شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 2:04

روایت امام جمعه تهران از وضعیت حجاب/ 200 هزار شغل جدید در انتظار فارغ التحصیلان/ آپارتاید جنسی از نظر علم الهدی/ درخواست خاص روحانی از هیئت دولت

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایت امام جمعه تهران از وضعیت حجاب

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت ضمن تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: بنده در این روزهای اخیر بدحجابی یا بی‌حجابی را در مسیرها کم‌تر مشاهده کرده‌ام. خدا می‌داند بسیاری از این افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، انسان‌های معتقدی هستند و از کارشان خوش‌شان نمی‌آید، باید هم در مدارس و هم در دانشگاه‌های ما و هم اساتید و روانشناسان ما برای این نوع مسائلی که شیوع اجتماعی پیدا می‌کند، تدابیری بیندیشند؛ چراکه این مسائل فقط به نیروی انتظامی مربوط نمی‌شود، این موضوع باید توسط دست‌اندرکاران فرهنگی و صداوسیما و یا حتی در منبرها و قلم‌به‌دست‌ها مورد بررسی قرار گیرد، این روزنامه‌های ما که غالبا به مسائل سیاسی و داغ کردن صحنه اختلافات می‌پردازند، مقداری هم برای رضای خدا قلم‌شان را به این سمت بیاورند و حفظ ناموس کنند و به داد خودشان برسند.

ارسال نامه به رهبر انقلاب برای بازدید از نمایشگاه کتاب

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: تفاهم نامه شهرداری با وزارت ارشاد برای نمایشگاه کتاب نهایی شده، مشکلی وجود ندارد و طی ایام نمایشگاه امضا خواهد شد. ما مشکلی در تفاهمنامه نداریم. وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه این تفاهمنامه 5 ساله خواهد بود یا 10 سال گفت: چه فرقی میان 5 یا 10 سال است. علی جنتی درباره دستگیری 7 بازیگر در یک پارتی شبانه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را تازه از شما می‌شنوم. حتی روی شبکه‌های مجازی هم این موضوع را ندیدم. وی از دعوت رهبر انقلاب برای نمایشگاه کتاب اینگونه پاسخ داد که دعوت که نه خدمتشان نامه‌ای نوشتیم تا افتخار دهند به اصحاب فرهنگ و هنر تا با حضور خود باعث دلگرمی ما شوند.فارس این اظهارات را منتشر کرده است.

کنایه یک امام جمعه به کشورهای حاشیه خلیج فارس

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد، به کشورهای میکروسکوپی حاشیه خلیج فارس تذکر می‌دهیم در مسایل نظام اسلامی که مدت 36 سال آمریکا را تحقیر می‌کند دخالت نکنند زیرا روزی از این کار خود پشیمان می‌شوند. این اظهارات را فارس منتشر کرده است.

واکنش حداد به سخنان به مدیر خانه کتاب

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پیش از ظهر امروز از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اظهارات مدیر خانه کتاب در ارتباط با اینکه نویسنده‌های داخلی حرف جدیدی برای مخاطبان ندارند، گفت:‌ هر کسی آزاد است که اظهارنظر کند لابد ایشان همه کتاب‌های نویسندگان ایرانی را خوانده‌اند که این طور اظهارنظر کرده من چون کتاب‌های همه نویسندگان ایرانی را نخواندم نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

دعوت از عارف برای ریاست مجلس دهم

پویش مردمی امتداد امید در بیانیه‌ای تاکید کرد: بی‌شک همگان بر این مهم یقین دارند که محمدرضا عارف نقش بسزایی در به ثمر رسیدن دولت تدبیر و امید و لیست امید داشته است و اگر ایشان نبود شاید امروز تاریخ به گونه دیگری در سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم رقم می خورد. از این رو پویش مردمی امتداد امید، در امتداد پیروزی لیست امید در کشور این بار از این چهره فرزانه و دانشمند درخواست می کند برای ریاست مجلس شورای اسلامی دهم وارد میدان شود و به درخواست مردمی که دل در گرو بهبود و اصلاح کشورشان دارند لبیک گوید.

واکنش سخنگوی وزارت ارشاد به خبر دستگیری ۷ بازیگر در پارتی شبانه

حسین نوش آبادی سخنگوی صدا وسیما در مصاحبه خبرگزاری صدا و سیمابه خبر دستگبری ۷ بازیگر در یک پارتی شبانه واکنش نشان داد.این مصاحبه نوش آبادی از بخشهای مختلف خبری صدا وسیما پخش شده است .نوش آبادی درواکنش به این خبر گفت :واقعا این خبر هم جای تاسف و هم جای نگرانی دارد.انتظاری که مردم از هنرمندان دارند واین حقی است که مردم دارند این است که هنرمندانی که با حمایت مردم رشد و پرورش کرده اند امروز به خاطر چند لحظه خوش گذرانی ،جایگاه خود را زیر سوال نبرند و باعث حراج هویت وجایگاهشان نشوند.

انتقاد احمد خاتمی از برنامه خندوانه

آیت الله”سیداحمد خاتمی” در گردهمایی بسیجیان کرمان در حسینیه ثارالله این شهربا بیان آنکه، دشمنان به دنبال تغییر فرهنگ عمومی خانواده هستند، اظهار کرد: در این تغییر ریل، اختلاف محرم و نامحرم عادی می شود این در حالی است که طبق اعتقادات ما نباید دختر و پسر جوان نامحرم با یکدیگر در ارتباط باشند اما متاسفانه امروز شاهد هستیم در یکی از دانشگاه ها، در خوابگاه دختران، پسر زندگی می کند و وقتی از رییس دانشگاه توضیح خواستیم می گوید بایستی پسر و دختر راه تعامل و تفاهم را یاد بگیرند.!!نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اشاره به آنکه، تغییر ریل اختلاف محرم و نامحرم، یک ضد ارزش می باشد، اظهار کرد: متاسفانه بدحجابی دیگر در جامعه عادی شده است. صدا و سیما، دانشگاه است؛ به گونه ای که می توانند به مجری و بازیگر بگویند که این سیمای جمهوری است و پوشش خود را درست کنید.او با اشاره به برنامه خندوانه ، گفت: چند خانم در برنامه خندوانه قهقه می خندیدند تا مردها را بخندانند، به چه قیمتی می خواهیم شادی باشد؟ به قیمت شکستن حریم ها؛ خنداندن مردم کار پسندیده ای است، اما نه با شکستن حریم‌ها.

انتقاد شدید یک بازیگر از خط قرمزهای تلویزیون

علی نصبریان گفته :هر جامعه ای نسبت به اوضاع و احوال اجتماعی خود خط قرمزها و محدودیت هایی دارد. نمی خواهم خیلی ایده آلیستی برخورد کنم. قبول دارم! بالاخره باید یک سری مسائل رعایت شود ولی این همه فشار و این همه… به نظرم نتیجه ای ندارد. به تلویزیون نگاه کنید! یک ابزار بسیار کارآمد و گسترده است، چون براساس دو عامل موسیقی و نمایش می چرخد و دیگر مسائل، در پناه جذابیت های موسیقی و نمایش (یعنی مجموعه ای از شوها، سریال ها و مجموعه های تصویری) خود را نشان می دهند.خب، تمام این ها در محدودیت و فشار است، برای چه؟ برای چه این قدر فشار وارد می شود؟ شاید به همین دلیل است که مردم شبکه های خارجی را نگاه می کنند، مثلا سریال های ترک را که واقعا خیلی بی محتوا و ضعیف اند، اما سخت و سازی میلیونی دارند و آن قدر به پایشان پول ریخته شده خیلی شیک و قشنگ و پر از جاذبه های جنسی به نظر برسند. طبیعی است که مردم می روند سراغ این چیزها. شما باید با این موضوع مواجه شوید، نه این که هی فشار را بیشتر کنند، اشتباه است این روش.دست زن جوراب می کنند که مچش دیده نشود، گردنش را می پوشانند، خب، این ها حساسیت های اضافی است، چرا افراطی گری کنیم؟ من حج رفته ام و مردم آسیا، اروپا و آفریقا را در جوار خانه خدا دیده ام. اصلا این حرف ها نیست. در طواف، می بینید که زن، گردن و دستش باز است، لباس راحتی پوشیده و طواف می کند، چرا این قدر مته به خشخاش می گذاریم؟ تمام رمق یک اثر هنری گرفته می شود. معلوم است که دیگر تماشاچی با آن برقرار نمی کند. این مصاحبه در نشریه کتاب هفته خبر،منتشر شده است.

200 هزار شغل جدید در انتظار فارغ التحصیلان

معاون وزیر کار مهمترین برنامه اشتغال دولت در سال جاری را اجرای طرح “حرکت” عنوان کرد و گفت: دولت در این طرح متناسب با مزیتهای هر منطقه برای ایجاد شغل و آموزش نیروی ماهر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.عیسی منصوری‌ در گفت وگویی، از اجرای طرح “حرکت” در بیش از 200 شهرستان خبرداد و گفت: کار شناسایی بیشترین رشته‌های متقاضی فعالیت آغاز شده است.وی افزود:شناسایی رشته‌های مزیت‌دار و دارای ظرفیت اشتغال پایدار از جمله رویکردهای این طرح است که بر مبنای توانمندی‌های هر منطقه صورت می‌پذیرد و به تناسب آن اشتغال در بنگاههای فعال در این رشته‌ها ایجاد می‌شود.معاون وزیر کار در عین حال از ایجاد 200 هزار شغل جدید برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح تکاپو خبر داد. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.

بازداشت یکی از مدیران سابق صداوسیما

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دستگیری یکی از مدیران سابق صداوسیمای مرکز این استان به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال خبر داد.حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در گفت‌وگو با «میزان» اظهار کرد: این فرد به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال به مبلغ 173 میلیون تومان با همراهی یکی از کارکنان صدا و سیمای استان به همین اتهام به مبلغ 50 میلیون تومان دستگیر شده است.وی افزود: پرونده این دو نفر در شعبه اول بازپرسی دادسرای مرکز استان تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رکورد واردات بنزین شکست

سیدمحسن قمصری امروز در نشست خبری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران گفت: در حال حاضر حجم صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی ایران به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به واردات روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین از ابتدای امسال از توافق با شرکت ویتول سوئیس برای صادرات گازوئیل خبر داد.این اظهارات را مهر منتشر کرده است.

آپارتاید جنسی از نظر علم الهدی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد: علت اینکه سالروز شهادت شهید مطهری روز معلم نام گرفت به خاطر این است که این شهید بزرگوار شخصیتی چند بعدی داشت و بعد برجسته آن، شخصیت پدافندی ایشان در برابر انحرافات فکری و فرهنگی جامعه دینی بود. وی تاکید کرد: بی حجابی آپارتاید جنسی است نه حجاب، اینکه یک بی حجاب می خواهد خود را ملعبه یک عده قرار دهد آپارتاید جنسی است نه باحجابی بانوان. این خبر را انتخاب منتشر کرده است.

استفتا از رهبر انقلاب در مورد رشوه برای جلوگیری از اختلاس

مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتایی در مورد رشوه برای جلوگیری از اختلاس بیان کردند که توسل به راه های غیرقانونی برای هر عملی هرچند به منظور جلوگیری از فساد جایز نیست

متن این استفتا و پاسخ معظم‌له که در نشریه خط حزب الله منتشر شده به این شرح است:

س: اگر در یکی از اداره های دولتی اختلاس از بیت المال صورت گیرد و این اختلاس ادامه داشته باشد، و شخصی این توانایی را در خود ببیند که اگر مسئولیت آن اداره را به عهده بگیرد، می تواند این وضع را اصلاح کند و این کار هم فقط از راه دادن رشوه به یکی از کسانی که مسئول آن هستند، امکان پذیر است، آیا دفع افسد به فاسد جایز است؟

ج: وظیفه اشخاصی که از تخلفات قانونی مطلع می شوند، نهی از منکر با رعایت شرایط و ضوابط شرعی آن است، و توسل به رشوه و راه های غیر قانونی برای هر عملی هر چند به منظور جلوگیری از فساد جایز نیست.البته با فرض وقوع چنین عمل خلاف شرع و قانون در کشوری که نظام اسلامی بر آن حاکم است. وظیفه مردم به مجرد عجز شخصی از امر به معروف و نهی از منکر ساقط نمی شود بلکه واجب است به نهادهای مربوط اطلاع داده، موضوع را پیگیری نمایند.

استقلال محتاج 10 میلیون است؟!

مدیر اجرایی آکادمی باشگاه استقلال گفت: افشارزاده می‌خواهد همه را راضی نگه دارد اما به او هم گفته‌ام با این کار شکست می‌خورد.حسن روشن با اشاره به این موضوع که دیگر در آکادمی فعالیتی نخواهد داشت مگر آنکه تنها با مدیرعامل و هیات مدیره به طور مستقیم در ارتباط باشد، گفت: من نمی‌دانم چه خبر است ولی ظاهرا بعضی از آقایان خودشان تصمیم می‌گیرند. پیشکسوت استقلال در ادامه با گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: دوستانی که من می‌شناسم همین امروز دوباره یا به افشارزاده یاد می‌دهند که علیه من صحبت کند یا اینکه دوباره از قول او مطلب می‌نویسم اما من اگر حرفی می‌زنم از سر دلسوزی است. همان جا در شمال کشور وقتی مجری رادیو این حرف را زد پشت خط گفتم که دیگر فعالیتی نمی‌کنم مگر با حضور مستقیم افشارزاده و هیات مدیره. شما فرض کنید هزار نفر در تست باشگاه استقلال قبول شوند. مجموع این رقم می‌شود 10 میلیون ولی سوال من این است آیا باشگاه به این بزرگی لنگ 10 میلیون تومان پول است؟ من از ابتدا نه حکمی گرفته بودم و نه قبول کردم حالا هم که این اتفاق افتاده بهتر شد که حرف‌هایم را به مردم بزنم تا آنها بدانند.

پیشنهاد توکلی برای حل مساله مینو خالقی

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در اینستاگرام حود با اشاره به مساله پیش آمده درخصوص منتخب مردم اصفهان، پیشنهاد کرد که این موضوع به هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا واگذار شود.

متن پیشنهاد احمد توکلی به شرح زیر است:

«رد صلاحیت نامزدی پس از انتخاب شدن با نظر شورای محترم نگهبان سابقه نداشته است. هر امر بی سابقه، به ویژه اگر با حقوق افراد کثیری درگیر باشد حساسیت جامعه را برمی انگیزد. این حساسیت به حق است و باید به خاطر وجود آن خدا را سپاس گفت.

۱. هر نهاد مسئولی در جامعه باید برای اقدامات خویش توجیه قانونی داشته باشد و آن را به مردم ارائه دهد. جایگاه بلند شورای محترم نگهبان که حافظ قانون اساسی است این ضرورت را دوچندان می سازد. اما توضیح ناکافی، به ویژه در این مورد، هزینه سنگینی برای این نهاد مهم و کل کشور داشته و دارد.

۲. در برابر این حساسیت واکنش رئیس جمهور محترم که برای حمایت از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص نیز سوگند خورده است، امری طبیعی و منتظّر بود.

۳. واکنش متین وزارت کشور که ضمن آن که نظر شورای نگهبان را پذیرفتنی نمیدانست از فضاسازی در این باره خودداری کرده، در خور تشکر است.

۴. اما این قبیل مسائل باید در سازکار های پیش بینی شده حل شود. در این باره برخلاف نظر برخی نمایندگان محترم، کار را نمیتوان به مجلس واگذارد. زیرا با این نظرِ شورا، اساسا صدور اعتبارنامه فرد منتخب در وزارت کشور غیرقانونی است. بنابراین مجلس دهم محملی برای ورود نخواهد داشت.

۵. در واقع اختلاف بین شورای نگهبان که بخشی از قوه مقننه و وزارت کشور که بخشی از قوه مجریه است، اختلاف بین قوای مقننه و مجریه است. راه حل بر اساس بند ۷ اصل یکصد و دهم قانون اساسی که حل‏ اختلاف‏ و تنظیم‏ روابط قوای‏ سه‏ گانه را از اختیارات و وظائف رهبری می شمارد، رجوع به هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه است. رعایت این سازوکار از اتلاف نیروها و تباه شدن حقوق مردم جلوگیری می‌کند.»

درخواست رئیس جمهور از هیئت دولت درباره ریاست آینده مجلس

حجت‌الاسلام مجید معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: اولین نشست مشترک دولت و نمایندگان منتخب مجلس دهم فردا با دعوت حسن روحانی رئیس‌جمهوری از همه منتخبین مجلس دهم و در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تعیین رئیس و هیأت رئیسه مجلس دهم صرفاً جزء وظایف نمایندگان منتخب مردم است، گفت: رئیس‌جمهور نیز در این خصوص مصرانه از اعضای هیأت دولت خواسته‌اند تا ورود نکنند. این خبر را پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190474
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما