جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 11:29

ظلم به شهر یاسوج در روز یاسوج + تصاویر

گروه اجتماعی– همایش “روز یاسوج” با حضور کم رنگ مسئولان و مردم در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، یکی از اقدامات جالب و ماندگار محمد علی جاوید، بدون شک نامگذاری روزی به نام یاسوج مصادف با پانزدهم اردیبهشت ماه می باشد که در نوع خود کم نظیر و خلاقانه می باشد.

از ابتکار عمل و خوش ذوقی در طرح این ایده که بگذریم نکاتی را باید در خصوص نحوه اجرا و در نهایت خروجی این مراسم گوشزد کرد:

* همایش روز یاسوج بدون شک در نهایت به دنبال شناساندن ظرفیت ها و معرفی جاذبه ها، شناساندن پتانسیل های طبیعی و بکر پایتخت طبیعت، برای ارتقاء گردشگری و حتی سرمایه گذاری به سایر مناطق ایران بود، اما این مراسم نه در سطح ملی اطلاع رسانی شده بود و نه میهمانی از سایر استان ها داشت!

* با آنکه نام همایش روز یاسوج بود، اما اطلاعاتی مفید و ارزشمند از نحوه شکل گیری، نامگذاری و تاریخچه حتی آداب و رسوم و همه آنچه مظهر یک شهر است، ارائه نشد!

* اطلاع رسانی های صورت گرفته در حد و قواره جذب هم استانی ها هم نبود و ضعف این آگاهی بخشی جدا از اطلاع رسانی ضعیف چه در استان و چه خارج از استان، حتی در طراحی بنرهای مراسم به خوبی مشهود بود، پوستری که تک بعدی بوده و عملا هیچ اطلاعی در خصوص محور اصلی مراسم که همان جشن روز یاسوج است را برای ببیننده القاء نمی کرد! که این مهم در گلایه استاندار استان از حضور کمرنگ مردم در این مراسم به خوبی موج میزد.

yasuj-day1

* همایشی که با نام روز یاسوج نامگذاری شده باید به معرفی یاسوج، جاذبه هایش و راه کارهای جذب توریست و گردشگر اختصاص داده شود، ظاهرا شهردار محترم این مراسم را با نشست خبری بیان عملکرد! اشتباه گرفته است و ایشان به بیان مطالب تکراری از برنامه هاو عملکرد شهرداری یاسوج که بارها از رسانه های محلی نشر داده شده اکتفا کرده است.

* با مطالعه اخبار و برنامه های اجرا شده در روز یاسوج به وضوح می توان جای خالی پژوهشگران و نخبگان علمی که هم در زمینه تاریخ این شهر و هم استعدادها و ظرفیت های طبیعی و انسانی آن آگاهند و می توانستند اطلاعاتی گران بها در اختیار میهمانان قرار دهند را حس کرد و شاید این از بزگترین بی برنامگی ها در تدوین این مراسم بود.

* سخنرانان این مراسم به جای پرداختن به نقاط قوت و بکر یاسوج و بسترهای اقتصادی و گردشگری آن به گونه ای که جاذب افراد باشد، تنها به بیان بخشی از عملکرد خود و کاستی های موجود در شهر اکتفا کردند که این موضوع بیشتر دافعه است تا جادبه!

* به گفته جاوی یکی از اهداف ابن مراسم پای کار آوردن مسئولان استانی در بهبود شرایط مرکز استان بود، حال باید از تیم ایشان پرسید اگر برنامه این بود چطور شاهد حضور انگشت شمار مسئولان در این مراسم بودیم؟

img_1309_0

* صندلی های مراسم با کارکنان واحدهای مختلف، شهرداری، اعضای شورای شهر و شهرداران قدیم یاسوج پر شده بود و این مراسم بیشتر به یک جمع دور همی شباهت داشت تا یک مراسم بزرگ مثل روز یاسوج، اگر هدف شهردار محترم دیدار با کارکنان خود،بیان عملکرد و هم اندیشی با سایر شهرداران دوره های قبل بود؟

* نکته مهم دیگر نامگذاری 15 اردیبهشت به نام روز شیراز است، این مساله و بی توجهی و ناشی گری در انتخاب روز مهمی به نام یاسوج و بازی با اعتبار و آبروی مردمان آن از سوی شهرداری به هیچ روی قبل دفاع نیست و جا دارد استاندار محترم با این موضوع برخورد مناسب داشته باشد تا از این به بعد شاهد تکرار برنامه هایی بی پشتوانه نظارتی و مشورتی که نتیجه ای جز سرافکندگی ندارد نباشیم.

سی

به گزارش بویرنیوز، مراسم روز یاسوج با قرار گرفتن درآستانه فصل گرم سال، فرصتی بالقوه برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران به دل طبیعت خدادادی یاسوج و در ادامه رونق اقتصاد و گردشگری را در دل خود داشت که متاسفانه با اقدامات غیر کارشناسی در عمل محقق نشد.

نقش شورای شهر در نظارت بر شهرداری، به خصوص در برنامه هایی از این دست که آبرو و اعتبار یک شهر را در دل خود دارد چه بود؟ آیا این اعضای محترم از برنامه ها و نحوه اجرای همایش باخبر بودند و اگر بودند چطور به برپایی این همایش ضعیف و بی برنامه و در نهایت بدون هیچ خروجی مثبتی آنهم از جیب مردم رضایت دادند؟

قطعا ایده هایی از این دست اگرچه بسیار جالب و سودمند خواهند بود اما در صورتیکه بدون طی مسیر مشورتی و منطقی و تدوین راه کارهای علمی وصول به نتایج پیش بینی شده باشد نتیجه ای جز ضرر و بی آبرویی را برجای نخواهد گذاشت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190395
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. كارمند شهرداري گفت:

    بوىر عزيز روز شهرها درتقويم محلي واستاني مي باشد نه درتقويم ملي چون ما ٣٦٥روز دريك سال داريم ولي ١٢٠٠شهر

  2. کرمیان گفت:

    کارمند جون انگار تو هم خبر از مراسم و هدفی که مثلا داشت نداری نه؟از نامگذاری ها هم خبر نداری؟
    فقط باید تاسف خورد به حال شهردار خودرای و شورای قومیتی و طایفه ای

  3. شهروند گفت:

    و باز هم شاهکار شهرداری یاسوج!!!

  4. امیر گفت:

    در جواب اون دوستی که میگه 1200 شهر قرار نیست برا همه روز داشته باشیم یاسوج چون پایختخت طبیعت ایران نامگذاری شده وبرای معرفی به توریسم ها این کارو باید کرد

  5. ناشناس گفت:

    جناب شهردار سری به خودشان زحمت بدهند جای دوری نمی خواند برند سری به فرعی یک تا 5 مناطق مسکونی بن سنجان بزنند ، تأمل کنند چه می بینند ، خیابان ها و فضای هایی که شهرداری هیچ توجهی به انها ندارد از این منطقه مخصوصاً بین فرعی یک و دو حال ادم بهم می خوره ، نگهداری مرغ محلی توسط برخی ساکنین و رها نمودن انها در خیابان ، خیابانی که جدول کشی نداشته و آبراه کثیفی منطقه را الوده نموده ، بلواری بین فرعی یک و دو که نه خیابان است و نه بلوار و موجب دردسر ساکنین شده و بعد دنبال نامگذاری روز یاسوج باشه .

  6. ناشناس گفت:

    اصلا شهر ما چی داره که براش روز بگذاریم یه شهری مثل شیراز باید روز بذاره که قدمتی بالای هزار سال داره چرا این بودجه ها صرف این شهر بی درو پیکر نمیشه ما خیابونهای شهر مون تو مرکز صقل شهر داغونه حالا میاییم روز ….
    متاسفم برای خودم…

  7. احسان گفت:

    شهردار محترم یاسوج شما به جای این مراسم ها به فکر آسفالت خیابانهای مرکز استان باش که آبروی پایتخت طبیعت را برده است.

  8. از بويراحمد گفت:

    واقعا متاسفم كه همه زحمت كشان دوره هاي قبلي شورا را دعوت ننموديد .

  9. ناشناسخ7 گفت:

    شهردار اول باید داخل شهر درست بعدا بیرون شهررا وابه حال شهر ما شهردار متاسفانه خیلی ضعیف عمل می کنه یک خیابان درست حسابی نداریم

  10. ناشناس گفت:

    شهردار اول باید داخل شهر درست بعدا بیرون شهررا وابه حال شهر ما شهردار متاسفانه خیلی ضعیف عمل می کنه یک خیابان درست حسابی نداریم تاکی باید به حال این شهر گریست

  11. ناشناس گفت:

    بر اثر بی توجهی مسئولین همه روزهای یاسوج به شب تار تبدیل شده

  12. خاکخورها گفت:

    آقای شهردار اگرسری به خیابان 18متری انقلاب 13بزنید آنهم در یک روزآفتابی متوجه میشوید که اهالی این خیابان چقدر خاک میخورند آنهم باقطعی مکرر آب

  13. رهیده گفت:

    شروع خوبی بود هر چند پر از اشکال

  14. شهروند گفت:

    بهتر است جناب شهردار بجای ارایه گزارش عملکرد دررسانه ها که با پرداخت هزینه از جیب شهروندان انجام می گیرد خیابا نهای پایتخت طبیعت را روکش آسفالت با کیفت کنند.نه وصله پینه که حداقل درخور شان نام انتخابی باشد.

  15. همشهری قدیمی گفت:

    با سلام به همه یاسوجی های عزیز

    ، بنده در دهه هفتاددر شهر یاسوج شما زندگی می کردم و اون موقع دبیرستان میرفتم ، همیشه وقتی به خاطراتم فک میکنم ناخودآگاه زیبایی های این شهر و محبت و صفای مردمش برام تداعی میشه، سال گذشته ط مسافرتم بهایران یاسوج رو برای اقامتم انتخاب کردم ولی این یاسوج اون یاسوج دهه هفتاد نبود ، خیلی خیلی ناراحت شدم ، ظاهر و خیابان های شهر که کاملا بهم ریخته بودن ، شلوغی و نوع برخورد مردم کاملا تغییر کرده بود … چه اتفاقی افتاده اونجا ؟

دیدگاه شما