جمعه 31 اردیبهشت 1395 - 9:31

گوگل از برنامه‌ی پیام‌رسان «الو» (Allo) رونمایی کرد

امشب و در جریان کنفرانس سالیانه‌ی Google IO، مسوولان و مدیران مجموعه‌ی بزرگ گوگل در کنار معرفی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای‌شان در حوزه‌های IT و تکنولوژی، رسما از برنامه‌ی پیام‌رسان‌ جدیدشان با نام «الو» (Allo) رونمایی کردند.

بر اساس اطلاعات ارایه شده، برنامه‌ی پیام‌رسان جدید الو قرار است از تمام امکاناتی که گوگل در طی سالیان گذشته به‌واسطه‌ی فعالیت به‌عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند فراهم کرده است، برای ایجاد تجربه‌ی انتقال پیام ساده و کاربردی به کاربران‌اش بهره ببرد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد الو امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل است که به‌طور پیش‌فرض در این برنامه‌ی پیام‌رسان گنجانده شده است. برنامه‌ی پیام‌رسان گوگل در تابستان سال جاری در اختیار کاربران پلتفرم‌های iOS و اندروید قرار خواهد گرفت.

مسوولان گوگل تاکید دارند الو قصد ندارد جای برنامه‌های پیام‌رسان قبلی گوگل مثل Hangout را بگیرد و صرفا شروعی تازه برای برنامه‌های جدید این مجموعه‌ی بزرگ با هدف تغییر نحوه‌ی پیام‌رسانی در میان کاربران‌اش است. طراحان الو تمام تلاش‌شان را به‌کار بسته‌اند تا تجربه‌ی کاربری با این برنامه برای کاربران حسابی تازه و نو باشد. برای استفاده از این برنامه‌ی پیام‌رسان با استفاده از شماره‌ی موبایل‌تان ثبت نام می‌کنید و سپس می‌توانید با استفاده از حساب کاربری گوگل خودتان عملیات ثبت‌نام را کامل کنید.

برای نرم‌افزار پیام‌رسان الو که تنها در اختیار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند قرار خواهد گرفت، اکثر امکاناتی که برنامه‌های پیام‌رسان امروزی از آن‌ها بهره‌مند هستند، در نظر گرفته شده است. امکانات و ابزارهایی مثل باکس‌های ارسال و دریافت پیام، ایموجی‌ها و مجموعه‌ای بزرگ از استیکرها.

یکی از قابلیت‌های جالب توجه الو زمانی است که قصد داشته باشید برای مخاطب‌تان پیام یا ایموجی ارسال کنید. در زمان ارسال پیام این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از رابط کاربری کشویی که در کنار گزینه‌ی ارسال وجود دارد، اندازه‌ی پیام‌تان را تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید احساسات لحظه‌ای‌تان را در هنگام ارسال یک پیام به راحتی بروز بدهید.

برنامه‌ی پیام‌رسان الو این امکان را دارد تا تصاویری که از کاربر دیگری دریافت می‌کنید را بررسی و تحلیل کند. الو برای این منظور از اطلاعات موتورهای جستجوی گوگل بهره می‌برد و با این روش می‌تواند در مورد تمام تصاویری که دریافت می‌کند بعد از تجزیه و تحلیل نظر بدهد. کاربران هم می‌توانند با استفاده از نظرهایی که الو برای‌شان در نظر می‌گیرد، پاسخ مخاطب‌شان را بدهند. به‌طور مثال اگر یکی از دوستان‌تان تصویری از جشن تولدش برای‌تان بفرستد، الو می‌تواند بعد از آنالیز تصویر که در زمان اندکی صورت می‌گیرد، پاسخ‌هایی مثل «تولدت مبارک» یا «در این تصویر معرکه افتادی» را پیش روی‌تان قرار بدهد. در این حالت کاربر می‌تواند از مجموعه‌ای از پاسخ‌هایی که پیش‌روی‌اش قرار می‌گیرد، بهترین را انتخاب کند.

طراحان این برنامه معتقدند که قوی‌ترین ابزاری که الو در اختیار کاربران‌اش قرار می‌دهد، خود نفس گوگل است. با استفاده از الو می‌تواند با چت‌بات‌های گوگل که قرار است از هر زمان دیگری باهوش‌تر باشند گفتگو کنید و با کمک آن‌ها تک تک امورات روزمره‌تان را مدیریت کنید.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، برنامه‌ی پیام‌رسان الو (Allo) تابستان امسال در اختیار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند که از پلتفرم‌های iOS و اندروید استفاده می‌کنند، قرار بگیرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=191829
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما