چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 23:34

اعترافات تکان‌دهنده قاتل نوجوان ستایش کوچولو

پرونده قتل ستایش کوچولو پس از آخرین دفاع عامل جنایت در آستانه محاکمه قرار گرفت.

به گزارش بویرنیوز؛امیرحسین 16 ساله، روز 21 فروردین ماه امسال یکی از جنجالی‌ترین جنایات را رقم زد و دختر 6 ساله افغان به نام ستایش قریشی را که همسایه‌شان بود در ورامین به خانه‌شان کشاند و به طرز فجیعی کشت.

پس از افشای راز این قتل وقتی امیرحسین تحت تحقیق و بررسی‌های روانکاوانه قرار گرفت پشت پرده‌ای از زندگی وی فاش شد. پزشکی قانونی سلامت روحی و روانی این پسر نوجوان را تأیید کرد و جسد ستایش کوچولو نیز برای اینکه مشخص شود دختربچه هدف تجاوز قرار گرفته معاینه شد.

تحقیقات نشان داد که امیرحسین در 16 سالگی به سر می‌برد و خردادماه وارد 17 سالگی می‌شود که نیاز است تا رشد عقلی‌اش نیز در پزشکی قانونی بررسی شود و طبق قانون حمایت از مجرمان زیر 18 سال با وی برخورد قضایی صورت گیرد. تیم قضایی و پلیس دریافت که قاتل 16 ساله نه تنها در 15 سالگی هرازگاهی مشروب مصرف می‌کرده بلکه در همان سن و سال روابط نامشروعی نیز با جنس مخالف داشته و روز جنایت وقتی در مدرسه بوده در موبایل یکی از دوستانش فیلم مبتذل تماشا کرده و همین عامل بوده تا بعدازظهر دست به چنین اقدامی بزند.

آخرین دفاعیات قاتل ستایش کوچولو

امیرحسین در جلسه بازپرسی، روز حادثه را اینگونه توضیح داد: «ستایش همیشه برای بازی با تبلت خواهرزاده‌ام به خانه ما می‌آمد. آن روز هم او برای بازی با خواهرزاده‌ام آمد. وقتی خواهر و خواهرزاده‌ام رفتند او هم رفت اما چون فکر می‌کرد آنها برگشتند او هم برگشت. من مشروب خورده بودم و سیاه مست بودم. وقتی دیدم او در خانه تنها است به سراغش رفتم و با وجود تقلای او، ستایش را به اجبار مورد آزار و اذیت قرار دادم.» این متهم که خردادماه 17 ساله می‌شود افزود: «من ابتدا قصد کشتن ستایش را نداشتم اما وقتی مادرش دم خانه آمد و صدایش کرد چون نمی‌توانستم ستایش را ساکت کنم او را به طبقه بالا برده و با روسری خفه‌اش کردم. سپس جسد را داخل یک جعبه بزرگ باند قرار دادم و با اسیدی که قبلاً تهیه کرده بودم قصد از بین بردن جسد را داشتم که موفق به این کار نشدم. من حتی به دوستم هم زنگ زدم و او هم گفت اسید روی جسد بریزم اما چون نتوانستم جسد را از بین ببرم از خانه خارجش کردم.» امیرحسین که سن کمی دارد در اعترافات تکان‌دهنده‌اش از رابطه‌های غیراخلاقی پرده برداشت و گفت: «من دوست دختر داشتم و چندی پیش نیز زنی صیغه کرده بودم و با آنها ارتباط داشتم.»

پرونده در آستانه رسیدگی

با توجه به این که همه اقدامات پزشکی قانونی، تحقیقات پلیسی و قضایی و روانکاوانه در این پرونده صورت گرفته است و امیرحسین آخرین دفاع خود را نیز ارائه داد، پرونده پس از کیفرخواست به زودی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده می‌شود تا امیرحسین محاکمه شده و حکم قضایی صادر شود. بنابر این گزارش، همه مقامات قضایی و پزشکی قانونی تاکنون در زمینه نظریه پزشکی قانونی برای روشن ساختن این گره کور که به ستایش کوچولو تعرض شده یا درخصوص رشد و بلوغ عقلی  امیرحسین سکوت کرده‌اند و این دو بخش را محرمانه می‌دانند.

*ایران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190342
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما