جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 1:01

برکناری استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ شایعه یا واقعیت

گروه سیاسی – این روزها زمزمه تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برخی محافل شنیده می شود اما نمایندگان مجلس بشدت این موضوع را تکذیب می کنند.

به گزارش «بویر نیوز»، موضوع تغییر سیدموسی خادمی از اتاق فکر جریان پایداری کلید خورد و سپس بازیچه دست رسانه ها شد و مسئولانی که در آستانه عزل هستند نیز به آن دامن زدند تا حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند.

نکته ای که بسیار در این میان خبرهای مربوط به این موضوع برجسته بود اینکه بجز نمایندگان کمتر کسی در قامت دفاع از وی برآمد و فقط تاج گردون و زارعی بشدت این خبر را تکذیب کردند و از عملکرد وی دفاع کردند.

این موضوع یعنی اینکه علیرغم اینکه اصولگرایان بشدت خواستار تغییر استاندار هستند اما اصلاح طلبان و حامیان دولت نیز با این موضوع مشکلی ندارند!

از طرفی فضای انتقادی بشدت علیه دولت روحانی در حال شکل گیری است و کمتر کسی میل به دفاع از این دولت نشان می دهد.

ریشه همه این رفتارها را باید در عملکرد استاندار و مسئولان دولتی کهگیلویه و بویراحمد جستجو کرد.

تقریبا هیچ انتصابی در کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفت که آن را به نمایندگان نسبت ندهند و ردپایی از استاندار در این میان یافت نشد.

استخدام نورچشمی ها که بواسطه سفارش نمایندگان به مدیران صورت گرفت برگی دیگر از اشتباهات کاری خادمی است.

رکود پروژها در برخی مناطق و توجه بیش از اندازه مدیران به پروژه برخی مناطق دیگر که باعث بروز انتقادات مردمی و مسئولان شهرستانی شده است و نگاه نظاره گر خادمی در این قضایا نیز از نکات ضعیف عملکرد وی بشمار می رود.

البته همه این قضایا را نباید به پای استاندار نوشت چرا که وقتی وزرای دولت روحانی با هماهنگی نمایندگان مدیران را منصوب می کنند عملا خادمی هم کاری از دستش برنمی آید و مسبب اصلی این اتفاقات دولت روحانی است.

مدیرانی که کمتر اهل تخصص و بیشتر اهل تملق هستند محصول حذف استاندار از سیستم وزرا و باج به نمایندگان است که قطعا نتیجه آن ضعف در جو غالب مدیریتی است.

سیدموسی خادمی البته نشان داده است نگاه علمی و عملی به مسائل دارد و تلاش می کند بدور از هیاهو و شانتاژ رسانه ای به کار خودش بپردازد.

اینکه اگر بودجه برخی مناطق کمتر بوده و یا به برخی مناطق توجه ویژه ای شده است و یا اگر مدیران سلیقه ای عمل می کنند و گوش به فرمان نمایندگان هستند بی شک تقصیر اعضای کابینه است که بیش از حد به نمایندگان باج دادند و البته بازتاب آن در جامعه را نیز باید در انتخابات ببینند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    سایت وزین و حقیقت گوی بویر نیوز ..جناب خادمی قطعا رفتنی است اما ایشون یکی دو تا مدیرکل نورچشمی داره اونا هم رفتنی هستن.حتما مدیرمحترم سایت هم میدونه.موفق باشید

  2. ناشناس گفت:

    احسنت بر تحلیل بویرنیوز
    اشکال اصلی در توزیع ناعادلانه منابع در این چند سال اخیر متاسفانه ناشی از ضعف کابینه و باج دادن اونهاست که دلیلش را هم همه عالم و آدم میدونن. تمام

  3. ناشناس گفت:

    نه تنها در بحث اعتبارات بلکه در مورد مدیران نیز به برخی مناطق نگاه ویژه شده است 

  4. ناشناس گفت:

    هر استاندار دیگری هم با این اوضاع واحوال بیایدقطعا نتیجه اش شکست وناامید کردن مردم است زیر احداقل این استاندار تبحر دارند که اوضاع را رهبری کند هر چند نمایندگان خود استاندارند.

  5. بیژن محمدی گفت:

    خدا رو شکر کارش تموم شد انشاله آقای فرهادی از ماه دیگه کارش رو شروع میکنه.یا علی مدد

  6. حسین گفت:

    استان و استاندار خوابه«یعنی استاداران نداشته باشیم هم ضرری نمی کنیم»

  7. م گفت:

    بویر نیوز تحلیل ش کاملا بجاست. جناب خادمی عملا نشان داد که از خود اختیاری ندارد. وی از همان ابتدا مدیریت استان را سهمیه بندی کرد و بواقع توان و اختیار دولت را دو دستی تقدیم مجلس نمود و نه تنها نتوانست از خود نامی ماندگار بجای بگذارد بلکه با عملکرد ی ضعیف موجب گردید منبعد هیچ از استقبالی از مدیریت ارشد بومی نشود. چرا که حسایتهای قومی و قبیله ای را دامن زد .شبهه ی طرفداری از یک نماینده خاص را در توزیع اعتبارات ایجاد نمود. ………

دیدگاه شما