چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 8:29

راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی دانشگاه یاسوج تا پایان سال

رئیس دانشگاه یاسوج از راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی دانشگاه یاسوج تا پایان سال خبر داد و گفت: در حوزه پژوهش برنامه‌های اساسی در دانشگاه داریم.

به گزارش بویر نیوز، محمودرضا رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش پژوهش در دانشگاه‌ها و همچنین نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به همین منظور دانشگاه یاسوج در حوزه پژوهش برنامه‌های متنوعی دارد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد دانش‌بنیان کردن تولیدات بوده که دانشگاه سهمی بزرگ در زمینه حرکت استان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: به همین منظور مشوق‌هایی برای ارتقا در حوزه پژوهش در دانشگاه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم برای کمک به توسعه استان در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان گام‌های بلندی برداریم.

وی با اشاره به توجه خاصی که دانشگاه یاسوج به دو مقوله آموزش و پژوهش دارد، تصریح کرد: افزایش رشته‌های باکیفیت در دانشگاه یاسوج را در سال‌های اخیر داشته‌ایم.

این مسؤول ارشد دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد رشته‌های موجود در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این دانشگاه مادر در استان در زمینه کارشناسی تعداد 27 کد رشته و در کارشناسی ارشد نیز تعداد 55 کد رشته داریم.

رحیمی افزود: تعداد سه کد رشته کاردانی و همچنین 32 کد رشته دکتری در دانشگاه یاسوج فعال هستند.

وی، توسعه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی را یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه برشمرد و گفت: کامل کردن شبکه اینترنت و تغییر آن از وضعیت فعلی و همچنین راه‌اندازی مرکز مهم علمی در دانشگاه از جمله مجتمع تحقیقاتی و آزمایشگاه مرکزی از برنامه‌های مهم علمی و پژوهشی دانشگاه یاسوج در حوزه زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه یاسوج در پایان با اشاره به موفقیت‌هایی که دانشگاه یاسوج طی سال گذشته در زمینه پژوهشی کسب کرده است، اظهار کرد: رتبه‌ها و مقام‌های ارزنده کشوری در حوزه پژوهش کسب کرده‌ایم که لازم است با برنامه‌ریزی مدون نسبت به حفظ و ارتقای آن‌ها بکوشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190263
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما