چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 1:46

100درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد تحت معاینه و انجام خدمات دندانپزشکی قرار می گیرند/ کسب رتبه برتر کشوری دانشگاه علوم پزشکی از نظر ارائه خدمات دندانپزشکی

استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های موفق در ارائه خدمات دندانپزشکی است، و در رتبه کشوری، رتبه سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های موفق در ارائه خدمات دندانپزشکی است، و در رتبه کشوری، رتبه سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بویرنیز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سید رشید غفاری گفت: تا کنون  حدود 94هزار نفر از دانش آموزان استان تحت خدمت وارنیش فلوراید تراپی و قریب به 31 هزار نفر تحت خدمت فیشور سیلانت قرار گرفته اند.

کسب رتبه برتر کشوری دانشگاه علوم پزشکی از نظر ارائه خدمات دندانپزشکی

وی با بیان اینکه استان ما از لحاظ ارائه خدمات دندانپزشکی به گرو های هدف بسیار موفق بوده است،گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رتبه سوم تا پنجم کشوری را از نظر ارائه خدمات دندانپزشکی به خود اختصاص داده است.

غفاری تصریح کرد:در بحث ترمیم دندان های فرسوده، تا کنون 30 هزار دانش آموز مورد معاینه و ترمیم دندان قرار گرفته شده و 50 درصد پیشرفت کاری داشته ایم و همچنین در بحث جرم گیری دندان ها 29 هزار دانش آموز مورد معاینه و جرم گیری قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: گروه دیگری که تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار گرفته اند زنان باردار در مناطق روستایی و شهرهای زیر بیست هزار نفر می باشد که برای 40 درصد از آنها در بحث ترمیم و جرم گیری دندان خدمت انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه وضعیت دندان ها در سطح استان ما چندان رضایت بخش نیست، تصریح کرد: ما در سطح استان، سی و دو مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی داریم که مجهز به دستگاه های دندانپزشکی می باشند و کلیه خدمات از جمله ترمیم،جرم گیری،فیشور سیلانت و فلوراید تراپی در این مراکز انجام می شود.هم چنین در شیفت عصر پانزده مرکز بهداشتی درمانی در استان آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به عموم مردم استان هستند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192323
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما