باشد تا موجبات بیشتر اعتماد مردم دیگر نقاط استان به مرکز استان عزیزمان بیشتر از گذشته فراهم شود.
تلاش دولت محترم و ادارات استان و شهرستان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ستودنی بوده که قطعاً تداوم خواهد داشت و چه زیباست این تلاش ارزشمند با همدلی بیشتر و رفع تبعیض و ایجاد شغل بیشتر زیباتر گردد.

ارادتمند
غلامرضا تاج گردون
رونوشت:
جناب آقای دکتر خادمی استاندار محترم استان جهت استحضار و بذل‌توجه

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192411
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رهگذر گفت:

    اقای تاجگردون اگر در قضیه جذب واستخدام صادق هستید دلیلی وجود ندارد که ناه دست کسی دهید وفقط نیاز به نظارت روی مدیران لازم است تا خلاف انجام ندهد

  2. بیکار توانا گفت:

    همه فک و فامیلتو بردی سر کار دیگه کسی رو نداری

  3. ناشناس گفت:

    جهت اطلاع آ قا ی دکتر رونوشت برای سازمان مدیریت استان که باید بانی عدالت باشد زده شود در طول این پنج ما این همه نیرو بدون استخدام ازکجا وارد سازمان مدیریت استان شدن؟ چرا

  4. فرهنگی گفت:

    واقعا برخی از این مدیران لایق شما نیستند و دنبال بده و بستان هستند باید یک اصلاحاتی انجام گیرد آموزش و پرورش از اداراتی است که نیاز به چینش جدید دارد اما برخی از مدیران می توانند کار کنند اما از روی برخی هواداران و فامیل شما که خودتان را در جریان نمی گذارند تحت فشار هستند ونمی دانند به وظایف قانونی عمل نمایند یا دنبال تثبیت کرسی شان باشند.سایر ادارات هم نیاز به اصلاح دارند بگذارید تا با این اصلاحات موکلین شما هوای تازه ای دریافت کنند بگذارید چرخش نخبگان انجام گیرد.از مدیرانتان بخواهید هرکس فردی توانمندتر از خود در اداره ا ش سراغ دارد کنار بکشد و با استعفای خود از ضایع شدن حقوق شایستگان و موکلین خودداری کند

  5. علی رستی گفت:

    درود  فراوان  به  بزرگ مرد تاریخ  استان و دیگر  بزرگان  استان 
    اگر شما و مسئولین  استان  ما  که تعداد بیشتری  از  آنها  در  راس  قرار  دارند،  همپای  با  این  عقیده  گام  بردارند، بدون  شک  بی  تاثیر  نخواهد  بود. 
    به امید  رفع  مشکلات  جوانان ، چرا  که  به عقیده بنده  مهمترین  مشکل استان  براندازی  بیکاری  است. 

  6. تفکر باید گفت:

    آقای تاجگردون بی شک شما خود بیشتر از همه بین اقوام خود و مردم ساده گچساران تبعیض گذاشتید. از ریاست جهاد کشاورزی استان گرفته (جعفر گوهرگانی ) که پسرخاله شما می باشد تا تمامی کله گنده های شرکت نفت و سایر ادارات از اقوام شما می باشند و با دست و اشاره شما بر سر کار آمده اند و اکنون آن‌ها خودشان بین اقوام خود و مردم ساده و بی پارتی (کسانی که نسبتی با شما ندارند) تبعیض گر ماهری شده اند . پس دیگر بدنبال چه کسی می باشید. همه این حق خوری ها کار شما و اقوام به کارگماشته شماست…..تاسف فراوان برای شما

  7. حق خوری تا کی گفت:

    به خدا قسم برادرم در یک آزمون استخدامی نفر اول شد ولی رییس آن اداره خواهر خودش را با 10 نمره تفاوت جایگزین کرد. بارها این مشکل را به تاجگردون اعلام کردیم و از حق خوری ها گفتیم ولی ایشان کاری انجام ندادن چرا چون رییس آن اداره پسر خاله ایشان بود و شخصی که به ناحق بر سر کار آمده بود دختر خاله ایشان بود. پس چرا تبعیض را از خود دور می کنند مگر معنای تبعیض چیست؟ خواهش میکنم این پیام را بگذارید تا کی باید شاهد این گونه حق خوری ها باشیم ..تا کی….

  8. استان ما درد دارد گفت:

    از بویر نیوز خواهش میکنم که این پیام ها را در سایت قرار دهند

  9. روز روشن گفت:

    در استخدامی 32 نفر جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها بیشتر اقوام تاجگردون استخدام شدند. برای گچساران 3 نفر اعلام نیاز نیرو کرده بودند فکر میکنید این سه نفر چه کسانی بودند : 1-خواهر آقای گوهرگانی رییس جهاد کشاورزی استان و پسرخاله تاجگردون 2-پسرخاله آقای گوهرگانی 3- خواهر معاون جهاد کشاورزی استان آقای ویسی.
    این درصورتی است که ریسس جهاد استان (جعفر گوهرگانی) پسر خاله تاجگردون بوده و تمام افراد قبول شده آشنایان ایشان هستند. جالب اینجاست که خواهر آقای گوهرگانی از نفرات بی پارتی نمره ای پایین تر داشته ولی به دلیل خواهر رئیس بودن پذیرش شده. حال سوال اینجاست که آقای تاجگردون واقعا اگر راست می گویید وقتی که به شما گزارش شد که حق خوری در اداره جهاد کشاورزی این گونه بیداد می کند چرا جواب ندادید؟ چرا پیگیری نکردید ؟ پس به دنبال چه کسی هستید که جلوی تبعیض را بگیرید؟

  10. حرف حق گفت:

    از بویر نیوز خواهش میکنم این گونه حرفها را در سایت قرار دهد. واقعا مدت هاست که سازمان نظام مهندسی به یک ارگان خانوادگی تبدیل شده. این حرف ، حرف تمام فارغ التحصیلان دارای استعداد این استان هست که به دلیل نداشتن پارتی باید زمان و بهتر بگم عمر خود را با درد سپری کنند….با تشکر

دیدگاه شما