چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 22:34

روحانی به لیست امید شام می‌دهد/واکنش دفتر رهبر انقلاب به موضوع سفر به آنتالیا/تکذیب مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای/جنجال ویدئویی یک نماینده دیگر

درصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

نظر سردار سلیمانی درباره چفیه رهبر انقلاب

سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، طی سخنان دیروز خود در کنگره شهدای استان گیلان با اشاره به سیره رهبر معظم انقلاب در همراه داشتن چفیه که نماد ایثار و مقاومت محسوب می‌شود، اظهار کرد: این عظمت، احترام و قداست فرهنگ ایثار و شهادت است که موجب شده است ولی فقیه ما که برجسته‌ترین شخصیت این نظام و فقیه جامع الشرایط است، در جلسات رسمی و غیررسمی و در دیدار روسای جمهور کشورها چفیه را به عنوان نماد جنگ، دور گردن خودشان بیندازند و همیشه حائل جسم خودشان کنند.وی ادامه داد: چفیه اگرچه یک پارچه است اما از آنجاییکه نماد فرهنگ ایثار و شهادت است، دارای عظمت و احترام و قداست است و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به چفیه نگاهی مقدسانه است؛ همانطور که ما یک پارچه را به حرم ائمه اطهار متبرک می کنیم و به چشم خود می کشیم و با خود همراه می‌کنیم.سرلشکر سلیمانی با اشاره به ضرورت اهتمام به تجلیل و پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران، گفت: ضروت جامعه ما درک درد جبهه است و از اینرو برگزاری این کنگره ها و یادواره ها مهم است و این امر نباید به یک جلسه و یک روز ختم شود بلکه باید در تمام مساجد و مناطق و روستاها امتداد داشته باشد.میزان این مطلب را منتشر کرده است.

میزان بدهی خارجی ایران دقیقا چقدر است؟

بدهی‌های خارجی ایران به کمتر از ٦ میلیارد دلار رسید.بررسي آمارهاي ارايه شده از سوي بانك مركزي نشان مي‌دهد بدهي‌هاي خارجي ايران اندكي بيشتر از ٥ ميليارد و ٤٠٠ ميليون دلار است كه اين رقم بدهي‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت ايران را تشكيل مي‌دهد. برآوردها حاكي از آن است كه در سال جاري يك ميليارد و ٤٧ ميليون دلار از بدهي‌هاي خارجي ايران سررسيد شود. بدهي‌هاي خارجي ايران در سال ١٣٩٠ بيش از ١٩ ميليارد دلار برآورد شده است و به اين ترتيب حجم بدهي‌ها در چهار سال اخير كاهشي قابل توجه را تجربه كرده است.بر اساس اين گزارش تركيب بدهي‌هاي خارجي نشان مي‌دهد تنها ٤٥٤ ميليارد دلار از بدهي خارجي ايران بدهي كوتاه‌مدت است اما ٥ ميليارد و ٣١ ميليون دلار از اين رقم بدهي ميان‌مدت و بلندمدت ايران است كه در بخش عمده‌اي از آن پس از سال ١٣٩٧ سررسيد خواهد شد.

ریاست مجلس از انحصار عارف و لاریجانی خارج شود

حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان گفت : تصمیم گرفته شد که از آقای لاریجانی و عارف خواسته شود که به جد فضا را برای حضور چهره های جدید و تازه نفس در مسئولیت‌های بالا باز کنند و مسئولیت‌ها از انحصار دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا خارج و فضا برای خدمت بیشتر جریان سوم محیا شود. لذا ما درخواست می‌کنیم که ریاست مجلس از انحصار آقای لاریجانی و عارف خارج شود.وی با بیان اینکه کاندیدای جبهه برای ریاست مجلس دهم مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته مقرر شد هیئتی متشکل از رؤسای کمیته‌های امور روحانیون، امور سیاسی و امور بانوان برای رایزنی و انجام ملاقات با آقایان حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری، سیدحسن خمینی، علی لاریجانی و محمدرضا عارف تشکیل و اعلام شود که در ترمیم کابینه و دولت‌آتی از چهره‌های شاخص مستقلین و اعتدالگرایان برای خدمت به مردم بهره مند شوند.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

واکنش پزشکیان به سخنان حدادعادل

مسعود پزشكيان در واكنش به سخنان اخير غلامعلي حداد عادل مبني بر دخالت دولت در انتخابات، بيان كرد: اگر مستندي دارند، ارائه دهند تا بررسي شود و بر اساس آن تصميم‌گيري شود، اما فاصله و شكاف يكي دو تا راي نيست.منتخب مردم تبريز در مجلس دهم گفت: عدد و رقم معلوم است. شايد به نظر آقاي حداد اين فاصله‌ها جزئي هستند!وي تاكيد كرد: ناظرين شوراي نگهبان و سايرين اين انتخابات را رصد كرده‌اند به خصوص در تهران خيلي دقيق‌تر مسائل بررسي مي‌شود و بعيد مي‌دانم اينگونه اختلافات که آقاي حدادعادل مدعي آن هستند، از چشم اين همه آدم دور مانده باشد.پزشكيان در واکنش به اينکه برخي اينگونه اظهارات را مبني بر تلاش حداد عادل براي ورود به مجلس دهم مي دانند، نيز گفت: اگر مستندي وجود داشته باشد و واقعا درست باشد چراكه نه، ايشان مي تواند وارد شود، ‌اما من بعيد مي دانم مستنداني در اين سطح وجود داشته باشد.خبرآنلاین این مطلب را منتشر کرده است.

رایزنی های جلالی و تابش با لاریجانی

در جلسه روز دوشنبه مجلس کاظم جلالی نماینده شاهرود و منتخب تهران در مجلس دهم و محمدرضا تابش نماینده فعلی اردکان و منتخب این شهر در مجلس دهم در گوشه ای از جایگاه هئیت رئیسه مجلس با یکدیگر گفتگو می کردند.این دو نماینده سپس نزد علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشته رفته و با لاریجانی صحبت هایی داشتند.همچنین جلالی و تابش جداگانه با لاریجانی صحبت هایی داشتند.یکی از نمایندگان در همین ارتباط گفت: اصلاح طلبان یا همان «لیست امید» مجلس دهم تصمیم داشتند تا روز شنبه 18 اردیبهشت نشست داشته باشند اما ظاهرا از طرف مجلس تصمیم گرفته شد تا منتخبان مجلس دهم در سراسر کشور روز شنبه گردهم آیند.وی افزود: احتمالا تابش و جلالی در این خصوص صحبت می کردند و برای تصمیم گیری نهایی نزد لاریجانی رفتند.بعد از این رایزنیها، اعلام شد که نشست سراسری منتخبان مجلس دهم روز شنبه در مجلس قدیم برگزار می شود.این در حالی بود که روز یکشنبه اصلاح طلبان مجلس دهم اعلام کردند که روز شنبه نشست دارند.سایت افکار خبر این مطلب را منتشر کرده است.

مصاحبه جعلی با کاندولیزا رایس در نشریه اصولگرا

صاحب صادقی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه ی دیپلمات، پرده از مصاحبه جعلی یک نشریه با وزیرخارجه اسبق آمریکا برداشت. مجله «عصر اندیشه» در آخرین شماره خود با انتشار عکس کاندالیزا رایس بر روی جلد خود، متنی را با عنوان «ایران رئالیست است» منتشر کرده و آن را مصاحبه اختصاصی وزیر خارجه اسبق امریکا باآن نشریه خوانده است. صاحب صادقی در فیس بوک خود نوشته است که «پس از خواندن مصاحبه و حرف های عجیب خانم رایس» به صحت و سقم مصاحبه شک کرده و از طریق مسئول رفتر رایس، متوجه شده که مصاحبه مذکور جعلی است. پیام فضلی نژاد سردبیر این ماهنامه است.

بسته خبری تابناک؛

جنجال ویدئویی یک نماینده دیگر

پس از جنجال‌هایی که بر سر ویدئوی حرف‌های نادر قاضی‌پور ایجاد شده بود این بار محمدعلی حسین زاده نماینده مردم مراغه در یک فایل ویدئویی حرف‌های عجیبی به زبان می‌آورد. او در بخشی از این ویدئ می‌گوید: «شلوار مسئولان رو از پاشون درمیارم»، «میدم ترتیب سرمایه‌داران رو بدین»، «من سرباز رهبرم کسی نمی‌تونه چیزی بهم بگه» و …

برخلاف فایل ویدئویی قاضی‌پور که گفته می‌شد بدون اطلاع وی و از یک محفل خصوصی گرفته شده حسین‌زاده در این فایل ویدئویی رو به دوربین می‌گوید حرف‌های مرا ضبط کنید و به همه مردم نشان دهید.

ازحق معلمان كاستند و به صدا و سيما افزودند!

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگویی گفت: متاسفانه در اين روزهاي پاياني مجلس برخي به جاي آنكه به دنبال حل مشكلات زندگي مردم در خانه‌ ملت باشند، به دنبال بازي‌هاي سياسي و اقداماتي از اين قبيل هستند. براي مثال اين روزها كه هفته معلم است، امثال آقاي سالك كه مسئول فرهنگي‌ كشور هستند، در قبال مشكلات جامعه آموزش‌ و پرورش، اقدامي انجام نمي‌دهند و ما شاهد آن هستيم كه با پيگري همين نماينده (سالك) و جريان تندرو مجلس يك درصد سر جمع اعتبارات دستگاه‌ها و نهادها به ويژه همين آموزش و پرورش را كه بودجه ندارد حقوق معلمان و كارمندان خود را پرداخت كند، در اختيار صداوسيما قرار دادند. هفته گذشته مصوبات خلاف منافع ملي كم نداشتيم و اميدوارم اين مجلس زودتر به آخر برسد تا اين مصوبات برگرفته از جناح‌بازي‌‌هاي سياسي تمام شود! روزنامه قانون این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

روحانی به لیست امید شام می‌دهد

در حالی که امروز خبری بر روی خروجی سایت ها قرار گرفت و در آن عنوان شد که قرار است رئیس جمهور ضیافت شامی را با حضور منتخبان مجلس دهم برگزار کند، سایت رجانیوز تیتر عجیبی را برای این خبر انتخاب کرد. این تیتر که مغرضانه و به دور از واقعیت است عنوان می کند که روحانی تنها قرار است در این ضیافت میزبان منتخبان لیست امید باشد. قرار است این مراسم ساعت 19 روز شنبه در پاستور برگزار خواهد شد. نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.

بسته خبری تابناک؛

مسئولانی که با هواپیمای اختصاصی به کیش و سوئیس می‌روند

آیت‌الله مصباح یزدی: باید دید مردمی که آن گونه صابر و فداکار بودند، چگونه تربیت شده بودند و مسئولین آن چگونه بودند؛ به عنوان نمونه، مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری شان به بنده فرمودند: من تا کنون گوشت گرم نخریده‌ام؛ گوشت خانه ما همان گوشت یخ‌زده‌ کوپنی است که سایر مردم می‌خرند! آیا سیاستمداران امروز ما همین راه را می‌روند، یا با همه تبار خود با هواپیمای اختصاصی به کیش و سوئیس و لوکزامبورگ می‌روند؟!

واکنش دفتر رهبر انقلاب به موضوع سفر به آنتالیا

سپهر خلجی مدیر روابط عمومی دفتر رهبر معظم انقلاب در کانال تلگرامی خود نوشت:سه روز قبل، یک صفحه اینستاگرامی، از جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مطلبی درباره سفر به یکی از شهرهای خارج از کشور منتشر کرد؛ این مطلب که بیان مخدوش و ناقصی از بحث مبسوط معظم له درباره «صلاة مسافر» بود، بازتاب و واکنش‌هایی داشت؛ از عزیزانی که توفیق حضور در این جلسات را دارند و عموماً جزء طلاب فاضل هستند، انتظار می‌رود که بیش از دیگران، به پیچیدگی‌های مباحث فقهی و مقامات بحث و اقتضائات جلسات درس و انتقال معانی و دلالتهایی که از طریق انتشار الفاظ در مقامی غیر از مقام جلسه درس انجام می‌شود، توجه داشته باشند که علی الاغلب نیز همین‌گونه است؛ با این حال، لازم است توجه شود که انتشار مطالبی از این دست که خارج از روال رسمی و معمول بوده و عموماً نیز به برداشتهای ناقص افراد از مباحث برمیگردد فاقد اعتبار و استناد است.

توضيح ايرنا در باره يك خبر

خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) با رد فضاسازي برخي رسانه ها در باره مصاحبه امروز چهارشنبه شنبه دكتر حسينعلي اميري قائم مقام و سخنگوي وزارت كشور در باره ويژگيهاي منتخبان مجلس دهم، توضيحاتي را منتشر كرد.در اين اطلاعيه آمده است:«در خبري كه صبح امروز به نقل از قائم مقام محترم وزير كشور با عنوان «178 نفر از منتخبان مجلس دهم براي نخستين بار راه يافته اند/ميانگين سني 50سال» انتشار يافت، آقاي اميري هيچ اشاره اي به تعداد زنان منتخب نكرده بودند و خبرنگار ايرنا بر اساس اطلاعات شخصي خود و به عنوان سابقه، تعداد زنان منتخب را 17 نفر عنوان كرده بود.»اطلاعيه مي افزايد:« از دست اندركاران رسانه ها انتظار مي رود هنگام تحليل و تفسير در باره خبرها، اصول حرفه اي را در نظر بگيرند و سابقه خبرها را به معناي اظهارات مصاحبه شونده تلقي نكنند.»در پي فضاسازيهاي صورت گرفته، ايرنا سابقه يادشده را اصلاح كرده است

خیابانی: من دلال هستم!

جواد خیابانی گزارشگر فوتبال که به عنوان مجری برنامه رونمایی از پیراهن تیم ملی به اجرای برنامه می‌پردازد در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد: برخی می‌گویند خیابانی دلالی کرده است. اما باید بگویم که افتخار می‌کنم که پرچم کشورمان را بر تن راست قامتان کشورمان کردم تا به مصاف با حریفان بروند.

وی افزود: امیدوام هر کاری از دست‌مان برآید برای تیم ملی انجام دهیم و من هم هر کاری از دستم برآید برای تیم ملی انجام می‌دهم.خیابانی خاطرنشان کرد: حدود 6 میلیون یورو قرار است از طریق اسپانسر به تیم ملی بدهند و اگر این اسمش دلالی است، بله من دلال هستم. این خبر را فارس منتشر کرده است.

ناگفته‌هایی از مرگ مجری صدا و سیما در برنامه زنده

احمد قائمی‌مقدم که تازه تولد 41 سالگی خود را پشت سر گذاشته بود هنگام اجرای برنامه روز کارگر در چناران بدون هیچ پیشینه بیماری سکته قلبی کرد.همسر این هنرمند مرحوم، که هنوز در بهت این ماجراست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، گفت: شغل اصلی احمد در شرکت سوله‌سازی است که خوشبختانه دارای بیمه هم بود اما بیش از 8 سال است که مراسم‌ و جشن‌های شهرداری چناران، گلبهار و در برخی مواقع برنامه‌های شهرداری مشهد را اجرا می‌کرد.اقدس خوشرو با بیان اینکه وی آدمی شاد بود، تصریح کرد: اکثر جشن‌های ماه رجب و شعبان و جشن‌های مهد کودک توسط احمد اجرا می‌شد.وی با بیان اینکه حال وی در روز مذکور بسیار عالی بوده است، افزود: پس از نماز صبح دوش گرفت و ساعت 6 از خانه بیرون رفت تا از انبار، وسایل خود را تحویل بگیرد و در ساعت 11 به جشن برود.همسر مرحوم قائمی‌مقدم گفت: حوالی ساعت 14 به ما خبر دادند که احمد حال خوبی ندارد و او را به بیمارستان ثامن‌الائمه برده‌اند و وقتی من رسیدم در تلاش و تکاپو بودند اما بعداً مشخص شد 30 دقیقه قبل از رسیدن به بیمارستان تمام کرده بود.خوشرو افزود: احمد فقط بعضی مواقع فشارش بالا می‌رفت ولی علت اصلی فوتش خونریزی مغزی و سکته قلبی بود.وی با انتقاد از مسئولان برای بی‌توجهی به این هنرمند کشورمان گفت: اجرای وی با وجود اینکه بسیار خوب بود مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گرفت.

نفع فوتبال از نظر کفاشیان

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید که انتخابات این فدراسیون قطعا شنبه برگزار و رییس جدید مشخص می‌شود چون این مسئله به سود فوتبال ایران است. علی کفاشیان در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال با اشاره به حضور وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات گفت: آقای وزیر از نزدیک فدراسیون رد می‌شدند و آمدند تا مطمئن شوند که کارهای مربوط به انتخابات درست انجام می‌شود. ما هم گزارش مفصلی درباره کارها به ایشان ارائه کردیم.او افزود: به نفع فوتبال ایران است که انتخابات شنبه برگزار شود و رییس جدید تعیین شود. هیات رییسه هم باید زودتر مشخص شود تا کارها را سریع‌تر شروع کنیم. اگر هم مشکلی پیش بیاید در همان مجمع انتخاباتی آن را حل می‌کنیم.این خبر را ایسنا منتشر کرده است.

روایت بروجردی از خرید اوراق قرضه آمریکایی

علاالدین بروجردی می‌گوید: اشتباه در خرید اوراق آمریکایی مربوط به ۸ سال پیش است.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از اقدام دولت گذشته به خرید اوراق آمریکایی با تعبیر «گوشت را به دست گربه دادن» یاد کرد و از تمام افرادی که بعد از 28 مرداد سال 32 از آمریکا خسارت دیده‌اند دعوت کرد علیه این کشور اقامه دعوی کنند.علاءالدین بروجردی با اشاره به حکم دیوانعالی آمریکا برای برداشت 2 میلیارد دلار از ذخایر ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت: «بر اساس اسنادی که عراقچی در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه کرد این اشتباه حدود 7 یا 8 سال پیش در سیستم بانکی کشور رخ داد و پولی در بانک‌های آمریکایی سرمایه گذاری شد.»وی با بیان این که سرمایه‌گذاری در بانک کشورهای دیگر عرف است، به سرمایه‌گذاری ایران در بانک‌های امارات، سوئیس، ژاپن و چین اشاره کرد و اظهار داشت: «اشتباه آنجایی رخ داد که بانک مرکزی گوشت را دست گربه داد و نتیجه آن این شد که آمریکا نسبت به تعرض به اموال ایران اقدام کرد. اکنون زمان آن رسیده است که جلوی تکرار این اشتباه را بگیریم و رفتار متقابلی داشته باشیم.»بروجردی با بیان این که ایران نیز می‌تواند از آمریکا شکایت کند، گفت:«انتظار داریم تمام افرادی که از کودتای 28 مرداد تا سال‌های بعد از انقلاب، خسارتی را از طرف آمریکا دیده‌اند، طرح شکایت کنند تا بتوانیم در مقابل دست‌درازی آمریکا واکنشی متقابل داشته باشیم.» خانه ملت این اظهارات را منتشر کرده است.

تکذیب مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای

بهروز کمالوندی” سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر پخش نخستین مستند مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: مصاحبه رسانه‌ای در دفتر کارم و کنار رآکتور انجام می‌شود و این کار خلاف اصول نیست.وی افزود: حتی اگر این مصاحبه در رسانه بین‌المللی یا رسانه انگلیسی باشد خلاف نیست اما چنین کاری را به طور گسترده نداریم.سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این اقدام به طور محدود برای مخاطبان بین‌المللی بوده است تا پیامی را در سطح جهانی بفرستیم، تصریح کرد: عمدتا با رسانه‌های عربی و بعضا با رسانه‌های انگلیسی مصاحبه شده است و این را نباید مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای تلقی کرد.برخی رسانه‌ها با استناد به آنونس شبکه HBO آمریکا با مضمون مستند برنامه هسته‌ای ایران از مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان خبر داده و در این باره اظهار نگرانی کرده بودند. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

مدرک تحصیلی نمایندگان مجلس دهم؟

مدرك تحصیلی منتخبین مجلس آینده عبارت است از ١٤٦ نفر دارای كارشناسی ارشد، 111 نفر از آنان دارای مدارك تحصیلی دكترا، 22 نفر دارای مدرك تحصیلی كارشناسی، هفت نفر دارای تحصیلات حوزوی، 2 نفر دارای مدرك فوق دیپلم و یك نفر هم دیپلمه است.وقتی بحث تحصیلات به میان می‌آید، موضوع بعدی چیزی جز وضعیت شغلی نیست. از میان وکلای آینده مجلس؛ ٧٢ نفر نماینده مجلس، ٦٤ نفر كارمند دولت، ٥٠ نفر استاد دانشگاه، ٣١ نفر بازنشسته، ١٨ نفر فرهنگی، ١٨ نفر پزشك، ١٥ نفر بر اساس اظهارات خودشان سایر مشاغل، ٩ نفر وكیل یا قاضی، 6 نفر دارای مشاغل آزاد، پنج نفر در كسوت روحانیت و یک نفر هم اعلام كرده كه هیچ گونه شغلی ندارد.و اما نکته پایانی آنکه از مجموع 289 راه یافته به مجلس دهم، 17 منتخب زن حضور دارند که در تاریخ ادوار مجلس شورای اسلامی بی‌سابقه است. . این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

انتقاد شدید ایران از مقتدی صدر

الحیات نوشت: ايران از دولت عراق به رياست حيدر العبادي حمایت کرد و به شدت از مقتدي صدر كه در روز گذشته به تهران سفر كرد انتقاد کرد. این نشریه عرب زبان در ادامه آورده است: علي اكبر “اتفاقات اخير در عراق” را محكوم كرد و گفت: “اين مساله در هر نقطه اي كه باشد غير قانوني است، و نمي تواند حمايت شهروندان را با خود همراه كند”.وی افزود: عراق قطعا در برخورد با هر گروهي كه قصد سرپيچي كردن از قانون دارد، سهل انگاري نخواهد كرد”. اين يك اشاره روشن به جنبش صدر و رهبر آن است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190321
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما