یکشنبه 2 خرداد 1395 - 14:06

دکتر چمن وعده هایش به مردم سوق را برآورده کرد + تصاویر

آئین کلنگ زنی اولین پایگاه بهداشتی خیر ساز در شهر سوق فرصتی شد تا هم دکتر چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تحولات رو به رشد حوزه سلامت بالاخص در شاخص های بهداشتی درمانی را تشریح کند و هم بالاترین نمره عملکردی دستگاه اجرایی استان را از طرف منتخب مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده دریافت کند.
سلام دنا نوشت؛ ساعت ۱۴ روز شنبه،نماینده منتخب کهگیلویه بزرگ، مسئولان شهرستانی و مردم شهر سوق، که در میان آنها بخش عمده ای از بازنشستگان حوزه سلامت این بخش نیز دیده می شدند؛ برای حضور در اولین مراسم کلنگ زنی مرکز خیر ساز، حضور یافتند.
خانواده مرحوم تقوی اصل، هزینه احداث مرکز بهداشتی را در این شهر تاریخی و ریشه دار بر عهده گرفتند، هر چند که از همین فرصت نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نهایت استفاده را کرد و مجددا از همه مردم این شهر درخواست نمود برای توسعه بخش های بهداشتی درمانی بخش سوق، همانند خانوده تقوی اصل حوزه سلامت را یاری دهند.
دکتر رضا چمن، که سال های نه چندان دوری در کسوت «رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه» خدمات فراوانی را به مردم این منطقه ارائه نموده بود و همین فعالیت ها نیز یادآور خاطرات قدیمی ترهای حوزه بهداشت و حضور پررنگ آنها در آئین کلنگ زنی بود، تاکید نمود: در حوزه سلامت شرایطِ گذار خوبی را در حال طی کردن هستیم؛ واقعیت این است که در بحث سلامت و شاخص های حوزه سلامت، در مقایسه با دیگر بخش های توسعه، وضعیت نسبتا بهتری را داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، سپس به این شاخص ها در بخش سوق اشاره نمود و ادامه داد: شاخص هایی از جمله، میزان مرگ و میر نوزادان، کودکان، مرگ و میر مادران باردار و بسیاری دیگر  از شاخص ها، نشانگر سیمای سلامت است، که حوزه سوق، شاخص های آن بهتر از متوسط کشوری است و البته بخش عمده ای از آن نیز به فرهنگ غنی مردم این منطقه، مشارکت، همکاری و سطح سواد آنها، بر می گردد.

رشد قابل توجه شاخص های سلامت استان
دکتر چمن، دلیل دیگر موقعیت خوب این شاخص ها را، به فعالیت های خوب صورت گرفته همکاران خود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه مرتبطدانست و با گریزی به وضعیت حوزه بهداشت و درمان در استان عنوان کرد: در کلیت استان نیز، شاخص های سلامت در مقایسه با شاخص های دیگر  بخش های توسعه عمدتا نزدیک به متوسط کشوری است و در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد، بیشتر به دلیل زیرساخت هاست که گام های موثری برداشته ایم ولی نیاز به فرصت زمانی طولانی تری برای بهبود ملموس آنهاست.

سه انتظار محقق شده سوقی ها از حوزه سلامت
دکتر چمن همچنین به تعدادی از انتظارات مردم سوق در جلسه ای که با حضور امام جمعه، بخشدار و مسئولین بخش برگزار شده بود، اشاره و بیان کرد: در آن جلسه چند خواسته مطرح شد، از جمله  تامین پزشک عمومی به تعداد کافی و اینکه پزشکان متخصص به صورت پاره وقت در این شهر ارائه خدمت کنند، که هم اکنون سه نفر پزشک عمومی مشغول خدمت هستند و در تعدادی از رشته های تخصصی این انتظار محقق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان نمود: خواسته دیگر  مورد تاکید، راه اندازی داروخانه شبانه روزی در سوق بود، به نحوی که مردم برای دریافت دارو نیازی به مراجعه به دهدشت نداشته باشند؛ که هم اکنون با ارائه مجوز به بخش خصوصی نیز داروخانه شبانه روزی در شهر سوق فعال شده است.
وی سومین خواسته مورد تاکید در نشست اشاره شده را اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی سوق عنوان نمود و گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای این مهم بالاخص خرید دستگاه آزمایش خون اختصاص دادیم و هم اکنون برای آزمایش خون نیازی به مراجعه مردم عزیز  این بخش، به شهر دهدشت نیست.
دکتر چمن سپس خطاب به مردم شرکت کننده در مراسم افتتاحیه و همچنین نماینده منتخب مردم، اظهار داشت: این درخواست ها، معمول، منطقی و در چارچوب نظام سطح بندی خدمات بهداشتی درمانی بود و ما هم از آنها استقبال کردیم؛ باز هم برای توسعه خدمات بهداشتی درمانی در این بخش کوتاهی نخواهیم کرد.
وی در پایان ضمن قدردانی از خانواده تقوی اصل افزود: از ظرفیت های خیرین سلامت، باید نهایت استفاده را کرد و ما هم از مردم عزیز سوق در این راستا انتظار همکاری و همیاری بیشتری داریم.
به گزارش سلام دنا؛ خانواده تقوی اصل با اهدای ۲۰۰ میلیون تومان، پایگاه بهداشتی ضمیمه در شهر سوق را جهت ارائه خدمات به مادران و کودکان این بخش در محوطه مرکز بهداشتی درمانی سوق احداث خواهند کرد.

 

 

سوق۱

سوق۳

سوق۴

سوق۵

سوق۶

سوق۷

سوق۸

سوق۹

سوق۱۰

سوق۱۱

سوق۱۲

سوق۱۳

سوق۱۴

سوق۱۵

سوق۱۶

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192076
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. موسوی نژاد گفت:

    جای تشکر فراوان هست از برادر دانشمند فرهیخته دکتر چمن پر تلاش.

  2. بهرامی گفت:

    مدیریت نمونه فقط و فقط دکتر چمن.

  3. ناشناس گفت:

    خدا وکیلی رییس دانشگاه  نام آوری از دیار مردان غیور کهگیلویه ، از بزرگان و صاحب نظران دیار آریوبرزن است ، یادآور تاریخ کهن و پرصلابت استان بزرگمان است خدا پشت و پناهت  که تلاشتان برای پیشرفت استان است، و ان شا الله سنگ اندازان وحاشیه سازان در پیشرفت جامعه  برای همیشه نابود  وبی ارزش 

  4. سینا گفت:

    بویر جان عجب گزارشی هم متنش جالب بود هم تصاویرش 

  5. ناشناس گفت:

    احسنت بر خیر ، احسنت بر رسانه ، احسنت  بر علوم پزشکی 

دیدگاه شما