چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 9:05

مذاکره پایداری ها با عارف/ میزان حقوق رئیس‌جمهور لو رفت/ علت کاهش نمایندگان روحانی در مجلس/ اعتراض معاون احمدی نژاد به آخر شدنش در انتخابات تبریز/ تلگرام عامل قتل «ستایش» بود!

ر رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

مردم سالانه 1000 میلیارد هزینه درمان اختلالات روان می‌کنند

دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت ، در همایش بزرگداشت روز روانشناسی گفت: مردم سالانه 1000 میلیارد تومان هزینه درمان اختلالات روانی می‌کنند. شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی چهار استراتژی دارد که شامل دسترسی مردم به خدمات، بهره‌مندی از خدمات، عدالت در سلامت و حفاظت مالی از مردم است. راه حفاظت مالی از مردم در بخش روان این است که مردم با مراجعه به شبکه بهداشتی، این نیازها را مرتفع کنند. بر همین مبنا شبکه بهداشتی کشور در طرح تحول سلامت از روستاها به شهرها کشیده شد و هم اکنون برای هر 2 تا 3 هزار نفر جمعیت یک کارشناس مراقب سلامت قرار داده‌ایم که ابتدا افراد را پایش می‌کند و در صورت نیاز آن‌ها را در سطح بالاتر به کارشناس روان و پزشک ارجاع می‌دهد. به همین جهت در بازطراحی شبکه، یک کارشناس روان به سیستم اضافه کردیم. این سیستم در چهار شهر زنجان، قم، یزد و اراک به طور کامل مستقر شده و در آینده در این سیستم برای هر ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل خواهد. در فرم‌های ارزیابی افراد در این سیستم نیز 8 سوال مختص سلامت روان اعم از بررسی افسردگی، اضطراب، استرس و اعتیاد و مواردی از این قبیل است. مشاوره روانی رایگان است و تاکنون سیستم بهداشت شبکه شهری برای 25 میلیون ایرانی و 10 میلیون حاشیه نشین در شهرها ایجاد شده است.َ ایسنا این خبر را منتشر کرد.

تلگرام عامل قتل «ستایش» بود!

خاکی جانشین دادسرای زنان، خانواده و اطفال با انتقاد شدید از غیبت برخی نهادهای مسئول در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: وزارت آموزش و پرورش، همیشه در این بررسی‌ها غایب است. در همین بحث قتل #ستایش دختر شش ساله افغان، من بیشتر از سه بار با پسر نوجوان قاتل ستایش در کانون اصلاح و تربیت گفتگو کردم. نتیجه همه آن صحبت‌ها این بود که انگیزه و علت عمده قتل ستایش، در تلفن همراه این نوجوان بود. او عضو یکی از کانالهای غیراخلاقی تلگرام بوده و روز فاجعه، چند فیلم را در همان کانال تماشا می‌کند و به واسطه فشارهای روحی و نیازهای جنسی، چنان تصمیمی می گیرد. بسیاری از دختران فراری در شهرهای بزرگ، خانواده های بسیار مرفهی دارند. حتی در یک مورد، خانواده‌ای برای جلوگیری از فرار دخترشان، برای او واحدی مستقل تهیه کرده‌اند. غافل از آن که دخترشان همین واحد مستقل را تبدیل به خانه‌ای کرده که انواع فساد در آن رخ می دهد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

افکار عمومی سیاه‌نمایی را درمورد برجام نپذیرفت

کمال‌الدین پیرموذن گفت: ملت ایران حرکت حق‌طلبانه مردم تهران و برخی کلان‌شهرها در مرحله نخست انتخابات مجلس را در اقصی نقاط کشور ادامه دادند. این‌که بدون ارائه مستندات انتخابات را زیرسوال ببرند، به هیچ‌عنوان در شان آقایان نیست و ما به هیچ‌عنون انتظار چنین اظهاراتی را نداشتیم. همه این مسائل در کنار شکست اصولگرایان در هر دو مرحله انتخابات نشان می‌دهد که اصولگرایان از این‌که مردم با رای خود بساط تندروی و خشونت را برچیدند، ناراحت هستند. رای مردم به جریان حامی دولت و اصلاح‌طلبان بود، به دلیل ۸ سال سوءمدیریت احمدی‌نژاد و چندین سال اختلاف‌نظر میان دولت و مجلس، نظر و رای مردم روی اصلاح‌طلبان بود و اصولگرایان سعی داشتند با سیاه‌نمایی برجام در اذهان عمومی تاثیرگذار شوند که موفق نشدند. آن‌چه که مطرح شده، صرفاً توجیه ناموجه برای شکست اصولگرایان است و براین اساس، آن‌ها سعی دارند عدم اقبال عمومی به جریان اصولگرایی را با طرح مسائلی همچون عدم رعایت قانون و انصاف از سوی دولت توجیه کنند اما تردید نکنید که باعنایت به تصمیم مثبت مردم تهران و شهرستان‌ها رئیس‌جمهور آینده هم آقای روحانی خواهد بود. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد

انتقاد شدید عارف از انتشار تصاویر جعلی خانم خالقی در فضای مجازی

محمد رضا عارف در صفحه اینیستاگرام خود نوشت :کدام دین چنین اجازه ای به شما داده است با آبروی یک بانوی مومنه بازی کنید چرا مسئولان که ادعا می کنند با تخلفات فضای مجازی در اسرع وقت برخورد می کنند در این خصوص سکوت کرده اند؟

به روحانی پیغام داده‌اند که انصراف بدهد

علی تاجرنیا می‌گوید: «از گوشه و کنار شنیده می‌شود برخی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای آقای روحانی پیغام می‌فرستند که وی را از ادامه ریاست‌جمهوری خود در مرحله دوم منصرف کنند. این پیغام‌ها عمدتا توسط افراد پرنفوذی که در ساختار قدرت نقش دارند برای آقای روحانی فرستاده شده است». روزنامه آرمان این مطلب را منتشر کرده است.

وزارت کشور باید توبیخ شود

صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در خصوص پرونده مینو خالقی گفت: در زمان امام اتفاقی مشابه مساله‌ای که برای خانم مینو خالقی افتاد رخ داده بود و در آن زمان اعتبار نامه نماینده از سوی وزارت کشور با وجود مخالفت شورای نگهبان صادر شد و وی بر کرسی نمایندگی نشست. از سویی دیگر آقای رئیس جمهور در سخنرانی خود تعداد نماینده‌های خانم در مجلس دهم را با احتساب خانم مینو خالقی 18 نفر اعلام کرد و این امر نشانگر دستور آقای رئیس جمهور در این رابطه است.او با بیان اینکه صحبت آقای رئیس جمهور یک نظر نبود و یک دستور بود، گفت: وزارت کشور موظف است که به دستور او عمل کند در غیر این صورت تمرد از دستور رئیس جمهور خواهد بود و تخلف است و باید با آن برخورد کرد. وزارت کشور بر اساس دستور آقای رئیس جمهور که به حفظ قانون اساسی و نگهبانی از این قانون قسم یاد کرده مسئول است و دستوری که به وزیر داده می‌شود لاجرم باید مورد اجرا قرار بگیرد و اعتبار نامه حتما باید صادر شود. ایلنا این مطلب را منتشر کرده است.

اصلاح طلبان راى نمى آوردند شهرها به “آتش” كشيده مى شد!

مجتبى ذوالنور منتخب قم در گفتگويى گفت:در برخی شهرها تنها با 5 رای کاندیدای اصلاح‌طلب یا اعتدالی پیروز شده است ولی هیچ گونه اعتراض، تنش و چالشی از ناحیه جریان ارزشی نمی‌بینیم ولی اگر عکس آن اتفاق می‌افتاد شهرهای ما به آتش کشیده، همه چیز تخریب شده و علیه همه چیز حرف زده می‌شد لذا کسانی که دل در گرو ارزش‌ها، منافع ملی و قانون دارند و نسبت به مملکت، نظام و مردم عرق و دلسوزی دارند، طبیعتا در هر مقطعی در مقابل انتخابات و قانون سر تسلیم فرود آورده و کاملا آن را می‌پذیرند که ما اکنون شاهد این مسئله هستیم.فارس این مطلب را منتشر کرده است.

ترامپ: چین به آمریکا تجاوز کرده است

ترامپ در گردهمایی که در ایالت ایندیانا برگزارشد چین را مسئول “بزرگترین سرقت در تاریخ جهان” دانست.این تاجر و سرمایه‌گذار میلیاردر، پیش از این هم چین را متهم کرده بود که با فریبکاری درباره ارزش پول این کشور باعث رقابتی شدن صادراتش در بازارهای جهانی شده است.به گفته ترامپ این مسئله به شدت بر تجارت و بازار کار آمریکا اثر منفی داشته است.ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش در این گردهمایی گفت: “ما نمی‌توانیم به چین اجازه دهیم که همچنان کشور ما را مورد تجاوز قرار دهد. ما این مسئله را تغییر می‌دهیم. فراموش نکنید که ما می‌توانیم این کار را بکنیم.”این اولین باری است که ترامپ از لفظ “تجاوز کردن” درارتباط با چین و تجارت این کشور یاد می‌کند.دونالد ترامپ در برنامه های انتخاباتی اش وعده داده که ” توافق بهتری با چین خواهد داشت که به تجارت آمریکا و بازار کار این کشور کمک کند.”فرارو این مطلب را منتشر کرده است.

مذاکره 2 عضو شاخص جبهه پایداری با یکی از نزدیکان عارف

بر اساس آمار، 24 عضو جبهه پایداری وارد مجلس دهم شده اند و 9 نفر از دیگر نمایندگان منتخب نیز اگرچه عضو این جبهه نیستند اما گرایش سیاسی مشابهی دارند. در مجموع، می توان نمایندگان متمایل به جبهه پایداری در مجلس دهم را 33 نفر یعنی حدود 11 درصد کل نمایندگان برآورد کرد.با این وجود، این دسته از منتخبان از زمان پایان انتخابات 7 اسفند تا کنون از کم سروصداترین منتخبان به شمار می روند. آنها تقریبا هیچ اظهارنظری درباره ترکیب فراکسیون های پارلمان و تکلیف ریاست مجلس نکرده اند.جالب اینجاست که سابقه این گروه نشان می دهد آنها در رقابت میان اصولگرایان مخالف پایداری و اصلاح طلبان، اصلاح طلبان را ترجیح می دهند. مخالفت های علنی آنها با ریاست لاریجانی در مجلس نهم و حتی ابهامات موجود در ماجرای انتخاب شهردار تهران در سال 92، گواهی بر این مدعاست.اکنون و در فاصله کمتر از 20 روز تا آغاز به کار مجلس دهم، اخبار رسیده به صراط حکایت از مذاکره دو عضو شاخص جبهه پایداری با یکی از نزدیکان عارف دارد.هنوز معلوم نیست خروجی این مذاکرات چه بوده اما ممکن است در نهایت به حمایت نمایندگان متمایل به جبهه پایداری در مجلس، از ریاست عارف منتهی شود؛ اتفاقی که در صورت تحقق می تواند هم خواسته اکثریت اصلاح طلبان مبنی بر ریاست عارف را محقق کند و هم هدف جبهه پایداری برای پایین کشیدن علی لاریجانی از صندلی ریاست.سایت صراط این مطلب را منتشر کرده است.

میزان حقوق رئیس‌جمهور

نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این سئوال که آقای توکلی گفته است که یکی از وزرای دولت ماهیانه۳۵ میلیون حقوق می‌گیرد، آیا این خبر را تایید می‌کنید؟ خود شما و شخص رئیس‌جمهور در ماه چقدر حقوق دریافت می‌کنید، گفت: من عضو هیات علمی هستم. حقوق من، دریافتی عضو هیات علمی است و آقای رئیس‌جمهور نیز عضو هیات علمی است و همان حقوق را می‌گیرد.خبرگزاری مهز این خبر را منتشر کرده است.

مرعشی اشتباه گفته هاشمی نمی‌آید

حجت‌الاسلام محمد اشرفی‌اصفهانی مشاور و رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری درباره گزینه‌های ریاست مجلس خبرگان رهبری، گفت: غیر از آقای هاشمی فرد دیگری لیاقت ریاست خبرگان را ندارد.وی در پاسخ به این سؤال که  آقای مرعشی گفته‌اند که هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا نمی‌شود، افزود:  بی‌خود می‌گویند؛ اگر هاشمی هم کاندیدا نشود او را در این صحنه وارد می‌کنند، چرا که او متعین به ریاست خبرگان است.«حسین مرعشی پیشتر در مصاحبه‌ با یک خبرگزاری دولتی گفته بود که تا جایی که من خبر دارم آقای هاشمی دنبال ریاست مجلس خبرگان نیست.»حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی در ادامه با بیان اینکه دو دوره‌ای که هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان نشد یک حرکت سیاسی بود، خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان بدون او بی‌معنا و ریاست خبرگان هم بدون او مفهومی ندارد. ریاست مجلس را مردم تعیین کردند و چون رای اول را هاشمی‌رفسنجانی آورد، ریاست مجلس خبرگان مال اوست.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

تشکیل فراکسیون اصول‌گرایان با  ۱۷۰ نماینده

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیته 7 نفره اصولگرایان مجلس دهم با اشاره به برنامه‌های نمایندگان اصولگرای مجلس دهم پیش از تشکیل مجلس، گفت: با توجه به اینکه روز شنبه آینده منتخبان مجلس دهم جلسه دارند، اجلاس همگرایی اصولگرایان منتخبان مجلس دهم پس از جلسه روز شنبه برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه جلسه‌ای که قرار بود امروز 14 اردیبهشت برای همگرایی اصولگرایان مجلس دهم برگزار شود لغو شده، افزود: این نشست با هماهنگی‌های بیشتر در جلسه روز شنبه منتخبان مجلس دهم و در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.منتخب مردم ورامین در مجلس دهم با تاکید بر اینکه 170 نماینده اصولگرا در مجلس دهم حضور دارند، اظهار داشت: براساس برآوردهایی که انجام داده‌ایم فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم با 170 نماینده اصولگرا تشکیل می‌شود.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

علت کاهش نمایندگان روحانی در مجلس

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی نسبت به کاهش تعداد نمایندگان روحانی در مجلس دهم انتقاد کرد.علی محمد بزرگواری در تذکری در جلسه علنی امروز سه شنبه خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی شما که افتخار می‌کنید در دوران ریاست شما بیشترین زن‌ها به مجلس راه یافته‌اند آیا با توجه به کسوت مقدس روحانیت که به تن کرده‌اید، تاسف خورده‌اید که روحانیت کمترین سهم را در مجلس دهم داشته‌اند؟وی ابراز عقیده کرد: این موضوع به خاطر پول‌های کثیف و همچنین ولنگاری بی سابقه‌ در برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس بود.ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

قشنگترین نظرسنجی از نظر ایوانکویچ

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی، در خصوص نظرسنجی شب گذشته برنامه تلویزیونی مبنی بر انتخاب بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب گفت: افتخار می‌کنم که هواداران پرسپولیس به من رای دادند و این نشان می‌دهد که آنها علاقمند به من هستند. خوشبختانه توانسته‌ام نظر مثبتی در فوتبال ایران را به خودم جلب کنم و در کل به نظرم رقابت خیلی نزدیکی با کی‌روش انجام دادم.وی ادامه داد: باید به کارلوس کی‌روش هم تبریک بگویم. او مربی خوبی است و رقابت ما یک رقابت پرافتخار بود. این قشنگ‌ترین نظرسنجی بود که می‌توانست انجام شود.چرا که نتیجه آن بسیار به هم نزدیک بود. همه ما مربیان برای موفقیت تلاش می‌کنیم و قطعا ثمره کار ما با عملکرد و نتایج تیم‌های ما بستگی دارد.سرمربی پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد دو دستیار کرواتش با این باشگاه اظهار داشت: از آنجایی که من حدود یک ماه قبل با پرسپولیس قراردادم را تمدید کردم اما قرارداد دو دستیار کرواتم تمدید نشد. هرچند که امروز این کار را انجام دادیم تا با تمرکز بیشتر بازی‌های باقیمانده را انجام دهیم. این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.

شیوه رای آوردن برخی نمایندگان!

ابراهیم آقامحمدی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (14 اردیبهشت 95) گفت: امروز مشکل اصلی مردم اشتغال و معیشت است. بیکاری بدترین بلاست. بیکاری پیش از این هم بوده اما امروز دولت یازدهم مسئول کشورداری است و بدون فرافکنی باید به حل مشکل مردم بپردازد.وی افزود: کل برنامه دولت در حوزه اقتصاد در برجام خلاصه شده و اقتصاد مقاومتی در حاشیه قرار گرفته است.نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس اظهار داشت: هزینه برجام را پرداخت کردیم تا پول‌هایمان آزاد شده و اشتغال ایجاد شود و به رفاه و آسایش برسیم اما شیطان بزرگ به جای آزاد کردن مصادره می‌کند.آقامحمدی خاطرنشان کرد: از برجام امامزاده‌ای درست کردیم که هیچ کس از چون و چرای آن سوال نکند. آقای عراقچی می‌گوید قضیه برجام مثل این است که خانه‌ای خریده‌ایم. سند هم به نام‌مان خورده اما صاحبخانه آن را به ما تحویل نمی‌دهد.وی افزود: مردم ثمری از برجام در زندگی خود ندیدند و این تا جایی است که در برخی از شهرستان‌ها وضعیت مدافعین برجام چنان وخیم بود که آنان را مجبور کرد تا رخت برجام از تن برکنند و لباس سنتی مردم جهت جلب رای بر تن کنند.نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس اظهار داشت: آن روز که کارشناسان دلسوز گفتند راه سواستفاده شیطان بزرگ را در برجام ببندید آنها تندرو و مخالف دولت خطاب شدند اما امروز حامیان برجام خود ناچار شدند که بدعهدی و راهزنی مستکبرانه آمریکا به پاسگاه بانکی‌مون شکایت برند.

نظر برادر هاشمی درباره علت طرح مسئله اختلاف در ریاست مجلس

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: طرح مسائل اختلاف انگیز درباره‌ی ریاست مجلس موضوعی است که از سوی جریان تندرو و با اهداف مغرضانه و شخصی انجام می‌شود.محمد هاشمی در گفت‌وگویی با تأکید بر ضرورت وحدت و همدلی میان نمایندگان مجلس در برابر موضوعاتی چون ریاست مجلس آینده اظهار کرد: شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و داخل کشور ایجاب می‌کند که همدلی و همراهی بیشتری در کشور وجود داشته باشد، مخصوصاً در شرایط فعلی که در سطوح گوناگون علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌شود و دست‌های مرئی و نامرئی در کار هستند تا از طرح‌های مختلف به کشورمان آسیب بزنند.این گفت و گو را ایسنا مکنتشر کرده است.

نظر یک اصلاح طلب درباره تغییرات در کابینه روحانی

محسن‌ مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌و‌گویی»، درباره آرایش نیروهای سیاسی در مجلس دهم، گفت: مسئله قابل توجه این است که به نظر می‌رسد روحیه‌ تعامل و همکاری در مجلس دهم نسبت به گذشته بهتر و بیشتر باشد و از سوی این مجلس حالت  تقابل و مخالفت همیشگی با دولت از بین می‌رود.وی افزود: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مجلس دهم روحیه متعادل و تعاملی دارند و اهل تندوری نیستند، ما نیز چنین مجلسی را می‌خواهیم.معاون رئیس دولت هشتم خاطرنشان کرد: در مجلس باید افکار مختلف حضور داشته باشد تا نظرات گوناگون و کارشناسی به دور از تندروی‌هایی که موجب فرسایش انرژی می‌شود از بین برود. خوشبختانه مجلس جدید فارغ از اینکه چه ترکیبی خواهد داشت این ویژگی‌ها را دارد.وی درباره احتمال تغییرات کابینه دولت گفت: فکر می‌کنم باید این اتفاق بیفتد و برای اینکه آقای روحانی بتواند در مقابل اعتمادی که مردم به دولت داشتند و کنار آن ایستاده‌اند و دولت را در مجلس همراهی کردند، پاسخگو باشد، از این پس وی باید نسبت به تکمیل کابینه و انطباق بیشتر عملکرد دولت با خواست مردم اقدام کند.مهرعلیزاده درباره برخی گمانه‌زنی‌ها برای تغییر وزیر ورزش و جوانان گفت: من در این باره اطلاعی ندارم، اما آن چیز که در افکارعمومی مطرح می‌شود مربوط به چند نفر از وزرا و استانداران است که تاکنون قطعی نشده، البته باید رئیس‌جمهور در این باره تصمیم بگیرد.این گفت و گو را تسنیم«پویا منتشر کرده است.

روایت روحانی از تعداد کشورهایی که از برجام منفعت می برند!

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن تقدیر از نمایندگان کشورهای خارجی و به‌خصوص رئیس‌جمهور روسیه که نماینده‌اش را به این نمایشگاه اعزام کرده است، گفت: برجام مذاکراتی برد ــ برد برای دو طرف بود، به‌نحوی که ۱۸۸ کشور از نتایج آن نفع می‌برند.

اعترافات تکان‌دهنده قاتل ستایش قریشی

ابوالقاسم مرادطلب با بیان اینکه روز گذشته آخرین دفاعیات قاتل ستایش اخذ شد، در خصوص انگیزه قتل توسط این فرد توضیح داد: انگیزه اولیه قاتل ستایش، قصد ارتکاب عمل خلاف منافی عفت بوده است.وی با اشاره به اعترافات قاتل ستایش افزود: این فرد اعلام کرده که از سن 15 سالگی با بعضی از اشخاص جنس مخالف رابطه نامشروع داشته است.دادستان عمومی و انقلاب ورامین ادامه داد: با سوالاتی که از او پرسیده شد به این نتیجه رسیدیم که این فرد به مسائل مذهبی هم گرایشی نداشته است.مرادطلب با اشاره به قسمتی دیگر از اعترافات قاتل ستایش اضافه کرد: بر اساس اظهارات اخذ شده از قتل ستایش، او از سن 15 سالگی هرازگاهی مشروب مصرف می‌کرده است.دادستان عمومی و انقلاب ورامین عنوان کرد: بر اساس اعترافات قاتل ستایش، این شخص در صبح روز حادثه به وسیله گوشی همراهش در حالی که در مدرسه بوده به مشاهده کلیپ‌های مستهجن مبادرت کرده است و این در حالی است که جنایت بعدازظهر همان روز به وقوع پیوست.به گفته وی موارد ذکر شده عوامل موثری در انگیزه قتل ستایش بوده است.این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

نظر مطهری درباره تعطیلی جدید در تقویم

علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری در صحن علنی امروز (14 اردیبهشت ماه) نسبت به مصوبه روز گذشته مجلس در ارتباط با تعطیلی شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) اعتراض کرد.وی اظهار داشت: مصوبه روز گذشته موجب وهن مجلس شد و امیدواریم که این امر جبران شود.شایان ذکر است، روز گذشته با پیشنهاد کاتب نماینده گرمسار و موافقت نمایندگان مجلس روز شهادت امام حسن عسگری و آغاز ولایت ولیعصر (عج) قرار شد روز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز ولایت ولیعصر (عج) تعطیل رسمی باشد، اما اکنون این مصوبه باید مورد موافقت شورای نگهبان نیز قرار گیرد. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

اعتراض معاون احمدی نژاد به آخر شدنش در انتخابات تبریز

معاون احمدی نژاد و یک نماینده اصول گرا در تبریز در مورد نتایج انتخابات اعلان تشکیک کردند معاون احمدی نژاد بعد از شکست در انتخابات و قرار گرفتن در آخرین رتبه با تشکیک در نتایج انتخابات اعلان داشته است که به منظور صیانت از آرا برای رفع پاره‌ای از ابهامات و مسائل در روند انتخابات ازمجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.  دیگر نماینده اصولگرای شهر تبریز نیز با محق دانستن خود گفته است: شخص آقای فرماندار قول دادند تا به این درخواست رسیدگی کرده و آن را اجرا کنند، هوادارانم را به آرامش دعوت میکنم و از آن‌ها میخواهم تا منتظر باشند قانون به نحو احسنت اجرایی شود.مسئولان به ما قول داده‌اند تا احقاق حقوق از مسیر قانونی ما را همراهی کنند. در انتخابات تبریز افراد معتدل از جناح‌های مختلف و مستقل مانند همیشه برای مجلس انتخاب شدند. این خبر را روزنامه جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

استقبال عارف از حضور نمایندگان کنگره امریکا در ایران

محمدرضا عارف، منتخب اول تهران در انتخابات مجلس دهم  در  تشریح دیدگاه های خود و همچنین مجلس آینده در حوزه سیاست خارجی پرداخت و با اشاره به اظهارات دو نماینده کنگره آمریکا مبنی بر درخواست برای حضور در ایران می گوید: در حال حاضر آمریکایی ها برای شرکت در کنفرانس های علمی به ایران می آیند. اما اینکه نمایندگانی با پیش شرط و اینکه بخواهند برای نظارت بر انتخابات به ایران بیایند، در چه جایگاهی هستند که چنین درخواستی می کنند.او می افزاید: باید از دانشمندان برجسته و افراد ذی نفوذ در سیاست خارجی کشورها دعوت کنیم. حضور نمایندگان پارلمان ها بدون پیش شرط مانعی ندارد زیرا ما دخالت هیچ کشوری را نمی پذیریم. استقلال جزو شعارهای اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده و طی این سال ها نیز هیچ قدرتی نتوانسته خدشه ای به آن وارد کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190272
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما