سه شنبه 4 خرداد 1395 - 11:14

۴ ترفند آی‎فون که ممکن است از آن بی‌اطلاع باشید

نزدیک به نه سال از معرفی آی‎فون می‎گذرد، اما همچنان نکات و ترفندهایی برای به کار بردن روی این تلفن همراه وجود دارد که ممکن است شما هنوز از آن بی‌اطلاع باشید. در ادامه به چهار نمونه از آنها می‎پردازیم.

 

ترفندهای جستجو

 

اپلیکیشن‎های آیفون , آیفون

از قابلیت‎های پنهان آی‎فون غافل نشوید
شما با جستجو کردن می‎توانید انواع مختلفی از اطلاعات موجود در آی‎فون خود را به دست آورید. در صفحه home، شما با پایین کشیدن صفحه می‎توانید به گزينه جستجو دسترسی پیدا کنید و موارد مختلفی از جمله نام اپلیکیشن‎ها، فهرست تماس‎ها و حتی داخل ای‎میل‎ها را جستجو كنيد. علاوه بر این، کارهای دیگری نیز از عهده گزینه جستجو برمی‎آید.

 

عبارت weather را در کادر جستجو وارد کنید تا وضعیت آب و هوای موقعیت جغرافيایی شما زیر آن نمایش داده شود. اگر به دنبال وضعیت آب و هوای شهر دیگری هستید، بعد از عبارت weather نام شهر مورد نظر یا کدپستی آن را نیز اضافه کنید. همچنین می‎توانید محاسبات ریاضی را هم به سرعت در نوار جستجو انجام دهید، برای این کار تنها کافی است آنها را در نوار جستجو وارد کنید.

 

جستجو در بخش تنظیمات

 

اپلیکیشن‎های آیفون , آیفون

جستجو در اپلیکیشن Settings گوشی آیفون
انعطاف پذیری زیادی در اپلیکیشن Settings وجود دارد، اینجا همان جایی است که می‎توانید با سر زدن به آن مطمئن شوید كه اپلیکیشن فیسبوک بیش از اندازه از باتری شما استفاده نمی‎کند، و جایی است که می‎توانید لغات اختصاصی خود را به دیکشنری اضافه کنید.

 

اما پیدا کردن این قابلیت‎های ویژه می‎تواند دردسرساز و زمان‎بر باشد، چرا که پیدا کردن بعضی از آنها نیاز به گذشتن از چند مرحله گزینه و منو دارد. خوشبختانه برای ساده‎تر شدن کار یک گزینه جستجو در اپلیکیشن Settings تعبیه شده است. تنها کافی است صفحه را از بالا به پایین بکشید و عبارت یا نام قابلیتی که به دنبال آن هستید را وارد کنید.

 

مزایای تاچ سه بعدی

 

اپلیکیشن‎های آیفون , آیفون

 

اگر تلفن شما آی‎فون 6S یا S6 Plus است، تاچ سه بعدی یکی از بهترین قابلیت‎هایی است که در این دو مدل گنجانده شده است، اما ممکن است شما حتی از قابلیت‎های منحصر به فرد این فناوری آگاهی هم نداشته باشید.

 

شما با فشار محکم‎تر روی یک آیکون، لینک یا عکس می‎توانید به امکانات تاچ سه بعدی دسترسی پیدا کنید. بر اساس نوع اپلیکیشن مورد نظر، شما می‎توانید حتی بدون وارد شدن به این اپلیکیشن به تنظیمات سریع (Quick Settings) آن دسترسی داشته باشید. برای نمونه، در اپلیکیشن Music شما می‎توانید به سرعت به بخش جستجو وارد شوید، به آخرین موزیکی که پخش کرده بودید دسترسی پیدا کنید و یا یک کانال رادیویی را پخش کنید.

 

در بخش Settings شما می‎توانید به سرعت به وای‎فای، بلوتوث و تنظیمات باتری دسترسی داشته باشید، که کار شما را بسیار راحت می‎کند. شما همچنین می‎توانید از تاچ سه بعدی به عنوان یک راه سريع برای جابجایی بین اپلیکیشن‎ها استفاده کنید. تنها کافی است سمت چپ تلفن خود را تاچ سه بعدی کنید (بیشتر فشار دهید) تا آخرین اپلیکیشن‎هایی که از آنها استفاده کرده بودید را مشاهده کنید. اساسا این کار شبیه به دوبار فشار دادن دکمه home عمل می‎کند، اما با این وجود روش جالب‎تری است. تاچ سه بعدی روی انواع مختلف دیگری از اپلیکیشن‎ها نیز کار می‎کند. اپلیکیشن‎هایی مثل Spotify, Google Maps و Snapchat از آن جمله هستند.

 

شما می‎توانید از طریق Control Center به آلارم‎های خود دسترسی داشته باشید
اپل از نسخه iOS 7 گزینه Control Center را به آی‎فون اضافه کرد. وقتی شما انگشت خود را از پایین صفحه به بالا می‎کشید، یک رشته از قابلیت‎ها به طور سریع در اختیار شما قرار می‎گیرد. شما می‎توانید موزیک خود را پخش، متوقف و جابجا کنید، وای‎فای و بلوتوث را روشن و خاموش کنید، و به اپلیکیشن‎هایی مثل دوربين، ساعت و تقویم دسترسی داشته باشید.

 

بله یکی از این اپلیکیشن‎ها ساعت است. این آیکون در Control Center برای قابلیت گاه شمار به کار می‎رود که برای افرادی که دائما با وقت و زمان سر و کار دارند بسیار مفید است. اما این گاه شمار در واقع بخشی از اپلیکیشن ساعت است، به این معنا که شما تنها دو تقه با دسترسی به آلارم‎های خود فاصله دارید. اگر برای انجام کارهای خود دائما به تنظیم ساعت و هشدار دهنده نیاز دارید، با این روش می‎توانید از هر کجا به تنظیمات آلارم خود دسترسی داشته باشید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192246
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما